V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle pojišťovny Warranty Direct jsme se zaměřili na sportovní a luxusní automobily. A výsledek je v drtivé většině případů přinejmenším šokující…
Zástupci v našem výběru jsou automobily, jejichž pořizovací hodnota mnohdy přesahuje cenu rodinného domu. Že byste však za tyto peníze kupovali kromě prémiovosti a prestiže také spolehlivost, to se rozhodně říct nedá.
Warranty Direct uděluje každému vozu index, přičemž pokud se pohybuje do hodnoty 100, lze tento automobil považovat za nadprůměrný. Ve výběru sportovně luxusních aut se pod tuto hodnotu vešli pouze tři zástupci a model na posledním 10. místě našeho výběru má dokonce index vysoce přesahující hodnotu 600!
Možná vás překvapí, že ve výběru chybí Porsche 911, které je obecně považováno za nejspolehlivější a nejodolnější, alespoň podle německé STK. Nikoliv však podle Warranty Direct, která má ve svých záznamech sice jen generaci 997 (991 je příliš nová) a vede o ní věru nepříliš lichotivé záznamy. Index spolehlivosti 297 řadí Porsche 911 mezi vysoce problematická auta, přičemž 997 trpí zejména na elektroinstalaci.
Mimochodem, první pětice v žebříčku jsou vůbec nejhorší modely ze všech!
A který sportovní, případně luxusní automobil je tím vůbec nejspolehlivějším? Příslušnost k japonské sestavě nejspíš nepřekvapí, model možná ano.
Více informací si přečtěte v naší komentované galerii:
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5