Sportec S3: nedokonalost sama

Sportec patří k úpravcům, kteří do vozů zasahují s náležitým citem. S Audi S3 se ovšem příliš nepáral a výsledek je poněkud tuctový.

Pokud čekáte brutální změny stylingu a výkonu, budete u švýcarského Sportecu hledat marně. Je sice pravda, že v minulosti představil opravdu propracovaná díla, tentokrát se ovšem spokojil jen s „garážovou“ úpravou.

Do parády si vzal Audi S3, tedy vrcholný model německé automobilky v nižší střední třídě. Černě lakovaný vůz doplnil pouze o nová kola o rozměru 19", které obul do pneumatik 235/35 a zajímavé zelené rámování jak disků, tak i masky chladiče. Vcelku nápadité, ale docela kýčovité.

Ani technické změny nejsou nikterak úžasné. Standardní motor 2,0 TFSI o výkonu 195 kW (265 k) a točivém momentu 350 Nm doplnil novým software řídící jednotky, novým sáním, novým výfukem a na světě je 221 kW (300 k) a točivý moment 410 Nm. To má za následek, že es-trojka zvládne stovku za 5,1 s (série za 5,7 s) a dosáhne maximální rychlosti přes 265 km/h.

Této úpravě sekunduje i změna odpružení. Sportec poslal Audi blíže k zemi a podvozek řádně přitvrdil. Brzdy ovšem zůstaly sériové, což sportovní jízdě s vyšším výkonem také nejspíše nepomůže.

Těžko říci, koho chce Sportec s takovou úpravou oslovit. Nezdá se býti ani dostatečně „jízdní”, natož pak designová. A i jednotlivostem chybí jakákoli výjimečnost...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec S3
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků