Spojení DS s Downovým syndromem

Citroën ČR se stal generálním partnerem Společnosti rodičů a přátel dětí s Downovým syndromem. Cílem této organizace je usnadnit rodinám s dětmi s Downovým syndromem přístup k informacím a zkušenostem ostatních.

Spolupráce začala 24. března 2012 u příležitosti setkání rodin v rámci 7. Světového dne Downova syndromu. Další společnou akcí je prodejní výstava děl Jiřího Šedého, umělce s tímto postižením a držitele ceny Olgy Havlové, která proběhne v rámci slavnostního uvedení vozu DS5 ve středu 18. dubna 2012.

DS21 je nejen legendárním modelem Citroën, ale také označením chromozomální vady – trizomie 21. chromozómu, nazývané jako Downův Syndrom. Toto spojení se stalo klíčovým pro partnertství Citroën Česká republika, s.r.o., a Společnosti rodičů a přátel dětí s Downovým syndromem, o.s., celorepublikové organizace zastupující Evropskou asociaci Downova syndromu.

 „I Fantomas měl DS!“ – s nadsázkou vybraný název akce, která se konala 24. března 2012, v sobě skryl spojení automobilové značky se sociálním projektem. Pro obě organizace je DS klíčovým pojmem. DS jako označení nové úspěšné modelové řady značky Citroën, kterou reprezentují modely DS3, DS4 a nově i DS5. DS jako zkratka Downova syndromu – nejběžnější chromozomální vady, kterou si v České republice vyslechne jako diagnózu ročně bohužel až na 150 rodičů.

Na první pohled zcela odlišný výklad zkratky DS se spojil koncem března ve společný projekt, během kterého automobilová značka potěšila nejen malé výherce výtvarné soutěže hodnotnými dary, ale i jejich rodiče testovací jízdou v zářivě červeném Citroënu DS3 a zvýhodněnou nabídkou na nákup nového vozu.

Další společnou akcí bude prodejní výstava obrazů z dílny Jiřího Šedého, umělce s Downovým syndromem, která proběhne v rámci uvedení nového modelu DS5 ve středu 18. dubna 2012.

Partnerství probíhá v souladu s dlouhodobým cílem značky podporovat ekologické a sociální projekty. Stávající projekt doplňuje dlouhodobou zvýhodněnou nabídku na vozy Citroën s přestavbou pro tělesně postižené. 

Zdroj: Citroën

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků