Spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group: nové motory z Douvrinu

Společnosti PSA Peugeot Citroën a BMW Group zveřejnily 21. června v Douvrinu projekt vzájemné spolupráce při výrobě nových malých benzinových motorů, jimiž budou osazovány vozy Peugeot, Citroën a Mini.
Spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group: nové motory z Douvrinu

Výroba základních částí nových čtyřválcových agregátů bude probíhat v závodě skupiny PSA Peugeot Citroën v Douvrinu (Pas – de – Calais), a to exkluzivně pro oba partnery. Montáž a kompletace motorů pak bude v rukách obou výrobců – pro peugeoty a citroëny právě v Douvrinu, pro BMW Group v Hams Hall ve Velké Británii.

Kompletní výroba modulů v Douvrinu bude připravena ke konci roku 2005 v závodě „Francaise de Mécanique“. Modulový princip vychází z vysokého stupně integrace, kterou podtrhuje využití společné výrobní linky pro základní motorové komponenty s tím, že finální montáž může probíhat na jiném místě.
Nová výrobní kapacita je dimenzována na denní produkci 2500 motorových jednotek, což představuje optimální využití efektivity, výkonu a návratnosti investice. Krytá část výrobního areálu zaujímá plochu kolem 60 000 čtverečních metrů a proinvestováno na ni bude kolem 330 milionů euro. Nový provoz bude schopen produkovat jeden nový motor každých 26 sekund, a to bez ohledu na konkrétní typ. Při plné kapacitě bude mít závod 1120 zaměstnanců, na které ale ještě čeká 152 000 hodin tréninků a školení.

Podnik v Hams Hall bude montovat motory pro budoucí modely Mini. Je situován nedaleko centra BMW Group v Oxfordu, což by se mělo odrazit na kvalitě řízení zejména co se rychlého, včasného a flexibilního řízení dodávek a zásob týče.

Do společného projektu je zařazena také metalurgická divize PSA Peugeot Citroën v Charleville a Mulhouse jako dodavatelská organizace odlitků.

Začátky spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group se datují už do roku 2002, kdy oba výrobci oznámili záměr společně vyvíjet a vyrábět novou řadu malých, maximálně kvalitních benzinových motorů ve velkých sériích a za přijatelné ceny. Roční plánovaná produkce může dosáhnout až hranice 1 milionu kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků