Sportec Porsche SPR1: když 911 turbo nestačí

Švýcarský tuner Sportec, který se specializuje na tuning vozů ze Zuffenhausenu, si nemohl nechat ujít domácí automobilovou show v Ženevě. Pro tento autosalon upravil novou devětsetjedenáctku, která má maximální rychlost posunutou až za hranicí 380 km/h!
Sportec Porsche SPR1: když 911 turbo nestačí

Pro dosažení zmiňované nejvyšší rychlosti bylo potřeba osadit motor dvěma turbodmychadly s plnícím tlakem 2,2 barru, přidat mezichladiče plnícího vzduchu, vyměnit řídící jednotku a řadu dalších úprav. Výsledkem je mamutí výkon 515 kW (rovných 700 k) a točivý moment 810 Nm. Kdo by ze svého čtyřkolového miláčka chtěl udělat opravdu rozzuřené monstrum, může si objednat power-kit, který mimo jiné zvedne plnící tlak turbodmychadel na 2,25 barru, a z modelu 911 vymáčkne 590 kW (802 k) v 8 000 ot/min. Maximální kroutící moment povyskočí až na 880 Nm.

Sedmisetkoňová verze atakuje stovku za 3,2 s a nejvyšší rychlost je 364 km/h. Sportec dále uvolnil informaci, že při rozumné jízdě si šestiválcový boxer vezme z nádrže zhruba 13,7 l na 100 km. Silnější verze dosprintuje z klidu na stovku za 3,0 s a nejvyšší rychlost za dobrých podmínek překračuje hranici 380 km/h.

Vyšším rychlostem byl přizpůsoben i podvozek. Nové odpružení vozu je plně ovladatelné pomocí elektroniky a tlačítka na palubní desce. O pořádnou trakci se starají zadní kola s ráfky 12,5 x 20 palců s pneumatikami 345/25, vpředu jsou disky o rozměru 9 x 20 palců obuty do pneu 255/30. Zastavit Sportec SPR1 není s novými osmipístkovými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě a 330 mm se čtyřpístkovými třmeny vzadu žádný problém.

Sportec dal vyladěné 911 i důležitý karosářský kit: nový přední nárazník s většími nasávacími otvory, v blatnících před zadními koly se objevily vtoky pro přísun vzduchu, změněné je i oplechování zádě a přítlačné křídlo. V interiéru jsou nové anatomické skořepiny s dvoubarevným koženým čalouněním, sportovní tříramenný volant, nové obložení a hlavice řadící páky. Další žádosti o doplňky v interiéru jsou možné, Sportec si velmi rád o přáních svých zákazníků popovídá osobně.

Tip: Mrkněte na podobnou ultimativní úpravu od firmy Gemballa.


Sportec Porsche SPR1

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 400 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků