Společnost Jaguar Land Rover představuje motory řady Ingenium

Společnost Jaguar Land Rover představuje motory řady Ingenium

Vzpomínáte na Volvo a jeho řadu motorů Drive-E představenou minulý rok? Švédská automobilka nasadila společný základ pro benzinové i dieselové jednotky a z tohoto jednoho základu postupně vznikne kompletní nabídka motorizací. Stejnou cestou se vydala také společnost Jaguar Land Rover. Její nové motory nesou označení Ingenium.

Volvo Drive-E: čtyři válce pro řadu 60

Volvo Drive-E: čtyři válce pro řadu 60

Motory pocházejí z vlastního vývoje automobilky, přičemž o výrobu se postará nově otevřená fabrika Wolverhampton. Prvním novým motorem bude naftový dvoulitr označený jako AJ200D. Přesné parametry tisková zpráva neuvádí, ve srovnání se stávajícím dieselovým čtyřválcem má nabídnout o sedmnáct procent snížené tření a zároveň by mělo jít o jednu z nejúspornějších jednotek v dané třídě.

Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – další hřebík na scéně

Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – další hřebík na scéně

Stejně jako v případě automobilky Volvo dostanou naftové i benzinové motory společný základ, přičemž stejné bude také vrtání i zdvih plus řada dalších dílů. Všechny nové jednotky dostanou přímý vstřik paliva, variabilní časování ventilů, systém start/stop a systém přeplňování. Tisková zpráva mluví také například o variabilní vodní pumpě nebo variabilním olejovém čerpadlu. Oba případy mají pracovat pouze tehdy, pokud to bude nutné, nikoliv konstantě.

Snižovala se rovněž hmotnost, přičemž rozdíl má být až 80 kilogramů. Nová řada motorů je připravena pro pohon zadních nebo všech kol, stejně jako pro manuální a automatickou převodovku. Počítá se také se zástavbou do hybridního ústrojí. Produkce motorů řady Ingenium odstartuje začátkem příštího roku. 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků