Sportec S3: nedokonalost sama

Sportec patří k úpravcům, kteří do vozů zasahují s náležitým citem. S Audi S3 se ovšem příliš nepáral a výsledek je poněkud tuctový.

Pokud čekáte brutální změny stylingu a výkonu, budete u švýcarského Sportecu hledat marně. Je sice pravda, že v minulosti představil opravdu propracovaná díla, tentokrát se ovšem spokojil jen s „garážovou“ úpravou.

Do parády si vzal Audi S3, tedy vrcholný model německé automobilky v nižší střední třídě. Černě lakovaný vůz doplnil pouze o nová kola o rozměru 19", které obul do pneumatik 235/35 a zajímavé zelené rámování jak disků, tak i masky chladiče. Vcelku nápadité, ale docela kýčovité.

Ani technické změny nejsou nikterak úžasné. Standardní motor 2,0 TFSI o výkonu 195 kW (265 k) a točivém momentu 350 Nm doplnil novým software řídící jednotky, novým sáním, novým výfukem a na světě je 221 kW (300 k) a točivý moment 410 Nm. To má za následek, že es-trojka zvládne stovku za 5,1 s (série za 5,7 s) a dosáhne maximální rychlosti přes 265 km/h.

Této úpravě sekunduje i změna odpružení. Sportec poslal Audi blíže k zemi a podvozek řádně přitvrdil. Brzdy ovšem zůstaly sériové, což sportovní jízdě s vyšším výkonem také nejspíše nepomůže.

Těžko říci, koho chce Sportec s takovou úpravou oslovit. Nezdá se býti ani dostatečně „jízdní”, natož pak designová. A i jednotlivostem chybí jakákoli výjimečnost...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec S3
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků