Spojení FCA a PSA je oficiálně hotovo. Stellantis je 4. největším výrobcem aut světa

Nově vzniklá společnost Stellantis se tak oficiálně stává čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě.

O uzavření dohody sloučení dvou velkých automobilových koncernů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a Groupe PSA jsme se dozvěděli už v říjnu 2019. Následně společnosti dokončily jednu z etap této fúze a oznámily pro novou skupinu název Stellantis (z latinského „stello“, tedy „zářit hvězdami“). A teď je už všechno oficiálně hotovo, obě společnosti teď fungují jako jedna velká automobilka.

Nový Peugeot 308 by mohl vypadat takto. Plug-in hybrid nabídne okolo 300 koní

Nový Peugeot 308 by mohl vypadat takto. Plug-in hybrid nabídne okolo 300 koní

Fúze koncernů FCA a PSA má za cíl snižovat náklady či investovat do aktuálních trendů v oblasti elektromobility a technologií pro autonomní jízdu. V červenci 2020 bylo oznámeno, že generálním ředitelem Stellantisu se na prvních pět let stane Carlos Tavares, dosavadní šéf skupiny PSA.

Dohoda také dříve zmiňovala rozdělení akcií mezi oběma společnostmi 50:50, čímž nakonec vzniká automobilka s tržní hodnotou skoro 50 miliard dolarů. V žebříčku největších automobilových výrobců světa tak zapadá Stellantis na čtvrté místo za Toyotu, Volkswagen Group a alianci Renault-Nissan-Mitsubishi.

Lamborghini Diablo slaví 30 let. Původně mělo vypadat jinak, proti byl Chrysler

Lamborghini Diablo slaví 30 let. Původně mělo vypadat jinak, proti byl Chrysler

Výčet značek spadajících pod střechu Stellantisu ostatně není krátký: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall. Objevily se spekulace o možném zániku některých značek po nyní oficiálním spojení obou koncernů, navíc s ohledem na současný stav automobilového průmyslu po zásahu pandemií, nic ovšem nebylo zatím potvrzeno.

V původním plánu z roku 2019 nakonec stojí, že všechny stávající značky obou koncernů zůstanou zachovány, stejně jako jejich názvy a loga. Není ale pochyb, že na novou velkou automobilku Stellantis si budeme v kontextu průmyslového dění chvíli zvykat a na určité změny v jednotlivých značkách nepochybně dojde.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků