Sportec S3: nedokonalost sama

Sportec patří k úpravcům, kteří do vozů zasahují s náležitým citem. S Audi S3 se ovšem příliš nepáral a výsledek je poněkud tuctový.

Pokud čekáte brutální změny stylingu a výkonu, budete u švýcarského Sportecu hledat marně. Je sice pravda, že v minulosti představil opravdu propracovaná díla, tentokrát se ovšem spokojil jen s „garážovou“ úpravou.

Do parády si vzal Audi S3, tedy vrcholný model německé automobilky v nižší střední třídě. Černě lakovaný vůz doplnil pouze o nová kola o rozměru 19", které obul do pneumatik 235/35 a zajímavé zelené rámování jak disků, tak i masky chladiče. Vcelku nápadité, ale docela kýčovité.

Ani technické změny nejsou nikterak úžasné. Standardní motor 2,0 TFSI o výkonu 195 kW (265 k) a točivém momentu 350 Nm doplnil novým software řídící jednotky, novým sáním, novým výfukem a na světě je 221 kW (300 k) a točivý moment 410 Nm. To má za následek, že es-trojka zvládne stovku za 5,1 s (série za 5,7 s) a dosáhne maximální rychlosti přes 265 km/h.

Této úpravě sekunduje i změna odpružení. Sportec poslal Audi blíže k zemi a podvozek řádně přitvrdil. Brzdy ovšem zůstaly sériové, což sportovní jízdě s vyšším výkonem také nejspíše nepomůže.

Těžko říci, koho chce Sportec s takovou úpravou oslovit. Nezdá se býti ani dostatečně „jízdní”, natož pak designová. A i jednotlivostem chybí jakákoli výjimečnost...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec S3
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků