Sponzoring Škody má zvýšit prodej aut, spíš jde ale o image a propagaci

Vozy Škoda byly před měsícem jako každoročně vidět při hokejovém mistrovství světa, na nedávném cyklistickém závodě Giro d´Italia a v létě se znovu objeví i na nejslavnějším etapovém klání Tour de France. Společnost Škoda Auto používá sponzoring jako prostředek sloužící zejména ke zvyšování image, ale cílem je i zlepšení hospodářských výsledků.

Právě hokej a cyklistika jsou se svými špičkovými akcemi v oblasti sponzoringové strategie hlavními pilíři mladoboleslavského výrobce. „Díky lednímu hokeji figuruje Škoda jako nejdéle působící sponzor na jakémkoliv světovém šampionátu - smlouva od roku 1993 je prodloužená až do roku 2017. S Tour de France jsme začali v roce 2004 a momentálně je spolupráce domluvená až do roku 2013. Oba tyto směry se s podporou na jednotlivých trzích rozvíjí do dalších „vrstev“. Dokládá to partnerství s Českým svazem ledního hokeje a hokejovou extraligou nebo s Giro d´Italia, které je podporované ze strany italského importéra vozů Škoda, až po „amatérské“ aktivity typu akcí Kolo pro život,“ řekl AutoRevue.cz mluvčího společnosti Škoda Auto Evžen Krauskopf.

Klepněte pro větší obrázek
Flotila škodovek pro hokejový šampionát 

Na mistrovství světa v hokeji na Slovensku se pohybovala necelá padesátka oficiálních vozů s okřídleným šípem ve znaku, na Tour de France se jejich počet blíží k 300 kusům. „Sport má díky napětí a emocím velikou šanci upoutat pozornost veřejnosti, tedy potenciálních zákazníků. Sponzoring stejně jako veškeré firemní aktivity směřuje k dosažení hospodářských výsledků,“ pokračoval mluvčí.

Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb na Tour de France

Auta, která se objevují na sportovních akcích, patří místním importérům. Ti je po závodě nebo šampionátu prodají jako ojetiny, anebo je používají pro služební účely. „Ze Slovenska se nám část aut vrátila, zařadili jsme je do sponzorské flotily a jsou dál využívána na podobné akce,“ poodhalil Krauskopf osud vozů, které jezdí v doprovodu pelotonu nebo slouží k převážení funkcionářů či významných hostů šampionátu.

Klepněte pro větší obrázek
Okřídlený šíp na Giro d´Italia

„Strategií sponzoringu je zvýšit známost značky, což se nám daří v případě Tour de France. O to je pak větší naděje, že se na tomto trhu zvýší prodej,“ uvedl mluvčí, ale na otázku, kolik společnost ročně do těchto aktivit vkládá, neodpověděl. „Tyto informace nezveřejňujeme.“

Klepněte pro větší obrázek
Zdeněk Štybar a jeho sponzorský Superb Combi

Jako nový produkt zavedla společnost Škoda Auto sponzoring jednotlivých sportovců. Podle firemní strategie to jsou oba cyklisté. „Zdeněk Štybar a Roman Kreuziger od nás převzali sponzorské vozy Škoda Superb Combi a ve smlouvě mají klauzuli, že je budeme podle potřeby marketingově využívat,“ dodal Krauskopf.

Mimo oblast sportu má česká automobilka uzavřené partnerství s Národním divadlem, Českou filharmonií nebo Mezinárodním festivalem filmů pro děti a mládež ve Zlíně. V charitativní oblasti podporuje Centrum Paraple a Zdravotního klauna.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků