Spolupráce Saab-BAIC: tentokrát popravdě

V posledních dnech se vyrojila řada spekulací o budoucnosti švédské značky Saab a v té souvislosti i o její spolupráci s čínskou automobilkou Beijing Automotive (BAIC), jež by bylo nyní vhodné uvést na pravou míru.

Stěžejním momentem je odprodej práv „Beijingu” na výrobu vozů 9-3 modelového roku 2006 a starších a stávající, výběhové generace 9-5 včetně pohonných jednotek. Příslušné technologie budou převezeny do Číny a Saab pomůže BAIC s jejich integrací do vozidel BAIC, jež budou prodávány pod svou vlastní značkou.

Pokud Saab bude existovat, pak se stávající typ 9-3 bude spolu se zcela novým vozem 9-5 vyrábět i nadále v závodě ve švédském Trollhättanu. Důležité je, že tato dohoda neobsahuje žádná práva na používání názvu značky Saab, ani názvů modelů. Stejně tak není pravdou, že by BAIC získal přístup k technice kteréhokoli ze současných nebo budoucích modelů.

Byla tak pouze naplněna dohoda, ke které se schylovalo již měsíce a informovali jsme vás o ni poprvé v říjnu. Se současnými jednáními o budoucnosti Saab jako takového nemá BAIC zhola nic společného.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků