Spojení pick-upu a sedanu? V Brazílii nic zvláštního. Tento Ford F-250 je důkazem

Ne, opravdu se nejedná o fotomontáž. I když to tak může zprvu vypadat.

Italský Aznom Palladium nám nedávno bizarně dokázal, že spojení limuzíny a pick-upu není nemožné. Rovněž taky dokázal, že ne všechno pocházející z Itálie musí zpravidla lahodit oku. Podobná myšlenka hybridu dvou vzdálených konceptů karoserie však není úplně nová. Pohleďte na Ford F-250 Super Duty ve verzi sedan!

Obludný Aznom Palladium na nových fotkách. V provozu nepůjde přehlédnout

Obludný Aznom Palladium na nových fotkách. V provozu nepůjde přehlédnout

Tato automobilová netradičnost pochází z Brazílie, přesněji od tamní firmy Tropical Cabines, která má s úpravami pick-upů již dlouhé zkušenosti. Jiný kraj, jiný mrav, takže v roce 2001 společnost představila právě americký pick-up od Fordu v konverzi na sedan. Na fotkách pak vidíte exemplář z roku 2007.  

Pod jménem Tropiclassic jste dostali Ford F-250 Super Duty nejen s upravenou přídí, novou maskou a nárazníkem, ale především zádí, jež využívala dílů existujících sedanů na trhu. Víko kufru a zadní svítilny tak poznáte z první generace Focusu Sedan. Zbytek byl dále přizpůsoben původní korbě pick-upu – brazilská automobilová chirurgie v praxi.

Ford GT bez střechy existoval. Vzácná targa může být vaše, svou cenu však zná

Ford GT bez střechy existoval. Vzácná targa může být vaše, svou cenu však zná

Zezadu vypadá Tropiclassic jako přizvednutý Focus, technicky ale samozřejmě využívá základu silného pick-upu. Pod kapotou se má tedy nacházet buď 3,9litrový diesel nebo 4,2litrový zážehový šestiválec. A praktičnost amerického pracanta si tento hybrid ponechal také v interiéru, do kterého vám firma na žádost instalovala modernější infotainment.

Konverzi na sedan nakonec Tropical Cabines neprováděla výhradně pro pick-upy Fordu. Pár vozů takto upravila rovněž na základě modelů Chevroletu a Dodge. V galerii najdete pár snímků ze starých brožur společnosti.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 41 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků