Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu: Ostuda pro Passat B6

Německý časopis Auto Bild sestavil další žebříček aut, která prošla jeho dlouhodobým testem na 100 000 km. Tentokrát se zaměřil na střední třídu.
Seznam kapitol
  1. Žebříček spolehlivosti vozů střední třídy
  2. Fotogalerie

Auto Bild zveřejnil pořadí modelů střední třídy, které prošly jeho věhlasným dlouhodobým redakčním testem na 100 000 km. Taková zkouška odhalí pochopitelně daleko více než běžná krátkodobá. Vždyť spolehlivost je možná tím vůbec nejdůležitějším. Když jste častěji v servisu, než je zdrávo, náklady rostou, obzvlášť tehdy, pokud vám nejsou schopni opravit vše v záruce.

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

S každým vozem jezdí redaktoři v rušném městském provozu, na německých dálnicích, kde je stále na některých úsecích neomezená rychlost, ale hlavně vzhledem k neexistenci hraničních přechodů (až na výjimky) takřka po celé Evropě.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Všechny závady, poruchy a nedostatky jsou pečlivě zaznamenávány. Po ukončení testu je auto navíc rozebráno takřka do šroubku a odborný technik vyhodnotí míru opotřebení těch součástí hnacího řetězce, které jinak zůstávají očím skryté. Pro potenciální zájemce o ojetiny jsou tyto výsledky vodítkem, jaký model zvolit. Počet závad mezi vozy střední třídy je nižší než tomu bylo v případě kompaktů, i tak ovšem některé výsledky překvapí a v některých případech nahlodají zažité představy.

Zlobil Renault, Alfa, ale i Němci

Pro koncern Volkswagen nevypadá pořadí příliš lichotivě. Poslední skončil Passat předešlé řady B6. Za všechno mohl turbodiesel 2.0 TDI s nespolehlivým vstřikováním čerpadlo-tryska. Také vadné čidlo teploty turbodmychadla a chronické problémy se softwarem dvouspojkové převodovky poslaly Passat na dno tabulky. Není divu, že u VW přešli na vstřikování common-rail.

Ostuda Volkswagenu s motory TSI nekončí, nyní ostrouhalo Scirocco

Ostuda Volkswagenu s motory TSI nekončí, nyní ostrouhalo Scirocco

Laguna druhé generace je nespolehlivostí pověstná. Po 33 tisících najetých kilometrů začala zlobit čtečka karet, což je klasická bolest Renaultů z té doby, muselo být vyměněno tlačítko startéru. V necelých 60 tisících pak odešlo turbodmychadlo. To, jak francouzská automobilka pokročila v aktuální generaci X91, je zřejmě z jejího postavení v tabulce.

Osmnáctá skončila původní Škoda Octavia 1.9 TDI Combi. Ano, bestseller z Mladé Boleslavi je zde řazen do střední třídy, přestože první novodobá řada disponovala rozvorem dnešních malých vozů. Kombi si v testech němečtí redaktoři vůbec oblíbili, z jedenadvacítky jich má tuto praktickou karoserii celá patnáctka.

Devět nejspolehlivějších ojetin podle Dekry: Němci v čele, ale bez VW

Devět nejspolehlivějších ojetin podle Dekry: Němci v čele, ale bez VW

Po 58 tisících kilometrech se Octavia zastavila kvůli vadnému relé na řídicí jednotce, poté odešel imobilizér, motorek stěračů, unikala chladicí kapalina a nešlo regulovat sklon předních světlometů. Před Octavií se umístila i Alfa 159 SportWagon. Toyotu nepotěší třináctá příčka Avensisu, ostatní japonští soupeři jsou na tom mnohem lépe.

Top 3: Honda, BMW, Mazda

Asiaté okupují stupně vítězů, byť nikoli kompletní. Pod nimi se mimochodem nachází Octavia II. Do bronzové Hondy Accord se pouze doplňovala chladicí kapalina, ve 62 tisících kilometrech přišly na řadu nové brzdové destičky a po překonání mety 78 tisíc kilometrů praskla jedna žárovka v pravém předním světle. Toť vše.

Nepřehlédněte žebříčky dalších kategorií podle Auto Bildu:

Spolehlivost kompaktních aut

Spolehlivost kompaktních aut


Spolehlivost vozů SUV

Spolehlivost vozů SUV

Žárovky, destičky a také kotouče se měnily i na trojkovém BMW, které skončilo druhé a přerušilo nadvládu z východu. Jen skleněné díly panoramatické střechy se musely znovu usadit, aby fungovaly správně. Na špičce je jasný vítěz: Mazda 6, ta úplně první. Seznam závad u ní hlásí nulu. Pouze teleskopické vzpěry na zadní výklopné stěně liftbacku pískaly. Jinak nic vážného kromě obvyklého problému těchto aut. Je všeobecně známo, že v Hirošimě a Hofu jaksi pozapomněli na ochranu proti korozi.

Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu

Pořadí Model Rok výroby Počet závad Známka
1. Mazda 6 Mk1 1.8 MZR 2002 0 1+
2. BMW 320i Touring E91 2006 3
3. Honda Accord 8G Tourer 2.2i D-TEC 2009 2 1-
4. Škoda Octavia II Combi 1.6 FSI 2005 3 1-
5. Ford Mondeo 1.8 Turnier Mk3 2004 3 2
6. Opel Vectra C 2.2 16V 2003 3 2
7. Mercedes-Benz C 180 K W204 2007 11 2
8. Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 2008 5 2-
9. Audi A4 Avant 2.0 TDI B8 2009 3 2-
10. BMW 318i E46 1999 4 2-
11. Citroën C5 II Tourer HDi 140 2009 6 2-
12. Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 2010 6 2-
13. Toyota Avensis II 2.0 D-Cat 2004 5 2-
14. Ford Mondeo 2.0 TDCi Turnier Mk4 2007 7 3-
15. Mercedes-Benz C 220 CDI T W203 2002 10 3-
16. VW Passat Variant VR5 B5 1998 6 4+
17. Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 20V 2007 7 4+
18. Audi A4 Avant 1.9 TDI B6 2002 10
19.  Škoda Octavia I Combi 1.9 TDI 1999 11
20. Renault Laguna II 1.9 dCi 2002 12 4-
21. VW Passat Variant 2.0 TDI B6 2006 12 5

Zdroj: Auto Bild

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Žebříček spolehlivosti vozů střední třídy
  2. Fotogalerie

bazar

Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 97 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků