Sportec Audi S4 Avant: 90 koní pro nic?

Do přeplňovaného Audi S4 se pustil další úpravce, švýcarský Sportec. Z motoru „vytřískal” dalších 92 koní, ale dynamika se příliš nezměnila.

Když jsme vám před pár týdny slovem představili úpravu nového Audi S4 s přeplňovaným třílitrem od německého MTM, jednalo se o vůbec první vylepšení svého druhu. A divili jsme se tomu, nová S4 se již nějaký ten měsíc prodává a k relativně jednoduchému získávání dodatečného výkonu vyloženě svádí, tak jako každý vůz s přeplňovaným motorem.

Úpravci ale nespali na vavřínech, pouze ostřili své zbraně. Krátce po MTM tak vytáhl své dílo švýcarský Sportec, který sice boj o prvenství prohrál, zato rovnou přišel s kompletní vizuální i technickou úpravou. A výsledky jsou zajímavé hned v několika směrech.

Podstatou úpravy zůstává i zde motor, tedy kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu tři litry. Navýšení výkonu je i v případě Sportecu výrazné, takřka 30 %. Motor tak podává místo původních 333 koní celých 425, přibylo tedy stádečko 92 plnokrevníků.

To není až takové překvapení, co nás ale rozhodně zaráží je výsledná dynamika. Stejná maximální rychlost, elektronicky omezená na 250 km/h, je tedy překvapivá pouze pro ty, kteří čekali odstranění omezovače. Vylepšení zrychlení na stovku o pouhých 0,1 sekundy je ale velmi malé. Navíc Sportec neuvedl ani čísílko ke zrychlení na vyšší mety.

Samozřejmě, zrychlení na stovku není zrovna todůležitější, ale MTM u obdobné úpravy (na 430 koní) hlásí zlepšení na 4,6 sekundy z běžných 5,2. A u vozu s pohonem všech kol to není nemožné.

Přesto to vypadá, že nám tu někdo lže, nebo je naopak příliš upřímný. Buď S4 nezrychluje na stovku za 5,2 sekundy a dělá to de facto tepre po úpravě na výkon přes 400 koní, tedy lže samo Audi. Pak MTM jen drží basu, skutečné zlepšení odečítá od udávaného „fabrického” zrychlení a výsledek tedy není reálný. A Sportec tak jako první vystoupil z vlaku lží a uvedl skutečnost. A nebo je to celé jinak a soudruzi ze Švýcarska někde udělali chybu...

Ať už je to jakkoli, Sportec vám k úpravě motoru přibalí i vylepšený bodykit s 19" nebo 20" koly, k tomu i tužší podvozek snížený o 30 mm a lepší brzdy. Zda se vám výsledek zamlouvá, necháme zcela na vás...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sportec Audi S4 Avant
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky