Sportec Porsche 911 Turbo SPR1: je libo 858 koní?

Švýcarská společnost Sportec zveřejnila první informace o svém nejnovějším projektu na bázi Porsche 911 Turbo těsně před letošním ženevským autosalonem, ale teprve nyní známe podrobnosti. Sportec připravil sadu úprav pod označením SPR1 T80, jež značí výrazné navýšení výkonu až na enormních 858 koní (631 kW) a točivého momentu na 880 Nm. Díky pohotovostní hmotnosti snížené na 1 345 kg tento vůz dosahuje poměru 572 koní na tunu, což je výrazně lepší výsledek než u Bugatti Veyron. Za výkonovým boomem stojí motor opatřený díly z titanových slitin (např. ojnice), novými dmychadly, výfukem či závodní spojkou, Sportec SPR1 T80 se vyznačuje také aktivním pérováním a kovanými ráfky. Brzdové třmeny jsou vpředu osmi a vzadu šestipístkové, kotouče jsou vyrobeny z keramických materiálů.

„Stovku“ tento Sportec pokoří již za 3,0 s a tachometr překročí hranici 300 km/h za pouhých 18,9 s, na italském okruhu Nardo vůz dosáhl nejvyšší rychlosti 380 km/h. Sportec plánuje vyrobit pouhou desítku těchto exkluzivních strojů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec Porsche 911 Turbo SPR1
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků