Spokojenost zákazníků podle ADAC: Nejlepší je Volvo, Škoda si pohoršila

Spokojenost je významným měřítkem, které ukazuje, jak dokáže automobilka naplnit očekávání svých zákazníků. Jako nejlepší hodnotí majitelé aut značku Volvo.
Seznam kapitol
  1. Spokojenost zákazníků: značky
  2. Spokojenost zákazníků: servisy
  3. Spokojenost zákazníků: nejmenší auta
  4. Spokojenost zákazníků: malá auta
  5. Spokojenost zákazníků: nižší střední třída
  6. Spokojenost zákazníků: střední třída
  7. Spokojenost zákazníků: vyšší střední třída
  8. Spokojenost zákazníků: malé dodávky
  9. Spokojenost zákazníků: dodávky a MPV
  10. Spokojenost zákazníků: crossovery a SUV

Letošní statistika spokojenosti zákazníků, kterou zpracoval německý autoklub ADAC, vyšvihla na první místo švédské (nebo bychom už měli napsat čínské?) Volvo. To z vedoucí příčky sesadilo domácí značku BMW. Škodovky si pohoršily o tři místa a Fiat přenechal poslední místo Chevroletu.

Nejčastěji kradeným autem v Německu je sportovní Audi

Nejčastěji kradeným autem v Německu je sportovní Audi

Statistika spokojenosti ukazuje především na to, jak dokáže automobilka naplnit očekávání svých zákazníků, ale je v ní zahrnuto i hodnocení spolehlivosti, dynamiky a třeba praktičnosti.

ADAC do hodnocení započítával vozy ve stáří od šesti měsíců až do tří a půl roku. Bral reference pouze od prvních majitelů nových aut, aby se nejednalo spíše o statistiku spolehlivosti ojetin. Autům, kterých se výzkum týkal, byly v průměru dva roky.

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

Neuvěřitelné! Citroën vyhrál statistiku spolehlivosti

Německý autoklub sbíral data od zhruba 20 000 lidí a pro započítání do statistiky bylo podmínkou, aby se k jednomu modelu vyjádřilo aspoň padesát majitelů a k jedné značce minimálně sto majitelů. V hodnocení značek, které uvádíme v následující tabulce, je započítáno jak hodnocení jednotlivých modelů, tak i služeb a servisu konkrétní značky.

Značka umístění
v roce 2014
umístění
v roce 2013
rozdíl Hodnocení
v roce 2014
Volvo 1 7 +6 79,5
Audi 2 2 0 78,4
BMW 3 1 -2 78,2
Honda 4 3 -1 77,6
Toyota 4 4 0 77,6
Mazda 6 10 +4 77,5
Mercedes-Benz 7 6 -1 76,9
Mini 8 5 -3 76,6
Smart 9 14 +5 76,4
Volkswagen 10 9 -1 75,7
Škoda 11 8 -3 75,6
Dacia 12 12 0 74,5
Nissan 13 12 -1 73,4
Kia 14 16 +2 72,8
Mitsubishi 15 11 -4 72,4
Suzuki 16 15 -1 72,2
Seat 17 18 +1 71,9
Ford 18 17 -1 71,1
Hyundai 19 19 0 70,8
Opel 20 22 +2 70,2
Peugeot 20 23 +3 70,2
Renault 22 20 -2 69,6
Citroën 22 20 -2 69,6
Fiat 24 25 +1 66,1
Chevrolet 25 24 -1 63,4

A jak si vedly automobilky ve službách zákazníkům? Hodnocení servisů najdete v následující kapitole:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Spokojenost zákazníků: značky
  2. Spokojenost zákazníků: servisy
  3. Spokojenost zákazníků: nejmenší auta
  4. Spokojenost zákazníků: malá auta
  5. Spokojenost zákazníků: nižší střední třída
  6. Spokojenost zákazníků: střední třída
  7. Spokojenost zákazníků: vyšší střední třída
  8. Spokojenost zákazníků: malé dodávky
  9. Spokojenost zákazníků: dodávky a MPV
  10. Spokojenost zákazníků: crossovery a SUV
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků