No...prisiel som neskoro. Vsetko je uz napisane. Mozno len,ze z debaty sa clovek dozvie viac ako zo samotneho clanku.
Kdo chce mít opici, musí mít i na banány. Prostě každá sranda něco stojí, no a tady si jí chtějí někteří jedinci dopřát "zadarmo" z pár pětek zaplaceného pojištění. Když si platí servis jenom ze svého, poruchy nejsou, čím to bude ? Prostě zase jedna statistika.
Po prvni vete me napadlo: Hmm, palenka z bananu? :-D
k M5 "Hned v závěsu je s 21,78 % motor. Ovšem je dobře známo, že majitelé těchto vysoko výkonných sedanů v drtivé většině ani zbla netuší, jak se k němu chovat, takže zde bychom výrobce úplně nevinili."Kým je známo? Je všem dobře známo, že na Marsu je inteligentní život... Tak a teď to popřete.Vozy M5 si kupují různí lidé. Ale že by drtivá většina nevěděla, jak se k takovému autu chovat. Vy máte v redakci možná pocit, že majitel je jen frajírek s jednou rukou na volantu v poloze dvanáct. Já znám velmi dobře majitele superrychlých aut a většinou mě dostávají znalostmi o autech obecně a hlavně schopnostmi ovládat takový vůz. Takže kde berete informace o drtivé většině?
Do starej M3 3.2 R6, alebo (moj oblubeny) MB-E 2.4-16 si podobny debilek nesadne - a ak ano, skonci na prvej zakrute. Kolega mal Sunny GTi, velmi pekny, roky a roky sluzil a bol to stroj na zabavu. Predal to prave takemuto hnupovi. Do mesiaca bolo po aute. Hnupovi sa dokopy nic nestalo a co je hlavne, nikoho ten nagelovany debilek neprizabil.Taketo auto skratka potrebuje niekoho, kto nema v hlave nasr.ane. Moderne auta maju mody nastaveni, ktore sa daju volit podla situacie a schopnosti. Tym sa ale dostavaju do ruk tym, ktori zvladnu bezne vykonnejsie auto, ale nie naozaj silnu masinu v rezime 'max' (kazda automobilka to nazyva inak). Potom vznikaju problemy.Paralela je napriklad pri motorkach. Poznam dvoch, ktori su v podstate zaciatocnici a maju odjazdenych rekreacne len par sezon (doslova par). Jednemu s cistym svedomim dam do ruk Hayabusu a viem ze mi ju vrati nerozsekanu (pretoze nema obe ruky lave a v hlave nema nas.rane), druhemu radsej ani motyku pretoze doj.be aj to.Inak co sa tyka toho Marsu, to Ti v klude popriem jednoduchou uvahou :-D
ad Mars: nepopres :-) nebo vis neco co nasa nevi?
Akorát nechápu co má společného rozbité-rozsekané auto se spolehlivostí??Tady se řeší spolehlivost dílů na autě....neberme v potaz, kdo a jak s tím jezdil či servisoval (btw. u prémie je servis daleko pravidelnější a lepší, majitelé na to mají peníze...takže o to horší že jsou poruchovější), ale co se kazí!Navíc je velmi objektivní a transparentnější statistika pojišťovny, kde si klienti nechávají (po záruce) své miláčky pojistit na "poruchu". Komu se něco pokazí nahlásí na pojišťovnu - bez výjimky! Což statistiky výjezdu toho Deutsche anděla ADAC, který falšoval všechny statistiky (byl uznán vinný a sám to potvrdil) se nedá brát v potaz.
On reagoval na prispevek ohledne typu lidi co si kupuji ty ktere auta. Pokud ma nekdo vztah k autu (a fyzice), vi jak se chovat k motoru, prevodovce, podvozku a vi jak jezdit s rozumem. Kdo vztah nema, je BFU, dokurvi cele auto a pak ho mozna aj naboura. Nove hustokary typu M3, M5 jsou lakave pro vsechny (takze i frajirky) kdezto stare M5 a M3 jsou pro frajirky nezajimavy stary vrak, takze postupne padaji do rukou fajnsmekrum...
Pak se naskyta jeste jedna otazka, znamena 21,78 %, ze se motor kazi pomerne hodne nebo, ze ostatni dily se kazi pomerne malo? Kdyz budu mit 2 zavady z toho 1 motorovou, tak mam straslivych 50 % (fuj fuj nespolehlivy motor), kdyz budu mit 1000 zavad z toho 15 na motoru, tak mam uzasnych 1,5 %, kdo by takovy spolehlivy motor nechtel? ;-)Cisla samozrejme zamerne trosicku nadsazena.
Souhlas; drtivá většina je blbost, správně je většina :-D
Warranty Direct v Reliability Indexu, resi krome cetnosti poruch take dalsi parametry, jako je treba cena opravy nebo doba jejiho trvani. Zamenovat tedy Reliability Index se spolehlivosti je tedy pomerne zavadejici. V kazdem zebricku vydanem touto pojistovnou vychazeji jako nejhorsi auta s drahym nebo spatne dostupnym servisem, sportovne luxusni auta casto splnuji oboji, nahradni dil na ne byva casto drazssi nez nahradni dil na "obycejny" model a zaroven casto neni skladem v kazdem servisu nebo jeho blizkosti a kvuli mohou ztracet v indexu i z pohledu trvani oprav. Tim nechi tvrdit, ze auta z galerie jsou etalonem spolehlivosti, ale pouze na zaklade Reliability Indexu opravdu nelze ani tvrdit opak
Dnes je pro zákazníka důležitá tzv. "vnímaná kvalita", ta skutečná nikoho nezajímá...B-]
On je uz problem s pojmem 'kvalita' jako takovym. Co to je?
v pojmu kvalita je obsazena i spolehlivost, jde ale take o pouzite materialy a uroven jejich zpracovani
Souhlas, M5, M3, GT-R největší srajdy co jde koupit.
Proč to auto nenapíše normálně a nevloží běžnou tabulku! Hrozná novinařina.
Moderní auta jsou neskutečně složité výrobky, málokdo si to uvědomuje. Je hodně lidí, pro které byla složitá i auta typu S120 a dnes je to tak, že i pro mnoho automechaniků, kteří se tím živí a donedávna mohli na všechno v autě "šáhnout" , tak dnes už si to nedovolí a je to složité i pro tyto lidi. Velmi podstatnou částí těchto komplikací jsou různá nařízení EU, která zkomplikují i docela jednoduché a funkční díly. EU6 je totální mor.... s naprosto neprůkazným přínosem.
Auto může být jakkoliv složité a přesto bezporuchové. Jen to bude stát na vývoji a testování x násobek. Připlatil by si někdo u Focuse, Golfa za automatickou převodovku 100tis, kdyby byla o pár % spolehlivější nebo volil současnou spolehlivost za současnou cenu 40-60tis? Bavím se o spolehlivosti, ne životnosti.
100% není nic. Spíš jde o to, že jsou díly záměrně vyráběny tak, aby byly neopravitelné. Aby kvůli jedné vadné součástce bylo toho potřeba vyměnit co nejvíc (třeba ten čudlík co ovládá elektrické stahování okének u řidiče. Cena cca 5 Kč a oprava za 5-20 tisíc protože je potřeba vyměnit půlku dveří. Podobné je to všude, moderní výrobky jsou záměrně navrhovány jako neopravitelné a kazové.Samozřejmě někdo může říci, že je lepší, když se v tom uživatel nehrabe sám, ale často se v tom nemůže hrabat ani autorizovaný mechanik a opravy jsou tak drahé, že se časem nevyplatí.Samozřejmě je problém, že kromě "kazítek", která jsou speciálně navržená aby vydržela rok spíš dva (nebo jak je potřeba), se u komplikovaného stroje jako auto vyskytne řada vedlejších komplikací, když se na poslední chvíli objedná levnější součástka či modernější (ale neotestovaná) verze čehokoli.Nicméně jsou koncepty aut s velkou životností (a pravděpodobně velmi vysokou spolehlivostí a především opravitelností). Je otázkou, zda takové auto splní nejpřísnější emisní limity, další otázkou je, jak moc životní prostředí (i ekonomiku) zatěžuje zbytečná výroba věcí s krátkou životností.
S tím se dá souhlasit jen částečně. Žádný používaný díl nemá 100% spolehlivost. Pokud těchto dílů máš v autě 10 je to něco jiného než když jich tam máš 100. Začalo se to lámat kolem roku 2000.
Kolem roku 2000 se to zaclo lamat protoze nekdy kolem roku 1995 se prislo na to ze je vyhodnejsi delat soucastky s planovanou zivotnosti. Tehdy se zacalo planovat myslim na 7 let. Je pro vyrobce lepsi vyrobit a prodat dalsi auta, nez kdyby vydrzely vecne (At zije ekologie!).Ale jinak je samozrejme logicke ze cim slozitejsi a vic soucastek, tim vic poruchove to bude. Proto se tesim az budou auta plne autonomni a stejne spolehlive jako nase mobilni telefony :-)
Kdyz mrknu na stari vozoveho parku nejenom u nas, tak musim konstatovat, ze jsou v automobilkach naprosto tragicti planovaci.
Proc? To presne odpovida, ze vetsina lidi si nechava sva stara auta, dokud vydrzi a nestoji rocni servis vic nez cele auto. Stari naseho vozoveho parku je neco kolem 15 let a stale se prodluzuje. To znamena, ze modely vyrabene kolem roku 2000 jsou jiz v tomto zahrnuty. To sizeni zacinalo postupne s nabehem novych modelu, takze se bavme o roce 2008. Uvidime za 10 let, kolik tech aut z roku 2008-2010tady bude jezdit :-). Asi zadne, EU je zakaze
No a dodajme, ze poruchovost vrcholnych / tzv.'sportovych' aut okrem ineho vychadza aj z toho, ze coraz viac dielov a skupin sa ZDIELA. Suciastka, ktora v zakladnom/priemernom modeli je v klude, bude pri 'sportovom' vrcholnom modeli namahana viac. Dalej, dakedy sa motory pre taketo auta (a aj ostatne okolo), navrhovali samostatne a boli diametralne odlisne. Dnes? Pridame jedno turbo naviac, zvysime tlak, dame iny riadiaci softver (niekedy sa pouzije pevnejsia skrina), no a pridame nalepku na zadny dekel. A mame hned novy model. Usetrili sme na vyrobe, usetrili sme na logistike. A nezabudeneme dodat ake je to ekologicke.
Ano, pokud si někdo kupuje auto, které má standardní základ a je jenom poladěné výrobcem na vyšší výkon, měl by předpokládat, že to nedá 300tis.km. Některé poddimenzované díly odejdou někdy i velmi rychle.
Spolehlivost všeho je docela tristní, kolik spotřebičů vyrobených dnes přežije 10+ let bez větších oprav? A kolikrát je třeba kvůli jedné součástce za korunu vyměnit díl za tisícovku? U aut to není nic jiného, bohužel jsou vyráběna na spotřebu, nikoli na výdrž. Není technologický problém vyrobit auto, které vydrží desítky let a ujede 1 000 000km. Takové auto by ani nemuselo být o mnoho dražší, než dnešní konkurence se srovnatelnou výbavou.Ale kdo by chtěl prodávat auto, které rychle zastará? Emise, bezpečnost, multimédia jdou rychle kupředu, ale málokdo si koupí nový model, protože má navíc dva airbagy, umí přehrávat Blu-ray, či má nádrž na močovinu (AdBlue)? Lidé si koupí nové auto, protože museli měnit převodovku a dvakrát zůstali stát někde na dálnici a čekali na odtahovku. Nebo tuší, že je podobné komplikace brzy čekají a radši se auta zbaví než je budou muset řešit.Navíc vlády podporují výrobu nových aut a neustále se snaží omladit vozový park emisními zónami apod. Prostě není zájem na tom, aby auto vydrželo dlouho sloužit.
Prominte analogii s kuchynskym robotem :-) Znacka Bosh - fungoval 20 let. Pote zakoupen novy stejny, Bosh totiz stale prodava ten samy model. Behem jednoho roku 3x reklamovan, soudruzi v cine naordinovali asi jiny druh plastu ktery nevydrzi ani bezny provoz 3-[
ETA MiraJe starsia ako ja, ma natocene odhadom pol dekady. Naposledy som v tom spravil skvelu majonezu na salat.
Pokud mi kdokoliv nabizi cokoliv za ucelem, aby mi to zpusobovalo problemy a nutilo mne to k dalsim nakladum, povazuji jej za zlomyslneho. Neni rozumne byt na komkoliv takovem zavisly.Clovek by si mohl myslet: Lepe nez kupovat takova auta, je jezdit verejnou dopravou, pokud nelze jinak, a nezadouci cestovani omezit jak je to jen mozne.Bohuzel, verejna doprava v CR povetsinou neni ani pohodlnejsi, ani rychlejsi, ani levnejsa, ani spolehlivejsi a casto ani bezpecnejsi nez vlastni auto. Cest vyjimkam.Omezit dojizdeni tim, ze clovek bydli hned vedle prace, take neni zcela vzdy mozne. A ne vzdy ma chut clovek bydlet hned vedle prace. Predevsim pak, kdyz pracuje v chemicce nebo jako hrobnik.Zbyva tedy jen necestovat a lapet doma na zadku. :-( :-( :-(
Ackoliv titulek clanku ponekud zavani bulvarnosti, vcelku vystihuje realitu.Auta se dnes vyrabi a prodavaji jako rohliky na krame. Obecna verejnost je presvedcena, ze odpovidajici technologie jsou dnes jiz tak zvladnute, ze vubec neni nutne resit zakladni funkcionalitu aut, protoze tu maji vsechna auta a priori skvelou. V souladu s timto presvedcenim se pak auta lisi jen multimedialni vybavou, konektivitou, interierem apod.Jake je pak nemile prekvapeni takovychto 'expertu', kdyz jejich luxusni plechovy milacek za 70 000 EUR vykazuje primitivni problemy, kterymi leckdy netrpi ani vozitko za 25 000 EUR.
Automobilky fungují v souladu s tržní ekonomikou. Větší zisky jim přinesou ušetřené náklady na vývoji a testování než spolehlivý, ale dražší vůz. Pochopitelně za předpokladu fungujících asistenčních a servisních služeb. Je to smutné, ale je to realita dneška.Kdyby se třeba objevil z trojice bmw - mercedes - audi vůz, který je při srovnatelném vnímání jasně dražší, ale výrazně spolehlivější, nebude se dobře prodávat. Nejdříve začnou křičet novináři o drahém vozu, pak i potencionální zákazníci. Nakonec dostane vůz nálepku předraženého krámu. Tlak na cenu je i v nejvyšší cenové hladině.
...potencialni...Pravda len ciastocne. Trebars taky MB-E, ktory povazujem za posledny Mercedes (vieme urcite presne o ktorom tu pisem). Hulakal niekto ze je to predrazene? Samozrejme ze nie, novinar sa maximalne vyjadril ze je to 'drahe', ale hned v tej istej vete 'ale je to Mercedes'. Kvalita reklamu nepotrebuje. No a ked uz mam dva mega na vysnivanu karu, tak za kvalitu by som si pokojne pol dalsieho priplatil. Ostatne doteraz jazdia ako taxiky a milion km nie je nic neobvykle. No a ak toto znacka nepoukne, potom si kupim bud lacnu alebo echt drahu karu (trebars namiesto dnes uz tuctoveho Mercedesa, ktory uz nema cenu ani len imidzovu, kupim si Maserati Quattroporte).Problem je v tom, ze zakaznik uz akosi podvedome tusi a citi, ze vonavy interier nie je vsetko a ze je odrbavany a holeny tak ze je to az nechutne. No a tak lacne auta zazivaju boom. Ponuknu tu istu (casto dlhsiu) zivotnost, nizsie celkove naklady za zlomok ceny.
V Nemecku prechazi ex majitele Mercedesu k Lexusu GS, LS, RCF. No a Lexusy se svymi plnymi motory funguji, neohromuji, ale funguji.
Někteří jednotlivci samozřejmě. Navazuji na to, že ani Mercedes dávno není kvalitní... dělám pro ně převodovky, resp. uvnitř už je jakási "vypočítaná" minimální životnost. Ten Lexus pořád funguje spolehlivě (nepočítám ten dieselový starý křáp IS220diesel, který si zákazníci prý vyžádali... to není lexus)
Takej prevodovke staci naordinovat tzv.dozivotny olej a kseft sa toci, teda pokial sa zakaznik nenas.rie a neodide k inej znacke. To ''dozivotny'' je naozaj zaujimava ''technicka'' informacia a este zaujimavejsia ''specifikacia''.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.