Spojení automobilek Kia a Hyundai se osvědčilo

Ještě nikdy v historii neprodala nedávno odepisovaná značka tolik vozidel jako v říjnu. Nový rekord svědčí o tom, že krize je definitivně zažehnaná a že slibovaný modelový atak se vyplatil.

Kia Motors prodala za desátý měsíc roku 63 524 vozů, což znamená proti stejnému období loňského roku o 28 % více. Stejně jako u nás mají na rostoucím zájmu o vozy Kia zásluhu typy Sorento a Carnival. Rostoucí zájem se projevuje o nový Carens a v nejbližší době se očekává i příznivý prodej nového Ria a také Magentisu, které byly uvedeny na pařížském autosalonu.

Podobný trend jako na celém světě zaznamenává i dovozce do ČR, kterého už před několika měsíci převzal – v souladu s novou marketingovou strategií – přímo výrobce z Koreje. Koncern Hyundai Automobile Group, jehož je Kia členem, myslí velmi vážně záměr stát se do roku 2010 jedním z pěti největších výrobců automobilů na světě.

Nejvýznamnějším exportním odbytištěm nejstarší korejské automobilky založené v roce 1944 zůstávají Spojené státy s 24 870 odebranými vozy. Následuje západní Evropa s 12 011 a jihovýchodní Asie s 2 911 prodanými vozy. Za rok je z Koreje vyvezeno pod značkou Kia zhruba 600 000 automobilů do 160 zemí.

Také u nás prodej koncernových vozů roste. Hyundai zaznamenal v říjnu vůbec nejlepší obchodní výsledek v historii, kterou počítá od svého založení v dubnu 2001. Velkou zásluhu na úspěchu má až nečekaný zájem o nový malý Getz, jehož se za uplynulý měsíc prodalo 105 a celkem všech vozů 360. Hyundai tím prolomil historickou bariéru, protože korejská značka se tak poprvé u nás dostala do první desítky všech dovozců. Zaujímá teď 2,6 % trhu, což znamená devátou příčku. Za rok se prodej vozů Hyundai zvýšil o nečekaných 96,7 %.

Korejské vozy konkurují nejen cenou a výbavou, ale také velmi širokou paletou nabízených typů, které zahrnují celou škálu od malých osobních přes terénní až k užitkovým. Hyundai a Kia jsou nejdynamičtěji rostoucím uskupením u nás a nechávají za sebou i velmi progresivní francouzské automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků