Fiat vzkřísil legendární Tipo v roce 2015. Zdroj: Fiat ČR

Fiat vzkřísil legendární Tipo v roce 2015. | Zdroj: Fiat ČR

Nabízel ho jako hatchback, kombi i sedan. Zdroj: Fiat ČR

Nabízel ho jako hatchback, kombi i sedan. | Zdroj: Fiat ČR

Oprášené Tipo si ponechalo italský šmrnc, ačkoliv se vyrábělo v Turecku a v interiéru krásou příliv neoplývalo. Zdroj: Fiat ČR

Oprášené Tipo si ponechalo italský šmrnc, ačkoliv se vyrábělo v Turecku a v interiéru krásou příliv neoplývalo. | Zdroj: Fiat ČR

Technikou se ale více než osvědčilo a Italům se vyplatil konzervativní přístup při jeho vývoji. Zdroj: Fiat ČR

Technikou se ale více než osvědčilo a Italům se vyplatil konzervativní přístup při jeho vývoji. | Zdroj: Fiat ČR

Není to luxusní auto a třeba současný Volkswagen Golf jezdí lépe, ale nové Tipo okupuje žebříčky nejlepších mladých ojetin jako veskrze spolehlivé auto, které nemá žádné velké problémy. Zdroj: Fiat ČR

Není to luxusní auto a třeba současný Volkswagen Golf jezdí lépe, ale nové Tipo okupuje žebříčky nejlepších mladých ojetin jako veskrze spolehlivé auto, které nemá žádné velké problémy. | Zdroj: Fiat ČR

| Fiat Tipo Cross 1.6 MultiJet Foto: Samuel Mareček

| Fiat Tipo Cross 1.6 MultiJet | Foto: Samuel Mareček

Nabízel ho jako hatchback, kombi i sedan. Zdroj: Fiat ČR
Oprášené Tipo si ponechalo italský šmrnc, ačkoliv se vyrábělo v Turecku a v interiéru krásou příliv neoplývalo. Zdroj: Fiat ČR
Technikou se ale více než osvědčilo a Italům se vyplatil konzervativní přístup při jeho vývoji. Zdroj: Fiat ČR
Není to luxusní auto a třeba současný Volkswagen Golf jezdí lépe, ale nové Tipo okupuje žebříčky nejlepších mladých ojetin jako veskrze spolehlivé auto, které nemá žádné velké problémy. Zdroj: Fiat ČR
6
Fotogalerie

Spolehlivý Fiat se vrací do Česka, ale jen jako sedan s naftovým motorem. Luxus nečekejte

Současný Fiat Tipo je na dnešním trhu už spíše výjimkou. Konzervativní přístup mu teď může být výhodou.

Fiat vzkřísil legendární Tipo v roce 2015. Nabízel ho jako hatchback, kombi i sedan. Oprášené Tipo si ponechalo italský šmrnc, ačkoliv se vyrábělo v Turecku a v interiéru krásou příliv neoplývalo. Technikou se ale více než osvědčilo a Italům se vyplatil konzervativní přístup při jeho vývoji. Není to luxusní auto a třeba současný Volkswagen Golf jezdí lépe, ale nové Tipo okupuje žebříčky nejlepších mladých ojetin jako veskrze spolehlivé auto, které nemá žádné velké problémy.

Mnohým tak bylo určitě smutno, že se Tipo z našeho trhu pomalu stáhlo, ale zármutek netrval dlouho, protože nyní se vrací, i když s velmi osekanou nabídkou. K mání je už pouze v jedné karosářské variantě a s jedním motorem. Je to sedan s naftovým motorem 1.6 Multijet o výkonu 130 koní. K mání jsou dvě výbavy a v každé je šestistupňový manuál.

První výbava jednoduše nazvaná Tipo nabídne za 429.900 Kč tempomat, výškově nastavitelný volant, pouze manuální klimatizaci, halogenové přední světlomety, 5palcový infotainment, 15palcová kola, zadní parkovací kameru nebo sedadla čalouněná látkou s monogramy Fiat. Připlatit si můžete jen rezervní kolo a metalízu, která vyjde na 13.000 Kč.

Druhá výbava se jmenuje Urban a je už o poznání vybavenější, ačkoliv je cenový rozdíl pouze 20.000 Kč. Ve standardu máte chromové rámečky exteriéru, 16palcová kola, volant a hlavici řadicí páky v kůži Techno, automatickou klimatizaci, 7palcový infotainment se zrcadlením chytrých telefonů, přední mlhovky nebo Full-LED světlomety.

Motor 1.6 MultiJet nabídne 96 kW (130 koní) v 3750 otáčkách. Točivý moment 320 N.m od 1500 otáček zajistí vozu pružnost. Hmotnost vozu činí pouze 1300 kilogramů, akočliv má na délku 4,5 metru. Oboje brzdy jsou kotoučové, vpředu je zavěšení McPherson a vzadu torzní příčka. Tabulková spotřeba je 4,6 až 4,7 l/100 km a nádrž má 50 litrů.

Zdroj: Fiat Česká republika | Zdroj videa: Fiat

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud