Sportec SP 800 R: 800 koní pro Porsche GT2 RS

Švýcarská ladičská společnost Sportec po delší době představila svůj nový model na bázi Porsche. A čekání se vyplatilo…

Firma Sportec patří k nejrespektovanějším ladičům strojů Porsche a poslední dobou své příznivce nechala čekat. Za zmínku jistě stojí rok stará práce označená Sportec SP560, která není ničím jiným než modifikovaným hatchbackem Panamera posíleným na 560 britských koní (412 kW). Sportec SP560 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosáhne rychlosti 315 km/h. U Sportecu však čas od času odbíhají také k jiným značkám, hlavně pak k Audi. Rok 2009 se tak stal svědky například premiéry sedanu RS700 (na bázi Audi RS6), jenž zrychlí z 0 na 100 km/h za rovné 4 s a jede přes 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ladění kultovního modelu Porsche 911 je prestižní záležitostí, a to i pro Sportec, který se svého času podepsal také pod projekt SPR1 T80 vycházející z Porsche 911 Turbo a naladěný až na 858 koní (631 kW). Nyní je však Sportec zpátky s novým modelem Sportec SP 800 R založeným na sériovém stroji Porsche GT2 RS a vzhledem k výše zmíněnému snad ani nepřekvapí, že pánové ze Sportecu tvrdí, že jde o nejrychlejší sériové Porsche 911 na světě. Na první pohled se novinka vyznačuje snad jen decentními spoilery pod předním nárazníkem a na zádi vyrobenými z uhlíkových kompozitů, to nejzajímavější se však skrývá teprve pod kapotou.

Zde trůní modifikovaný plochý šestiválec s objemem 3,6 l, který posílil ze standardních 620 koní (462 kW) až na 800 koní (588 kW), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 900 Nm. Těchto parametrů bylo dosaženo instalací nového turbodmychadla, sportovních vačkových hřídelů a ojnic, účinnějších mezichladičů stlačeného vzduchu, otevřeného sání a titanového výfukového traktu. Pdole výrobce jede jeho stroj 373 km/h a zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,1 s, což je celkem citelný posun v porovnání se standardním provedením Porsche GT2 RS 330 km/h, resp. 3,5 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dvacetipalcové lité ráfky Sportec Mono s uchycením centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 R20 vpředu a 315/25 R20 vzadu. Pro zlepšení stability a jízdních vlastností dostal model SP 800 R tužší a snížené závěsy kol, jež redukcí světlé výšky o 25 mm zároveň přispívají k nárůstu přítlaku na obou nápravách. Tolik zatím oficiální informace, o cenách zatím nevíme nic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 15 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků