Spokojenost zákazníků podle ADAC: Nejlepší je Volvo, Škoda si pohoršila

Spokojenost je významným měřítkem, které ukazuje, jak dokáže automobilka naplnit očekávání svých zákazníků. Jako nejlepší hodnotí majitelé aut značku Volvo.
Seznam kapitol
  1. Spokojenost zákazníků: značky
  2. Spokojenost zákazníků: servisy
  3. Spokojenost zákazníků: nejmenší auta
  4. Spokojenost zákazníků: malá auta
  5. Spokojenost zákazníků: nižší střední třída
  6. Spokojenost zákazníků: střední třída
  7. Spokojenost zákazníků: vyšší střední třída
  8. Spokojenost zákazníků: malé dodávky
  9. Spokojenost zákazníků: dodávky a MPV
  10. Spokojenost zákazníků: crossovery a SUV

Letošní statistika spokojenosti zákazníků, kterou zpracoval německý autoklub ADAC, vyšvihla na první místo švédské (nebo bychom už měli napsat čínské?) Volvo. To z vedoucí příčky sesadilo domácí značku BMW. Škodovky si pohoršily o tři místa a Fiat přenechal poslední místo Chevroletu.

Nejčastěji kradeným autem v Německu je sportovní Audi

Nejčastěji kradeným autem v Německu je sportovní Audi

Statistika spokojenosti ukazuje především na to, jak dokáže automobilka naplnit očekávání svých zákazníků, ale je v ní zahrnuto i hodnocení spolehlivosti, dynamiky a třeba praktičnosti.

ADAC do hodnocení započítával vozy ve stáří od šesti měsíců až do tří a půl roku. Bral reference pouze od prvních majitelů nových aut, aby se nejednalo spíše o statistiku spolehlivosti ojetin. Autům, kterých se výzkum týkal, byly v průměru dva roky.

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

Německý autoklub sbíral data od zhruba 20 000 lidí a pro započítání do statistiky bylo podmínkou, aby se k jednomu modelu vyjádřilo aspoň padesát majitelů a k jedné značce minimálně sto majitelů. V hodnocení značek, které uvádíme v následující tabulce, je započítáno jak hodnocení jednotlivých modelů, tak i služeb a servisu konkrétní značky.

Značka umístění
v roce 2014
umístění
v roce 2013
rozdíl Hodnocení
v roce 2014
Volvo 1 7 +6 79,5
Audi 2 2 0 78,4
BMW 3 1 -2 78,2
Honda 4 3 -1 77,6
Toyota 4 4 0 77,6
Mazda 6 10 +4 77,5
Mercedes-Benz 7 6 -1 76,9
Mini 8 5 -3 76,6
Smart 9 14 +5 76,4
Volkswagen 10 9 -1 75,7
Škoda 11 8 -3 75,6
Dacia 12 12 0 74,5
Nissan 13 12 -1 73,4
Kia 14 16 +2 72,8
Mitsubishi 15 11 -4 72,4
Suzuki 16 15 -1 72,2
Seat 17 18 +1 71,9
Ford 18 17 -1 71,1
Hyundai 19 19 0 70,8
Opel 20 22 +2 70,2
Peugeot 20 23 +3 70,2
Renault 22 20 -2 69,6
Citroën 22 20 -2 69,6
Fiat 24 25 +1 66,1
Chevrolet 25 24 -1 63,4

A jak si vedly automobilky ve službách zákazníkům? Hodnocení servisů najdete v následující kapitole:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Spokojenost zákazníků: značky
  2. Spokojenost zákazníků: servisy
  3. Spokojenost zákazníků: nejmenší auta
  4. Spokojenost zákazníků: malá auta
  5. Spokojenost zákazníků: nižší střední třída
  6. Spokojenost zákazníků: střední třída
  7. Spokojenost zákazníků: vyšší střední třída
  8. Spokojenost zákazníků: malé dodávky
  9. Spokojenost zákazníků: dodávky a MPV
  10. Spokojenost zákazníků: crossovery a SUV
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků