Spolehlivost kompaktních aut podle Auto Bildu: Peugeot horší Alfy

55 komentářů

Sílokoule
14. března • 22:39

Nejhorší auto má vymrdanec Mello B-] A pár zdejších hulibrků :-)))

al
12. února • 21:20

žvásty němců....

pepik
12. února • 11:31

co to jako znamena- Peugeot Horší Alfy? debilní nadpis

zigul
12. února • 17:49

Mám Ladu Prioru a po koupi servis řešil to co ruský montér zkazil (otravné blbiny). Jinak naprostá spokojenost:-)

Milan
11. února • 14:36

"Spolehlivost kompaktních aut podle Auto Bildu: Peugeot horší Alfy" - vymyslet takový titulek, to musí dát hodně přemýšlení. Nebo to psal "hotentót"?

František Scherbaum
10. února • 15:41

Mazda mě nepřekvapuje, je to japonský držák :) Trochu mi chybí Škodovky ve srovnání.

VW
11. února • 13:36

Mám Octávii 2012 TSI 1,2 77Kw 60t km, ve 40t se mě potkal motor, přeskočil řetěz a po výměně motoru v záruce a dalších 20t km už to začíná zase chrastit! Tak nevím co to bude dělat ve 100000km!?:-/

pláša35
15. února • 12:48

To Vás už nemusí zajímat. V té době budete jezdit už s úplně jiným autem :-D:-))

Toky
11. února • 10:30

Mal som Picasso 1,6HDi 66kW, kúpené nové. Na prvej STK po 4. rokoch malo najazdených 100500km, kľaklo priamo napichnuté na pc pri testovaní emisií. Zrachotalo a skončilo. Ani nenaštartovalo. Odťah do servisu, výsledok - sanie vďaka EGR zasvinené nánosom spalín, ktoré strhlo pri vytočení na obmedzovač a zaklepalo do sediel ventilov. Hlava dolu, pretesniť a prebrúsiť, prebrúsiť sedlá ventilov sakumprásk 850Eur a mesiac bez auta. Odvtedy sa na ňom polámali zdvihátka na ventiloch, olej tiekol popri vstrekovačoch aj po pretesnení - podľa mňa sú na hlave nejaké trhliny - auto šlo z domu. Technici v citroene sa vyjadrili, že také niečo ešte nevideli. Toľko k vyjadreniu, že na HDi sa najazdí státisíce km. Tak také šťastie som ja nemal.

RedSnow
21. února • 14:56

že chybí Škodovky (hlavně Fóbie) se vůbec nedivím, najezdit v tom 100 000+ musí být hotový očistec. Jinak srovnávat Bávo co se prodává od 380 000 dráž s Alfou co koupíte za 60 000, to je spíš drzost než co jiného. V poměru cena/jízda/náklady bych si z testovaných tu 147 vybral s klidným svědomím. Samozřejmě některé jsou už totální mrtvoly,ale furt se dá koupit krasavice. Ségra ji má a i když ji tu a tam zazlobí elektrika(centrál, budíky), tak je to za ty kačky super svezení.

Pekr
11. února • 12:08

Ano měření emisí je hrozná prasárna a záhul pro motor. Ještě lepší je když máte automatickou převodovku. Málokdo asi ví, že určité typy autom. převodovek můžete v P poloze zatížit např otáčkami 5000 pouze na max 1,2 vteřiny (konkrétní servisní pokyn od BMW pro starší typ převodovky 4HP22). Když jsem přijel na emise a ukázal to obsluze a zeptal se jestli mají nějaké pokyny v tomto smyslu pro moje auto, tak se na mě podíval a řekl že moje auto odmítá měřit.
Všem doporučuji dobře si rozmyslet, v jakém stavu půjdou měřit emise (kdy se vždy motor několikrát vytáčí do přeběhových otáček) - stav oleje, teplota apod.

WK
10. února • 10:49

...a kde jsou škodovky? Fabia, Octavia?

Antiautomat
10. února • 10:26

tam plati vacsinou co je jednoduchsie je aj spolahlivejsie. Mal som dlhe roky feldu 1.6 s nulovou vybavou, pocet zavad: nula, jazdila ako drak, ten motor s tym lahuckym autom doslova maval.
Najoblubenejsia kratochvila bola zrazenie sebavedomia kazdemu, kto si na nej chcel spravit ego. Zalezi samozrejme aj od toho, kto s tym jazdi a ako sa o to stara.Cim je toho tam viac, tym vacsia pravdepodobnost ze sa to pokazi, hlavne preto ze cela elektronika je made in bohvie kde a cele auto je zlepenec kadecoho mozneho, kde je prvym rozhodujucim debilek s excelovskou tabuleckou a funckiou SUM na stlpec 'naklady', co (sudiac podla mnohych pripadov), stacilo aj na jeho titul a funkciu. Osobitny pozor si treba davat na vsetko, co ma nalepku ''eko'', pretoze to spravidla neznamena nic ine len presun zo stlpceka ''usetrime na zakaznikovi'' do stlpceka ''eko'', pricom marketing sa postara aby v nasledukucom stlpceku ''comment'' bol nejaky totalny blabol do kataloguako ''nizsia hmotnost, mensie, uspornejsie, kompaktnejsie, optimalizovane (posledne je ostatne velmi oblubenym slovnym zvratkom, ktory mi doslova dviha nerv a to aj s jazykoveho hladiska), skratka len aby to na konci vyplulo zelenu bunku v exceli, co ma onemu superhyperineligentovi ukazat ze je v 'zelenom', cize usetril a moze sa buchat do prs aky je uzasny.Ostatne toto aj vysvetluje stale stupajucu oblubu prajednoduchych aut.

dodge
10. února • 9:01

Po nedávno profláklé aféře s "objektivností" testů v Německu je relevantnost hodnocení vozů pouze v kategorii zbožných přání jejich autorů, která jsou velmi vzdálená od reality.

michal
9. února • 21:07

Co v té tabulce dělá Toyota Verso ? Vždyť je to MPV typu VW Touran. Kde udělali soudruzi z NSR chybu ? :-D:-D:-D

Rampa
9. února • 11:29

Jj, Frantíci, hromady šrotu už v autosalonu a i když je takový Megane u nás o třetinu levnější než Japonci, VW nebo i Korejci, tak ty trosky stejně nikdo nekupuje.

ja
9. února • 18:24

Proc se v jedný tabulce srovnávají auta roku výroby 2002 a 2009? Mezi tím je často už jinej model a ten může mít spolehlivost jinde. Navíc uz všichni víme jak je to s německými testy...

Rampa
11. února • 0:23

Jiný model, stejná značka, stačí se podívat jak jsou samotní Frantíci spokojení se svými značkami a není žádný důvod zkoumat nějaké jiné francouzské modely.http://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx...

Pekr
11. února • 11:55

Podle toho se zdá, že Dacia je něco jako klon Nissanu a supervychvalovanéaspolehlivé Toyoty....

Rampa
12. února • 0:02

Jednoduchá auta (takže i méně poruchová) za nízkou cenu jsou asi Frantíkům více sympatická než předražené křápy Renaultu nebo PSA.

Majklsson
10. února • 20:39

Přesně tak... jak asi lze srovnávat Peugeot 2002 a Mazdu 2009? Zkrátka věřím jen statistice, kterou si sám zfalšuji...:-D

Tom
9. února • 9:24

táta má 307ku rok 2001 1.6 benzín 80kw a jen minulej rok auto zastavilo protože nějak odešel chladič jinak nic....naprostá spokojenost a spolehlivý auto s fajn spotřebou....asi měli spíš v autobildu smůlu ....podle toho se nedá brát celá automobilka

Michal
9. února • 10:39

307 před FL občas mívaly problémy s elektrikou, ale ne všechny a rozhodně se podle toho nedá globalizovat. Sám jsem rodiče zrazoval, aby do Peugeota nechodili, navíc z bazaru bez jisté historie. Ale autíčko bylo zachovalé, nic nevrzalo, motor běžel hladce, tak jsem nakonec rezignoval. Jsem až překvapen tím, jak je jejich 307 mimořádně spolehlivý kousek (ťuky ťuk).

Honza
9. února • 10:12

Mám 307 2002 1.6 benzin AT. Tachometr ukazuje 220t km.
Auto na svůj věk a nájezd jezdí úžasně. Ze "závažných" závad které jsem řešil byl pískající výfuk (při výměně výfuku mechanik nedal těsnění).

Peugeot 307 SW
9. února • 14:19

307 SW s 1,6 benzínem - nikdy jsem za 9 let nikde nezůstal stát, vždy jsem dojel. Měněno 1 x výfuk po 6 letech, startér po 7 mi letech a jednou tyčky řízení, jo a ještě po 6ti letech baterka, jinak je to všechno původní a motor jen ševelí a nepápne za dva roky ani kapku oleje B-]

fireman66
8. února • 20:37

chalani mam Alfu 147 1.6 TS uz tri roky.dokonca benzin-LPG,plyn BRC od prvej majitelky nejakej zenskej z modeny z roku 2002.som treti majitel,najazdene 212tisic km.5 dv krasavica strieborna metaliza.vymenene rozvody,tycky riadenia a stabiliz,klasika dolievam olej kazdych 1000km 1liter 10W40.normalna udrzba a milujem to auto.a vozim sa skutocne naschval vramci joy ride aj tri krat pre rohliky cez den...ide oto ze kazde auto sa kazi pokial nezdvihnete obcas kapotu.a mozete mat doma aj Lockheed F-16 Fighting falcon.

ladza
11. února • 14:16

mimo téma - F-16 je od General Dynamics :-D
k tématu:
reálné zkušenosti - Clio 1,9 dti 2001 bylo super auto bez jediného problému po dobu 6 let, prodáno když mělo cca 220 000 (rozvody 138 000, brzdy, jeden čep, olej, jinak nic)
Scenic II 1,5 dCi 2004 - ve 170 000 oprava klamatizace - děravá trubka za 2 000,- ve 195 000 měnněny vstřikovače za 25 000,-, oprava stahování okna - prasklý lanovod - 25,-
Scenic II 1,5 dCi 2006 zatím nic krom spotřebních věcí olej, filtry, destičky... (má 165 000km, mnou najeto cca 80 000km)
tolik k Renaultu

fireman66
13. února • 18:49

ja sa nehadam a k tematu kedze je tam ta alfa....dneska 13.2.2014 mi prestala svietit lava predna ziarovka H7..Od hella.vozidlo ale dalej funguje a deriem ho nemilosrdne kazdy den.:-D

stréc od piva
8. února • 12:09

A opět klasika..kampak se ztratilo nejprodávanější auto v ČR s největším kufrem na světě? Anebo jej z této tabulky klasicky Autorevue vyřadilo aby náhodou naše české auto neutrpělo psychickou újmu? :-D:-D

Honza Neplech
8. února • 15:07

Strécu, mám tu Oktávku a to je pré ta střední třída říkali chlapi v hospodě. Kdepak kompakt :D

Michal
8. února • 10:29

Přesně takový zelený Peugeot 308 mají rodiče, jen s mlhovkami. Koupili ho v bazaru a už jim 6 let slouží bez závad, pokud nepočítám zhruba 2× do roka výměnu žárovky. Kolega z práce má Mégane II a dost často ho zlobí. Možná jsou francouzská auta jen trochu citlivější na špatné zacházení.

Roman
9. února • 18:40

Nav obrázku je ale zelený Peugeot 307.

Michal
9. února • 19:13

Jasně že 307, trochu jsem se upsal :-D. Mají 307.

Bouce
9. února • 10:18

Nene. Vetsina rodicu podlehne tomu ceskemu mytu, ze Peugoeut je drzak. Pokazde od nich slysim, je uzasne auto to je a hlavne bezporuchove. Ale vzdy jste byly minuly mesic v servisu.. Neeee, to byla drobnost, to se ani nepocita. A ten problem s ekektrikou... No tam tady opravil Tonda za flasku. A tam ten servis. Za to mohl nekdo jinej :-D klasika. Jiz nikdy vice tyhle křápy

JayDeeSq
11. února • 0:39

"Ale vzdy jste byly minuly mesic v servisu.. Neeee, to byla drobnost, to se ani nepocita. A ten problem s ekektrikou... No tam tady opravil Tonda za flasku. A tam ten servis. Za to mohl nekdo jinej"tohle mě spíš přijde typický pro zastánce koncernu:) ale tím neříkám že peugeoty sou nějaký extra držáky, taky mám pár negativních zkušeností, ale zas bych netvrdil že je to nejhorší na co člověk může narazit..takovej průměr..

Pekr
10. února • 15:01

To Bouce - popište prosím trochu blíže jaká je spolehlivost (spíše nespolehlivost) vozu Peugeot ve srovnani s jinymi znackami. Co opravujete casto. Jaka je zivotnost motoru 1,6 HDi. Ted jsem to auto koupil (dceri) a trochu me obestiraji mrakoty, ze je to nejakej krap. Jezdim s ruznyma autama a kazi se vsechno, ale 47 zavad na 100tis km, to je tedy mazec. Ja jsem si myslel (a vyzaduju to od svych aut) ze do 100 tis se nesmi nic menit krome spotrbaku. Vsechny moje auta to zatim splnily (vcetne Peugeotu 406). Je to tedy krap nebo ne????? Diky za info.-)

veto
10. února • 22:40

najprv napis coze si to vlastne kupil dcere aky motor, rocnik, model....vseobecne, v r 2000 prisli multiplexne siete, pocitace, kazda suciastka ma bud senzor alebo riadiacu jednotku. Prisiel common rail k aj inym znackam ako fiat. Francuzom vysiel obmienaci cyklus modelov akurat na tuto dobu.
Takze nove technologie v suvislosti so smolou a blbymi managementami, ktore zacali koli drahej elektronike znizovat naklady na mechaicke casti, + u PSA FAP filter, proste vela faktorom sposoilo, ze francuzom sa sypalo snad vsetko. Jedine HDI motory vysli uz od zaciatku, vratane tak kritizovanej 1,6hdi, ktora sice mala par problemov ale nema problem najadit statisice.
DCI motory boli ine kafe, tam sa kazilo vsetko co sa kazit dalo, vzduchom chladene turba, CR od delphi, ktore nezvladlo vyrobu, 3,0dci od isuzu bolo cele zle, zle ojnicne loziska, prevodovky....Do toho pikosky typu makke kasne koli novym sklam v streche, potom vrzgalo cele auto, napr scenic 2 ked zastavis jednym kolesom na obrubniku, tak mas az proble zavriet kufor, nehovoriaco tom , ze riskujes, ze sa ti vysyse stresne okno.
Vseobecne problemy mali senic2,megane2,laguna2,espace2, 307, 407, 607, vsetko pred prvymi faceliftami.
Dnes je napriklad 1,5dci konstrukcne uplne iny motor a je to jeden z najkvalitnejsich motorov.
Francuzi su od zaciatku storocia, kedy s vybudovali zle meno, uplne inde, aj ked pezotu by som doveroval asi menej ako renaultu.
Aby sa nehovorilo, ked prisli multiplexne siete do VW , tak lietali v poblemoch podobne ako francuzi, do toho este DSG a 2,0tdi, ci rozvody uz TSIciek a zistis, ze si mozu ruku podat nemci, ci francuzi, vsetko na jedno kopyto.
A vyvliekanim zo zaruky si tiez mozu ruky podat.
Videl som aj par nasranych majitelov mercedesov, jeden mal medaka za 2mil korun a stazoval sa mi, ze sa k nemu importer choval ako k posranemu bezdomovcovi, kedze predajca mu odmietol opravit veci v zaruke uz. Raz som sa opytal majitela espace ako je s tym spokojny, skoro ma zbil(fakt, bez ziadneho dramatizovania) , ked som mu vysvetlil, ze si z neho nerobim srandu, ak mi povedal, ze hned po zaruke sa mu na 2,2dci pozrela klukovka von a za novy motor dal 300 000korun. Kamos taxikar kupil za 1,1mil 2005ku pasata, pysny bol velmi, za 3 mesiace bol 5x v servise (blbosti typu zlomeny cudlik, nefunkcne zadne led svetlo a pod) za rok ho uz nemal, zbavil sa ho a vymenil za jazdeneho merceda. pruser mali aj bmw, so swirl klapkami, urcite aj ini, len zase take rozsiehale vedomosti uz nemam.

Pekr
11. února • 11:50

Ahojkoupil jsem novy 308SW 1,6HDi 68Kw active+. Co se na tom kazi? Je to křáp?
Díky za info

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
veto
11. února • 19:29

v pohode auto, len pozor na fap filter, ak jazdis mesto, tak ti odide rychlejsie.
Vo firme mame berlingo s tymto motorom, to auto zaziva najhorsi zivot auta ako si len vies predstavit, striedanie soferov, idiotov, ktori mu nakladaju plny kotol uz od studeneho motora, iba kratke trasy, zatial drzi 60 000km a tri roky, pri 30 000km mal problem s fapom, kedze na kratkych trasach sa nedal vypalit a pouzivatelia ho nepresli po dialnici ked svietila kontrolka, a tak musela byt uroberna regeneracia v servise+doliaty eolys

Marwiner
12. února • 15:52

FAP filtr při normálním zacházení vydrží daleko přes 100 000 km a zrovna na Citroena (a tuším že i Peugeota) stojí nový značkový méně, než jeho vyříznutí.

veto
14. února • 22:03

No ano, dokonca novy stoji len cca 700eur co je najmenej s velkym odstupom. Ako bonus autorizovany servis ma vraj nejaku sluzbu repasu fap za cca 200eur. A pri normal jazde musi vydrzat 150kkm akurat eolys sa minie skor, a neviem ako teraz ale par rokov dozadu bol dost drahy

Michal
11. února • 16:44

Na novém autě by se nic kazit nemělo. Záleží na kusu a taky na tom, jak se k autu chováš. Obecně jsou na tom dnes Peugeoty s kvalitou velmi dobře, možná lépe než většina tržních značek. Motor 1,6 HDi je držák.

pežot
14. února • 16:17

bahahaahahahahaahah
ten byl dobrý:-)

Pekr
17. února • 11:50

pežote, můžeš prosím upřesnit svoje bahahaha, nebo je to plácnutí do vody od člověka, který má informace z doslechu? Prosím konkrétní údaje o Vašem autě nebo o autech, které jste opravoval, jaké byly závady apod. Ne informace z doslechu apod. Vím, že u jisté části obyvatelstva jsou Peugeoty brány jako šmejdy a krámy. Mě zajímají konkrétní poznatky a poruchách a případně ceně opravy. Vím, že některé auta se kazí, ale opravy jsou relativně levné, naproti tomu vím, že se Mercedesy, Audi BMW apod zas tak moc nekazí, ale oprava Vás může stát deseti i statisíce.
Mluvím z vlastní zkušenosti, jezdil jsem nebo jezdím Škoda, Peugeot, Renault, BMW.

ACE
8. února • 9:22

No ale tohle není v podstatě žádnej test co by mohl o něčem moc vypovídat, v redakci prostě jezdí s různejma autama (100 a více tisíc km) a zapisujou závady a na základě jednoho kusu od každého jak dopadne se vyrábí žebříček. Jednoumu prdne žárovka a bod dolů, jinýmu upadne vejfuk a má taky bod, to je prostě bída a nevypovídá o ničem, maximálně může trošku potvrdit co je známo z plošných statistik, ale samostatně nevypovídá o ničem. A to se dá ještě předpokládat že redaktoři se k autům tradičně chovají jako ........

Honza Neplech
8. února • 0:06

No, pokud vím, tak Astra H a Golf V byly testovány na 200.000 km. Proč to nikde není napsáno?
Jinak by byly daleko výše...

jouda
8. února • 11:28

Protože jde o výsledky po 100 000 km. Jinak VW má v těchto testech na 100 000 mezi nejhoršími nejvíce aut.

fogel
7. února • 21:55

Takové srovnání je strašně legrační.Dacia před stejně starou toytou,renault megane se dlouho držel,než mu odešly xenony,střešní okno,elektrické stahování oken...Chtěl bych vidět,kolik z těchto aut má tuto výbavu.

Honza
7. února • 22:06

A co takhle radeji dat na vlastni zkusenost? Ta je uplne jina nez ruzne pruzkumy... desitky zavad :-D poslednimu nasemu vozu francouzske vyroby pri najetych 100 000km vymenena v zaruce jedna soucastka, jinak nic. Clovek uz nema co cist, vsude akorat novinarske kecy "z nouze" :-(

Bouce
9. února • 10:14

Ty kecy presne potvrzuji zkusenost, kterou si žádáte. Nedelali jsme nic jineho, nez vydelavali na servis tech francouzkych krapu. Pocinaje 206 a konce partnerem

fogel
7. února • 22:17

Jasně,ještě by mohli něco přidat od ADACu.

ObiWanKenobi
7. února • 19:26

Moje Scirocco 1.4 twincharger by vyhralo. 131 000 km a bolo len treba menit predcasne sviecky (po 50 tis. km miesto nastavenych 60 tis.) Brzdy predne neboli doteraz menene a zadne po 120 tis. km. Vzdy zalezi na tom, ako jazdite s autom. To ale nemeni nic na tom, ze stare francuzske auta vazne za nic nestali. Dnes je to uz ale ovela lepsie myslim ;-)

jouda
8. února • 11:26

Dneska je situace samozřejmě zcela jiná. Podle poslední ankety německého Autobildu na tom bylo se spolehlivostí nejhůře VW Scirocco a Renault se společně s Nissanem a land Roverem dostal mezi nejlepší.:-)

Peter
7. února • 20:29

Ty menis menej namahane zadne brzdy skor ako viac namahane predne? Mam pocit, ze si tych 1120tis.km cuval. Mam pravdu?

ObiWanKenobi
8. února • 9:12

tomu sa vsetci cuduju, vratane mna :-)

Doporučujeme

Články odjinud