Sportec Porsche 911 Turbo SPR1: je libo 858 koní?

Švýcarská společnost Sportec zveřejnila první informace o svém nejnovějším projektu na bázi Porsche 911 Turbo těsně před letošním ženevským autosalonem, ale teprve nyní známe podrobnosti. Sportec připravil sadu úprav pod označením SPR1 T80, jež značí výrazné navýšení výkonu až na enormních 858 koní (631 kW) a točivého momentu na 880 Nm. Díky pohotovostní hmotnosti snížené na 1 345 kg tento vůz dosahuje poměru 572 koní na tunu, což je výrazně lepší výsledek než u Bugatti Veyron. Za výkonovým boomem stojí motor opatřený díly z titanových slitin (např. ojnice), novými dmychadly, výfukem či závodní spojkou, Sportec SPR1 T80 se vyznačuje také aktivním pérováním a kovanými ráfky. Brzdové třmeny jsou vpředu osmi a vzadu šestipístkové, kotouče jsou vyrobeny z keramických materiálů.

„Stovku“ tento Sportec pokoří již za 3,0 s a tachometr překročí hranici 300 km/h za pouhých 18,9 s, na italském okruhu Nardo vůz dosáhl nejvyšší rychlosti 380 km/h. Sportec plánuje vyrobit pouhou desítku těchto exkluzivních strojů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec Porsche 911 Turbo SPR1
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 11 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků