Sportovce v Tokiu budou vozit ekologická vozítka. Obejdou se bez řidiče i emisí

Toyota nasadí při olympiádě flotilu bezemisních aut, busů i skútrů. Ke slovu se dostane i humanoidní robot.

Nadcházející sportovní klání je jako již tradičně velký logistický oříšek. Japonská automobilka si dala za cíl dosáhnout nejnižší úrovně emisí v rámci vozových parků v celé historii konání olympiády. Flotila se skládá z mnoha typů, které budou užívány k různým účelům. Nasazena bude Toyota Mirai, která díky svému vodíkovému pohonu neprodukuje žádné emise a navíc čistí vzduch – dle automobilky každých 10 000 ujetých kilometrů vyčistí dostatečné množství pro jednoho člověka na celý rok.

Nová Toyota Aqua má řadu chytrých funkcí. Hybrid se inspiroval u elektromobilů

Nová Toyota Aqua má řadu chytrých funkcí. Hybrid se inspiroval u elektromobilů

Dalším vozidlem bude minibusík e-Palette pro 20 pasažérů. Jezdí na baterie a autonomně. Větší množství cestujících pak odveze vodíkový autobus Sora. Sportovci budou také moci využít taxíky JPN Taxi, lakované tradičním modrým odstínem koiai a s posuvnými dveřmi. Pro kratší přesuny budou k dispozici bateriové tříkolky a koloběžky. K ruce mají být i sdílené elektromobily LQ a dopravníky APM.

Nová Toyota Yaris Cross do detailu: Jak se z malého auta stalo neohrožené SUV

Nová Toyota Yaris Cross do detailu: Jak se z malého auta stalo neohrožené SUV

S komunikací pak pomohou roboti. Stroj T-TR1 s velkou obrazovkou je určen pro virtuální mobilitu, jde v podstatě o pojízdný displej s kamerou. Mnohem zajímavěji vypadá robot THR-3, připomínající člověka. Ten je schopen napodobovat pohyby lidského těla a být k ruce v domácnostech i na pracovištích.

Toyota získala světový rekord. Vodíkový Mirai ujel přes 1000 kilometrů na nádrž

Toyota získala světový rekord. Vodíkový Mirai ujel přes 1000 kilometrů na nádrž

Toyota na olympiádu poskytne 3340 vozidel, je jedním z jejích hlavních sponzorů. Nicméně vnímá i pohled nemalé části japonské veřejnosti, která v konání akce vidí velké riziko po stránce šíření koronaviru. Proto například v Japonsku nebude vysílat televizní reklamy související s olympiádou, prezident automobilky Akio Tojoda také nebude přítomen na zahajovacím ceremoniálu.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků