Pokud čekáte brutální změny stylingu a výkonu, budete u švýcarského Sportecu hledat marně. Je sice pravda, že v minulosti představil opravdu propracovaná díla, tentokrát se ovšem spokojil jen s „garážovou“ úpravou.
Do parády si vzal Audi S3, tedy vrcholný model německé automobilky v nižší střední třídě. Černě lakovaný vůz doplnil pouze o nová kola o rozměru 19", které obul do pneumatik 235/35 a zajímavé zelené rámování jak disků, tak i masky chladiče. Vcelku nápadité, ale docela kýčovité.
Ani technické změny nejsou nikterak úžasné. Standardní motor 2,0 TFSI o výkonu 195 kW (265 k) a točivém momentu 350 Nm doplnil novým software řídící jednotky, novým sáním, novým výfukem a na světě je 221 kW (300 k) a točivý moment 410 Nm. To má za následek, že es-trojka zvládne stovku za 5,1 s (série za 5,7 s) a dosáhne maximální rychlosti přes 265 km/h.
Této úpravě sekunduje i změna odpružení. Sportec poslal Audi blíže k zemi a podvozek řádně přitvrdil. Brzdy ovšem zůstaly sériové, což sportovní jízdě s vyšším výkonem také nejspíše nepomůže.
Těžko říci, koho chce Sportec s takovou úpravou oslovit. Nezdá se býti ani dostatečně „jízdní”, natož pak designová. A i jednotlivostem chybí jakákoli výjimečnost...


Sportec S3