Společnost Fuji Heavy Industries zahajuje výrobu Toyoty Camry v USA

TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) a FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD. (FHI), oznámily výrobu vozů Toyota Camry v závodu Subaru of Indiana Automotive, Inc. (SIA) jenž je severoamerickou výrobní základnou FHI.

Slavnostního spuštění linky v závodu SIA se zúčastnil prezident TMC Katsuaki Watanabe, prezident FHI Ikuo Mori, předák závodu SIA Hiroyuki Oikawa a prezident SIA Masahiro Kasai, kteří uvítali guvernéra státu Indiana Mitche Danielse a řadu dalších hostů.

Prezident Mori na slavnostní akci uvedl: „Tento projekt jsme dokončili v krátkém a náročném termínu a vděčíme všem za tvrdou práci, díky které se projekt úspěšně realizoval.“

Prezident Watanabe poznamenal: „Významným výsledkem tohoto projektu je možnost naučit se od druhé strany to nejlepší, jak k tomu mezi Toyotou a Fuji Heavy Industriespři přípravě výroby modelu Camry docházelo.“

V říjnu podepsaly firmy TMC a FHI rámcové memorandum o spolupráci, ve kterém se zavázaly k prostudování synergických výhod obchodní spolupráce a vzájemném využívání prostředkůřízení v oblasti výzkumu, vývoje a výroby a vzájemném doplňování obou stran v technologickém rozvoji. V březnu 2006 se obě společnosti dohodly na výrobě vozů Toyota Camry v závodu SIA.

SIA vyrábí model Camry pro severoamerický trh s využitím výrobní kapacity 100 000 vozů ročně. Kvůli

rozšíření výroby o další model se v závodu SIA převedla stávající výroba vozů Legacy, Outback a Tribeca na první dvě výrobní linky a výrobní technologie Toyota společně se způsobem řízení výroby TPS (Toyota Production System) byly zavedeny na zbývající linku pro model Camry. Roční výrobní kapacita závodu SIA tak dosáhla přibližně 240 000 vozů a dále se očekává, že po plném náběhu výroby modelu Camry dojde k celkovému nárůstu o cca 1000 pracovních míst.

Obě společnosti si uvědomují potřebu pokračovat v jednání o komplexním rámci obchodní spolupráce umožněném ještě silnějšími vazbami a směřovaném k dlouhodobé konkurenční schopnosti obou stran.

Výroba modelu Toyota Camry v závodu SIA: přehled

Vyráběný model

Camry pro severoamerický trh

Výrobní kapacita

Přibližně 100 000 vozů / rok

(Včetně zbývajících modelů bude mít SIA roční výrobní kapacitu 240 000 vozů)

Nová investice

Přibližně 230 mil. USD

Nově vytvořená pracovní místa

Přibližně 1 000 (po plném rozběhu výroby)

Zahájení výroby

Duben 2007

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků