Sporťák Peugeot 206 RC na českém trhu

Základem verze 206 RC je samozřejmě motor. Jde o dvoulitr s výkonem 130 kW při 7000 otáčkách a točivým momentem 202 Nm při 4750 otáčkách; zkrátka pravý, „vyhoněný“ atmosférický motor, který pohladí duši sportovně založené řidiče milující otáčky od šesti tisíc nahoru. Od běžné produkce se RC odlišuje zvenku především 17palcovými koly z lehké slitiny, širokým aerodynamickým zadním spoilerem a dvojitou chromovananou koncovkou výfuku. Karoserie je celá lakovaná včetně nárazníků a doplněná karbonovým dekorem; celkem se RC nabízí v pěti barvách.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  

Uvnitř najdete anatomické sedačky s dobrým bočním vedením. Sedadla jsou čalouněna kůží – alcantra a pletenina v tónech šedé a černé. Vyladěny jsou i „drobnosti“ jako přístroje a ovládací prvky, sdružený přístroj, kožený volant, sportovní hliníkové pedály a hlavice řadicí páky. V základní bezpečnostní výbavě je RC vybaven airbagem řidiče a spolujezdce a dvojitými bočními airbagy. Nechybí rovněž ABS a elektronický rozdělovač brzdných sil, funkce ESP a funkce protiprokluzu ASR, systém podpory brždění v kritických situacích (EVA) a samočinná aktivace výstražných světlometů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Funkční výbava „ercéčka“ pak zahrnuje automatickou klimatizaci, reflexní čelní sklo, automatické stěrače se snímačem deště, samočinnou aktivaci světlometů, vyhřívaná sedadla či elektricky sklopná zpětná zrcátka. Součástí základní výbavy je rovněž rádio s CD přehrávačem, které může být doplněno CD changerem. V nabídce prvků výbavy na přání nechybí navigační systém. Základní cena modelu 206 RC na českém trhu je stanovena na 669 000 Kč

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků