Společnost Honda představuje první tempomat na světě vybavený prediktivní bezpečnostní technologií

Společnost Honda v blízké době uvede na trh první prediktivní tempomat na světě známý pod označením „inteligentní adaptivní tempomat“ (Intelligent Adaptive Cruise Control – i-ACC). Tento systém dokáže předvídat, zda do jízdní dráhy automobilu, který je tímto tempomatem vybaven, vjede jiné vozidlo, a automaticky na takovou situaci reagovat.

Inteligentní adaptivní tempomat Honda (i-ACC) sleduje pozici ostatních vozidel na vozovce pomocí kamery a radaru. Získané informace zpracovává pomocí algoritmu, který vychází z výsledků rozsáhlého výzkumu jízdního stylu řidičů, jenž byl prováděn na evropských silnicích. Vyhodnocováním pohybu více vozidel dokáže předpovědět pravděpodobnost, že vozidla v sousedních jízdních pruzích zkříží dráhu automobilu, který je tempomatem vybaven. Ten díky tomu dokáže na vzniklou situaci rychle, bezpečně a komfortně reagovat.

Systém i-ACC bude letos poprvé představen u inovované evropské verze modelu CR-V*, kde nahradí dosavadní adaptivní tempomat ACC. Tradiční adaptivní tempomaty udržují zvolenou rychlost jízdy, která se snižuje pouze pro zachování bezpečného odstupu od vozidla vpředu. Pokud však do jízdní dráhy automobilu nečekaně vjede vozidlo z vedlejšího jízdního pruhu, tradiční adaptivní tempomat reaguje později a vůz tak musí intenzivněji brzdit.

Nový systém i-ACC dokáže pravděpodobnost vzniku této situace spočítat až pět sekund předtím, než k ní skutečně dojde, a dokáže tudíž reagovat velmi jemně, aby nepolekal řidiče, který si možné nebezpečí ještě vůbec neuvědomuje. V takovém případě systém nejprve začne jemně brzdit a na displeji před řidičem se zobrazí ikona s informací o důvodu zpomalení. Poté systém začne brzdit silněji, aby přizpůsobil rychlost jízdy a aby byla zachována bezpečná vzdálenost. Dr. Kleinehagenbrock z výzkumného a vývojového střediska Honda R&D Europe (Deutschland) GmbH, který byl za vývoj systému i-ACC odpovědný, k tomu říká: „Systém i-ACC posouvá funkci tempomatu na zcela novou úroveň, kdy je tento systém schopen plnit prediktivní bezpečnostní funkci“.

i-ACC pozná, po které straně vozovky se pohybujete (tedy zda se nacházíte ve Velké Británii nebo na kontinentu) a automaticky určí, která vozidla v okolí mohou v daném okamžiku představovat největší nebezpečí. 

Systém i-ACC je výsledkem interního výzkumného a vývojového projektu týmů společnosti Honda v Evropě a v Japonsku a je určen výhradně pro evropské silnice. Výzkum chování řidičů, na základě kterého byl algoritmus vytvořen, probíhal v celé Evropě.

Dr. Schmuedderich z Honda Research Institute Europe GmbH, který byl za vývoj systému i-ACC odpovědný, k tomu říká: „Systém i-ACC je průlomová technologie a představuje významný krok směrem k nové generaci asistenčních systémů schopných předvídat chování dalších účastníků silničního provozu.“

*Systém i-ACC bude dostupný v evropské verzi modelu CR-V, a to pouze pro úroveň výbavy Executive.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků