Spojení FCA a PSA mělo jen jednoho vítěze. Strach z propouštění nadále trvá

35 komentářů

petr r. (petrumr)
3. listopadu • 9:48

děcka, jestli jste někdy měli fiata a kupovali jste třeba něco na brzdy a z katalogu na Vás koukl třeba 5 odlišných třmenů a desek z jednoho VINka tak jste si řekli, že je něco blbého a ten PSA tam udělá pořádek, prostě sjednotí komponenty a ušetří miliardy. Podívejte se na opla-dva roky a vydělává a to někteří profíci mu nedávali šanci.

bzzz
3. listopadu • 11:37

Francouz udela poradek ;-)

petr r. (petrumr)
3. listopadu • 16:23

Tavares je portugal.

bzzz
3. listopadu • 18:14

PSA neni portugalske... a Portugalec nebo Francouz, to vyjde na stejno ;-)

3. listopadu • 10:51

Tak jsi zřejmě dřevák a měl bys to nechat na někom, kdo to umí.. Pár Italů jsem měl a nikdy nebyl problém koupit jakýkoli díl.

petr r. (petrumr)
3. listopadu • 16:20

fiat a ital je velký rozdíl, kdybys napsal, že jsi měl třeba bravo, tak joo, ale ruku na srdce je lepší mět italky než itala.....:-O

Kuk Vykuk
3. listopadu • 1:35

To je ale pěknej guláš značek. Aby to nedopadlo jak kdysi v Anglii, kdy se všechno sloučilo a vzápětí zaniknul celej britskej autoprůmysl. :-D:-D:-D

petr r. (petrumr)
3. listopadu • 9:54

mini je bmw, bentley je vw, vauxhall je psa. Vždyt angličani neumí vyrobit ani směšovací baterii do vany. PSA je o něčím jiným.

bzzz
3. listopadu • 10:35

Ucebnicovy troling.

bzzz
2. listopadu • 22:26

Aby z toho nebyly nakonec jen samolepky 'Importer #1 2020 v Horni Dolni' ;-)

Zelí
2. listopadu • 18:49

Vítězem je PSA, které se dostává na americký trh a získává Jeep. Fiat nezískal nic.

P
4. listopadu • 18:35

Presne. Treba se konecne zase dockame neceho ala c-crosser nebo P4007. Od ty doby co se prestali kamaradit s Mysakem nemaj u PSA poradny velky auto. I o tu hydrauliku je ta slepice pripravila. A vlk byl vzdycky neslanej nemastnej o nicem. Motory az na tu malou naftu taky poslednich 5 let bida s nouzi, konecne dosahnou na dobry tocivy benzinovy motory, at uz Fire nebo Firefly nebo poradny poctivy velkoobjemovy kousky jak v benalu tak nafte... Neumim si dost dobre predstavit o jakou techniku by mohl mit FCA zajem, jediny co PSA nabidne jsou vychodni trhy.

Ffff
2. listopadu • 21:00

Fiat má představit už za pár měsíců úplně novou platformou pro mini a malé vozy příští rok která umí elektro i mildhybrid. Platforma b-wide pro 500x renegade a compass umí víceprvkové zavěšení i u predokolek plus opět za pár týdnů už bude tato platforma vyjíždět z továrny v melfi jako plug in. Mají vynikají nove motory firefly. Vůbec nevím co z toho budou mít.

mpolan
3. listopadu • 7:41

Teprve nová platforma? Jenže PSA už ji má dávno i s novými modely. Fiat stěží udržuje svou modelovou řadu, na vývoj nemá prachy. Chrysler už potopili úplně, Alfa umírá, Lancia je skoro mrtvá.
Fanoušci značky tu pějí oslavné ódy na FireFly, ale ten motor je jen to samé, co už mají i ostatní. Nic revolučního, nic nového. PSA má nejlepší malý benzin na světě. V masové produkci. Moderní diesely a hybridy Fiatu chybí úplně.
Fiat opravdu mohl nabídnout jen ten americký trh, a to je pro PSA spíš spousta práce navíc. Tohle spojení mi připadá naprosto nesmyslné a krátkozraké.

P
4. listopadu • 18:48

Co to tu meles za h***a?! To myslis tu oturbenou hatapku co ziskali vymenou za ropu od widlaru? Od PSA jsem letos utek, protoze to se uz proste nedalo. A to jsem tim jezdil bratru 17 let (3x berlingo, 107, 3007, c4). Technicky PSA tak strasne za poslednich cca 5 let upadlo, ze neco takoveho se hned tak v automotive nevidi. To co predvadi jsou strasny rachotiny, pripomina to doby prvnich fabii, jen s jinym xichtem a displejem misto tlacitek to fakt nedozenou.

ghj
4. listopadu • 8:47

Lancia je na tom o dost líp než Alfa. S jedním výběhovým modelem pouze na italském trhu prodá víc než Alfa na všech trzích dohromady. Takže se dá říct, že Lancie slušně vydělává, což o Alfě říct nejde.
Pamatujte, že svět není jen evropa, Fiat má silnou pozici v jižní americe.

Ffff
3. listopadu • 11:42

Jak teprve nová? A jak dlouho ji ma peugeot? Vzdyt teprv začíná prodávat 208E. A puretech nejlepší motor? Aha. Ecoboost je lepší. A o firefly by sis mel neco nastudovat. Technologicky nejlepsi malý motor.

mpolan
3. listopadu • 14:25

No nic, s Fiatími fanatiky nikdy nebyla rozumná řeč a ty to jen potvrzuješ.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ffff
3. listopadu • 15:54

ale ja nejsem fiati fanatik. ja jenom rikam co fca má. plug in uz sjizdi z linek a EV a Mildhybrid 500 je tady v březnu 2020.

sumi
2. listopadu • 23:17

Fiat FCA JDE JEDNOZNAČNĚ NA ÚSPORU NÁKLADŮ...
To zní logicky..vydělají oba koncerny.
Jsem na to zvědav..OPEL s předěláním na Peugeot modely se mi nyní moc nelíbí.

Chytrak
2. listopadu • 21:00

Fiat ziskal život po životě. Už měl dávno umřít. Teď dosáhne na platformou pro malý auta, pošeruje náklady na platformu alfi aby následně psa zjistilo, ze to pro ne zas tak výhodný nebylo a následně fiat vykopnou a budou mu platit odstupný jak mourovaty. Deja vu. V GM si teď klepou na čelo.

Joseph
3. listopadu • 9:35

Nesouhlasím jen s tou poslední větou. Osobně si myslím, že se v GM tak strašně moc smějí, až si potrhali všechny stehy po kýle a vyprskli i včerejší snídani. ;-)

Hošek
2. listopadu • 23:51

Fiat nezískal vůbec nic, Fiat je značka odsouzená v tomto konglomerátu k zániku. V FCA mají cenu značky Jeep a RAM (ty jediné drží jakýs takýs zisk FCA), zbytek půjde jako ovce řezníkovi Tavaresovi pod kudlu a ten jim to rychle spočítá.

asd
4. listopadu • 8:43

Fiat cenu má, jen na to nesmíte koukat optikou evropana. V jižní americe má celkem silnou pozici.

mpolan
3. listopadu • 10:53

To by fungovalo v čistě kapitalistickém pojetí trhu. Jenže tady zapomínáš na odbory a akcionáře. A ti nedovolí zánik byť jediné z celého toho blázince značek.

Hošek
3. listopadu • 13:25

Ale dovolí, dovolili zaříznout Lancii, Alfa je defacto mrtvá také a nyní je na řadě Fiat. FCA se odstěhovalo z Italie do Holandska, takže odboráři si mohou klidně demonstrovat, čím víc budou stávkovat, tím rychleji vznikne důvod zavřít italské provozy, italský stát nemá v FCA (na rozdíl třeba od francouzského státu a jeho vlivu v PSA a v Renaultu) prakticky vůbec žádný vliv.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
3. listopadu • 14:23

Jenže zapomínáš na skutečnost, že dělení moci je 1:1, nikoli 1:0 ve prospěch PSA. Oni musí brát ohledy na Fiat, jinak je ta polovina vlastníků utopí.

Hošek
3. listopadu • 19:00

FCA vlastní Elkann a jeho rodina a ti mají zájem vydělávat ne zachraňovat potápějící se Fiat.

Ffff
2. listopadu • 22:15

No jasně určitě

Ffff
2. listopadu • 20:52

Souhlasím s vámi

hasič
2. listopadu • 17:48

Jsem velice zvědaví jaký dort tito italsko-francouzsti manažeři upečou. Hromada značek , vyráběna ve spoustě závodů, zaměřena v podstatě na stejného zákazníka, čili sobě si navzájem konkurující. Jako třešnička na onom pomyslném dortu flexibilní trh práce v Itálii i ve Francii a jejich mentalita 😁.

Joseph
3. listopadu • 9:29

Čtu to poránu ještě se zalepenýma očima. Slovo "značek" se mi tam nějak změnilo za jiné slovo, které zní dost podobně, jen první dvě písmena jsou jiná. Stejně jsem souhlasil s tímto názorem a navíc jsem se ještě zasmál.

Vóša
2. listopadu • 14:46

Tak a teď rychle do práce a konečně zlikvidovat celý ten Emisolevácký koncern mastných prstů od Bratwurstů !!!

Lukáš
2. listopadu • 18:13

Vlhké sny Vošického úderky? Ten VAG vám dává zabrat. :-D

bzzz
2. listopadu • 16:49

Ale cim je mam znicit, mila Lizo, mila Lizo, ale cim je mam znicit, rekni cim ;-)

Doporučujeme

Články odjinud