Sportec S3: nedokonalost sama

Sportec patří k úpravcům, kteří do vozů zasahují s náležitým citem. S Audi S3 se ovšem příliš nepáral a výsledek je poněkud tuctový.

Pokud čekáte brutální změny stylingu a výkonu, budete u švýcarského Sportecu hledat marně. Je sice pravda, že v minulosti představil opravdu propracovaná díla, tentokrát se ovšem spokojil jen s „garážovou“ úpravou.

Do parády si vzal Audi S3, tedy vrcholný model německé automobilky v nižší střední třídě. Černě lakovaný vůz doplnil pouze o nová kola o rozměru 19", které obul do pneumatik 235/35 a zajímavé zelené rámování jak disků, tak i masky chladiče. Vcelku nápadité, ale docela kýčovité.

Ani technické změny nejsou nikterak úžasné. Standardní motor 2,0 TFSI o výkonu 195 kW (265 k) a točivém momentu 350 Nm doplnil novým software řídící jednotky, novým sáním, novým výfukem a na světě je 221 kW (300 k) a točivý moment 410 Nm. To má za následek, že es-trojka zvládne stovku za 5,1 s (série za 5,7 s) a dosáhne maximální rychlosti přes 265 km/h.

Této úpravě sekunduje i změna odpružení. Sportec poslal Audi blíže k zemi a podvozek řádně přitvrdil. Brzdy ovšem zůstaly sériové, což sportovní jízdě s vyšším výkonem také nejspíše nepomůže.

Těžko říci, koho chce Sportec s takovou úpravou oslovit. Nezdá se býti ani dostatečně „jízdní”, natož pak designová. A i jednotlivostem chybí jakákoli výjimečnost...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec S3

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků