Společnost Honda potvrdila cenu nového modelu Civic Type R

Společnost Honda potvrdila cenu nového modelu Civic Type R
  • Prodejní cena modelu Civic Type R začíná na 859 900 Kč včetně DPH
  • Za příplatek (70 000 Kč) lze vůz doplnit o volitelný GT paket obsahující stylistické prvky a praktické doplňky
  • Prodej v České republice bude zahájen od září 2015

Společnost Honda oznámila ceny nového modelu Civic Type R, který je nejvíce očekávaným vozem kategorie „hot hatch“ na světě. Díky své koncepci „závodního vozu pro každého“ určuje nová Honda Type R nový standard v segmentu výkonných hatchbacků s pohonem předních kol. Prodej bude v České republice zahájen od září 2015 přičemž základní prodejní cena modelu Honda Civic Type R bude začínat na 859 900 Kč včetně DPH

Nový model Type R bude nabízen v pěti výrazných barvách: bílé Championship White, černé perleťové Crystal Black, metalické Polished Metal, modré metalické Brilliant Sporty Blue a červené Milano Red.

Jedinou položkou volitelné výbavy – kromě výběru barvy – bude GT paket, jenž bude dostupný za příplatek 70 000 Kč. GT paket doplní exteriér nového modelu o charakteristické červené prvky na spoilerech, které zdůrazní celkový vizuální dojem. Součástí paketu je také celá řada praktických doplňků, jako jsou přední a zadní parkovací čidla, automatické spínání světel při setmění, dešťový senzor pro automatickou aktivaci stěračů či elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka.

Posádce GT paket přináší satelitní navigační systém Garmin (včetně bezplatné aktualizace map po dobu pěti let) integrovaný do standardně dodávaného multimediálního systému Honda Connect, vylepšený audiosystém s výkonem 320 W, automatickou dvouzónovou klimatizaci a červené ambientní osvětlení.

Širokou bezpečnostní výbavu standardní verze modelu Civic Type R lze pomocí GT paketu rozšířit o Pokročilý systém podpory řízení Honda (ADAS). Tento systém zahrnuje celou řadu bezpečnostních technologií včetně varování před čelní srážkou, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatického přepínání dálkových světel, detekce objektů v mrtvém úhlu a asistenta pro couvání z parkovacího místa.

Závodní vůz pro každého

Nový Civic Type R pro rok 2015 je poháněn zcela novým přeplňovaným 2.0litrovým benzínovým motorem VTEC TURBO s přímým vstřikováním paliva, jenž nabízí v segmentu vozů kategorie hot hatch s pohonem předních kol bezkonkurenční výkon.

Zrychlení z 0 na 100 km/h vůz zvládne za pouhých 5,7 sekundy* – což je mezi výkonnými hatchbacky s pohonem předních kol bezkonkurenční hodnota – a maximální rychlost by měla v místech, kde to je povoleno, dosahovat 270 km/h*. Vysoký výkon modelu Type R pomáhají řidiči zvládat výkonné brzdy Brembo, jež byly navrženy speciálně pro tento vůz.

Stylistické úpravy, jež jsou charakteristické pro model Civic Type R, dodávají vozu atraktivní, ale zároveň aerodynamicky vzhled, u kterého byl kladen důraz na špičkové vlastnosti při všech rychlostech. U všech úprav počínaje širokým předním spoilerem, přes nový - prakticky rovný - spodek vozidla, až po dominantní zadní křídlo, byl maximální důraz kladen na aerodynamiku, stabilitu ve vysokých rychlostech a na zajištění vysokého přítlaku.

Vizuální změny podtrhují nová lehká 19palcová kola z lehké slitiny, jež jsou unikátní pro Civic Type R. Rozšířené podběhy vyplňují pneumatiky 235/35R19, jež byly rovněž vyvinuty speciálně pro tento automobil.

Podvozek vozu prošel celou řadou inovací, u nichž byl kladen důraz na zlepšení ovladatelnosti a na maximalizaci přenosu síly na vozovku. Vynikající přilnavost zajišťují zejména  čtyřbodové adaptivní tlumiče, ale stejnou měrou k ní přispívá i nová přední náprava se zavěšením „Dual Axis Strut“ a zadní náprava se zkrutným nosníkem ve tvaru písmene H. Tyto systémy doplňuje elektromechanické řízení se dvěma pastorky (Dual Pinion Electric Power Steering), jež se vyznačuje rychlou a lineární odezvou a zlepšuje pocit kontaktu řidiče s vozovkou.

U nového modelu Civic Type R se poprvé představí nové tlačítko „+R“, jež zvyšuje citlivost odezvy různých systémů podvozku a hnacího ústrojí. Výsledkem je ještě intenzivnější zážitek z jízdy, jenž je ideální pro závodní okruhy, a který jistě ocení každý sportovní jezdec.

Vývojová verze modelu Civic Type R zajela 20,8 km dlouhé kolo na legendární severní smyčce německého okruhu Nürburgring za 7 minut a 50,63 sekundy. To je skvělý výchozí bod, neboť Honda se chce letos v létě na okruh vrátit s produkční verzí modelu Civic Type R a vytvořit zde nový rekord mezi produkčními vozy s pohonem předních kol.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků