Spolupráce BMW a JLR se prohlubuje. Britové mají začít používat německé motory

Nejprve se mluvilo o společném vývoji elektrifikovaných ústrojí, teď se ovšem domluva posouvá trochu jiným směrem.

Jaguar Land Rover a BMW nedávno oznámili spolupráci na vývoji elektrifikovaných ústrojí. Na základě dřívějších spekulací a nejnovějších informací britského Autocaru se má však aliance mezi dvěma automobilkami dále rozšířit i do kategorie čistě spalovacích motorů. K hybridům a elektrickým jednotkám tak dojde i na benzin a naftu.

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

Zdroj Autocaru totiž uvádí, že v rámci rozsáhlého soustředění na elektrifikaci začne britská automobilka využívat spalovací motory BMW, čistě z důvodu ušetření nákladů v této kategorii vývoje pohonných jednotek. Dohoda se má přitom týkat čtyř- i šestiválcových motorů, a to s elektrickou pomocí i bez ní.

Tyto informace by nakonec potvrzovaly i spekulace ohledně pohonných jednotek modernizovaného Jaguaru F-Type. Mezigenerační vylepšení má být u sporťáku opravdu rozsáhlé, přičemž kromě nasazení mild-hybridního šestiválce, který už má JLR v nabídce Range Roveru, by dlouhou kapotu vyplnil právě 4,4litrový dvakrát přeplňovaný V8 od BMW – nahrazující dosavadní kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 od JLR.

JLR a chemička BASF vyrábějí superpevný plast z odpadu. Již brzy se dostane do aut

JLR a chemička BASF vyrábějí superpevný plast z odpadu. Již brzy se dostane do aut

Dohoda mezi automobilkami by samozřejmě pro BMW ještě dále podpořila vývoj jeho motorů a dále rozšířila list vozů cizích značek, ve kterých se německá technika objevuje. Nelze tak opomenout třeba nejnovější Toyotu Supru, která sdílí více než jen motor s BMW Z4, nebo nový Morgan Plus Six taktéž požívající stejnou motorizaci.

Pokud se tedy informace britské publikaci potvrdí, v nejbližší budoucnosti bude jistá rozmanitost automobilových značek a jejich techniky zase o něco chudší – když pod kapotou britského Jaguaru, vlastněného indickou Tatou, najdete německý motor od BMW. Vše samozřejmě s cílem snížit vývojové náklady obou stran a dodržet emisní limity s ohledem na rychlý vzestup elektrifikace.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků