Sportec Porsche SPR1: když 911 turbo nestačí

Švýcarský tuner Sportec, který se specializuje na tuning vozů ze Zuffenhausenu, si nemohl nechat ujít domácí automobilovou show v Ženevě. Pro tento autosalon upravil novou devětsetjedenáctku, která má maximální rychlost posunutou až za hranicí 380 km/h!
Sportec Porsche SPR1: když 911 turbo nestačí

Pro dosažení zmiňované nejvyšší rychlosti bylo potřeba osadit motor dvěma turbodmychadly s plnícím tlakem 2,2 barru, přidat mezichladiče plnícího vzduchu, vyměnit řídící jednotku a řadu dalších úprav. Výsledkem je mamutí výkon 515 kW (rovných 700 k) a točivý moment 810 Nm. Kdo by ze svého čtyřkolového miláčka chtěl udělat opravdu rozzuřené monstrum, může si objednat power-kit, který mimo jiné zvedne plnící tlak turbodmychadel na 2,25 barru, a z modelu 911 vymáčkne 590 kW (802 k) v 8 000 ot/min. Maximální kroutící moment povyskočí až na 880 Nm.

Sedmisetkoňová verze atakuje stovku za 3,2 s a nejvyšší rychlost je 364 km/h. Sportec dále uvolnil informaci, že při rozumné jízdě si šestiválcový boxer vezme z nádrže zhruba 13,7 l na 100 km. Silnější verze dosprintuje z klidu na stovku za 3,0 s a nejvyšší rychlost za dobrých podmínek překračuje hranici 380 km/h.

Vyšším rychlostem byl přizpůsoben i podvozek. Nové odpružení vozu je plně ovladatelné pomocí elektroniky a tlačítka na palubní desce. O pořádnou trakci se starají zadní kola s ráfky 12,5 x 20 palců s pneumatikami 345/25, vpředu jsou disky o rozměru 9 x 20 palců obuty do pneu 255/30. Zastavit Sportec SPR1 není s novými osmipístkovými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě a 330 mm se čtyřpístkovými třmeny vzadu žádný problém.

Sportec dal vyladěné 911 i důležitý karosářský kit: nový přední nárazník s většími nasávacími otvory, v blatnících před zadními koly se objevily vtoky pro přísun vzduchu, změněné je i oplechování zádě a přítlačné křídlo. V interiéru jsou nové anatomické skořepiny s dvoubarevným koženým čalouněním, sportovní tříramenný volant, nové obložení a hlavice řadící páky. Další žádosti o doplňky v interiéru jsou možné, Sportec si velmi rád o přáních svých zákazníků popovídá osobně.

Tip: Mrkněte na podobnou ultimativní úpravu od firmy Gemballa.


Sportec Porsche SPR1
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků