Sportec SP 800 R: 800 koní pro Porsche GT2 RS

Švýcarská ladičská společnost Sportec po delší době představila svůj nový model na bázi Porsche. A čekání se vyplatilo…

Firma Sportec patří k nejrespektovanějším ladičům strojů Porsche a poslední dobou své příznivce nechala čekat. Za zmínku jistě stojí rok stará práce označená Sportec SP560, která není ničím jiným než modifikovaným hatchbackem Panamera posíleným na 560 britských koní (412 kW). Sportec SP560 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosáhne rychlosti 315 km/h. U Sportecu však čas od času odbíhají také k jiným značkám, hlavně pak k Audi. Rok 2009 se tak stal svědky například premiéry sedanu RS700 (na bázi Audi RS6), jenž zrychlí z 0 na 100 km/h za rovné 4 s a jede přes 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ladění kultovního modelu Porsche 911 je prestižní záležitostí, a to i pro Sportec, který se svého času podepsal také pod projekt SPR1 T80 vycházející z Porsche 911 Turbo a naladěný až na 858 koní (631 kW). Nyní je však Sportec zpátky s novým modelem Sportec SP 800 R založeným na sériovém stroji Porsche GT2 RS a vzhledem k výše zmíněnému snad ani nepřekvapí, že pánové ze Sportecu tvrdí, že jde o nejrychlejší sériové Porsche 911 na světě. Na první pohled se novinka vyznačuje snad jen decentními spoilery pod předním nárazníkem a na zádi vyrobenými z uhlíkových kompozitů, to nejzajímavější se však skrývá teprve pod kapotou.

Zde trůní modifikovaný plochý šestiválec s objemem 3,6 l, který posílil ze standardních 620 koní (462 kW) až na 800 koní (588 kW), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 900 Nm. Těchto parametrů bylo dosaženo instalací nového turbodmychadla, sportovních vačkových hřídelů a ojnic, účinnějších mezichladičů stlačeného vzduchu, otevřeného sání a titanového výfukového traktu. Pdole výrobce jede jeho stroj 373 km/h a zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,1 s, což je celkem citelný posun v porovnání se standardním provedením Porsche GT2 RS 330 km/h, resp. 3,5 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dvacetipalcové lité ráfky Sportec Mono s uchycením centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 R20 vpředu a 315/25 R20 vzadu. Pro zlepšení stability a jízdních vlastností dostal model SP 800 R tužší a snížené závěsy kol, jež redukcí světlé výšky o 25 mm zároveň přispívají k nárůstu přítlaku na obou nápravách. Tolik zatím oficiální informace, o cenách zatím nevíme nic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků