Sportec Porsche SPR1: když 911 turbo nestačí

Švýcarský tuner Sportec, který se specializuje na tuning vozů ze Zuffenhausenu, si nemohl nechat ujít domácí automobilovou show v Ženevě. Pro tento autosalon upravil novou devětsetjedenáctku, která má maximální rychlost posunutou až za hranicí 380 km/h!
Sportec Porsche SPR1: když 911 turbo nestačí

Pro dosažení zmiňované nejvyšší rychlosti bylo potřeba osadit motor dvěma turbodmychadly s plnícím tlakem 2,2 barru, přidat mezichladiče plnícího vzduchu, vyměnit řídící jednotku a řadu dalších úprav. Výsledkem je mamutí výkon 515 kW (rovných 700 k) a točivý moment 810 Nm. Kdo by ze svého čtyřkolového miláčka chtěl udělat opravdu rozzuřené monstrum, může si objednat power-kit, který mimo jiné zvedne plnící tlak turbodmychadel na 2,25 barru, a z modelu 911 vymáčkne 590 kW (802 k) v 8 000 ot/min. Maximální kroutící moment povyskočí až na 880 Nm.

Sedmisetkoňová verze atakuje stovku za 3,2 s a nejvyšší rychlost je 364 km/h. Sportec dále uvolnil informaci, že při rozumné jízdě si šestiválcový boxer vezme z nádrže zhruba 13,7 l na 100 km. Silnější verze dosprintuje z klidu na stovku za 3,0 s a nejvyšší rychlost za dobrých podmínek překračuje hranici 380 km/h.

Vyšším rychlostem byl přizpůsoben i podvozek. Nové odpružení vozu je plně ovladatelné pomocí elektroniky a tlačítka na palubní desce. O pořádnou trakci se starají zadní kola s ráfky 12,5 x 20 palců s pneumatikami 345/25, vpředu jsou disky o rozměru 9 x 20 palců obuty do pneu 255/30. Zastavit Sportec SPR1 není s novými osmipístkovými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě a 330 mm se čtyřpístkovými třmeny vzadu žádný problém.

Sportec dal vyladěné 911 i důležitý karosářský kit: nový přední nárazník s většími nasávacími otvory, v blatnících před zadními koly se objevily vtoky pro přísun vzduchu, změněné je i oplechování zádě a přítlačné křídlo. V interiéru jsou nové anatomické skořepiny s dvoubarevným koženým čalouněním, sportovní tříramenný volant, nové obložení a hlavice řadící páky. Další žádosti o doplňky v interiéru jsou možné, Sportec si velmi rád o přáních svých zákazníků popovídá osobně.

Tip: Mrkněte na podobnou ultimativní úpravu od firmy Gemballa.


Sportec Porsche SPR1
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků