Před 20 lety ještě nikdo nepředpokládal, že Seat někdy založí samostatnou sportovní značku Cupra. Cool auta uměl už tehdy, ne všechna to ale dotáhla do výroby.
Tango přináší nový pohled na design. Od podvozku přes karoserii až po interiér prostupuje celý koncept dojem lehkosti a elegance.
Zajímavě je řešené osvětlení Tanga. Hlavní světla netají, díky čirému krycímu sklu, nic ze své architektury. Navíc se oba hlavní světlomety „otáčí“ spolu s volantem, takže umí svítit takzvaně do zatáčky.
Mlhová světla jsou tvořena sérií diod, koncová světla využívají optické vlákno. Zadní svítilny, zejména ty brzdové, automaticky volí intenzitu a jas v závislosti na okolních podmínkách.
Seat Tango je také automobilem bezpečným. Skelet a struktura karoserie totiž přímo vychází z World Rally Caru. Pro pohon konceptu byl zvolen motor o výkonu 180 koní. Jedná se variantu koncernového motoru 1.8 Turbo, známou například z Škody Octavia RS, VW Golfu GTI apod. Tango s ním zrychlí z 0 – 100 km/h za 7 vteřin a dokáže vyvinou rychlost 235 km/h.
Seat Tango se představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu, který se koná od 13. do 23. září letošního roku.
Článek vyšel v srpnu roku 2001. Vydáváme ho znova při příležitosti 20 let od oficiálního spuštění webu Autorevue.cz