Koncem minulého roku se začalo mluvit o spolupráci značek Mitsubishi a Nissan. Výsledkem měl být nástupce nepříliš úspěšného modelu Mitsubishi Lancer, ale prozatím diskuse mezi oběma značkami uvázla na mrtvém bodě, informují Autonews.
Zpráva se rozšířila z USA, kde se dealeři Mitsubishi ptali, jak to tedy bude a jestli mají připravovat své kapacity a servisní zázemí. Jenže viceprezident Mitsubishi pro Severní Ameriku Don Swearingen jim údajně řekl, že nic víc než to, že se projekt zasekl, jim nyní říct nemůže.
Oficiální slovo nepadlo, ale říká se, že se dohoda zhroutila na tom, jakou technologii Renault a Nissan značce Mitsubishi poskytnou. Součástí spolupráce totiž měla být výroba dvou vozů na bázi modelů od Renaultu a Nissanu. Větší model srovnatelný s Passatem se měl prodávat hlavně v Asii a USA, menší nástupce modelu Lancer pak v Evropě, kde by konkuroval třeba Volkswagenu Golf (aspoň velikostí).
Mitsubishi se potýká s propadem prodejů, především na evropském trhu se značce dlouhodobě nedaří. Zatímco na přelomu tisíciletí prodávala značka kolem dvou set tisíc aut ročně, nyní je to jen něco málo přes 90 000 aut za rok.