Spolupráce BMW a JLR se prohlubuje. Britové mají začít používat německé motory

Nejprve se mluvilo o společném vývoji elektrifikovaných ústrojí, teď se ovšem domluva posouvá trochu jiným směrem.

Jaguar Land Rover a BMW nedávno oznámili spolupráci na vývoji elektrifikovaných ústrojí. Na základě dřívějších spekulací a nejnovějších informací britského Autocaru se má však aliance mezi dvěma automobilkami dále rozšířit i do kategorie čistě spalovacích motorů. K hybridům a elektrickým jednotkám tak dojde i na benzin a naftu.

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

Zdroj Autocaru totiž uvádí, že v rámci rozsáhlého soustředění na elektrifikaci začne britská automobilka využívat spalovací motory BMW, čistě z důvodu ušetření nákladů v této kategorii vývoje pohonných jednotek. Dohoda se má přitom týkat čtyř- i šestiválcových motorů, a to s elektrickou pomocí i bez ní.

Tyto informace by nakonec potvrzovaly i spekulace ohledně pohonných jednotek modernizovaného Jaguaru F-Type. Mezigenerační vylepšení má být u sporťáku opravdu rozsáhlé, přičemž kromě nasazení mild-hybridního šestiválce, který už má JLR v nabídce Range Roveru, by dlouhou kapotu vyplnil právě 4,4litrový dvakrát přeplňovaný V8 od BMW – nahrazující dosavadní kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 od JLR.

JLR a chemička BASF vyrábějí superpevný plast z odpadu. Již brzy se dostane do aut

JLR a chemička BASF vyrábějí superpevný plast z odpadu. Již brzy se dostane do aut

Dohoda mezi automobilkami by samozřejmě pro BMW ještě dále podpořila vývoj jeho motorů a dále rozšířila list vozů cizích značek, ve kterých se německá technika objevuje. Nelze tak opomenout třeba nejnovější Toyotu Supru, která sdílí více než jen motor s BMW Z4, nebo nový Morgan Plus Six taktéž požívající stejnou motorizaci.

Pokud se tedy informace britské publikaci potvrdí, v nejbližší budoucnosti bude jistá rozmanitost automobilových značek a jejich techniky zase o něco chudší – když pod kapotou britského Jaguaru, vlastněného indickou Tatou, najdete německý motor od BMW. Vše samozřejmě s cílem snížit vývojové náklady obou stran a dodržet emisní limity s ohledem na rychlý vzestup elektrifikace.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků