Spojení automobilek Kia a Hyundai se osvědčilo

Ještě nikdy v historii neprodala nedávno odepisovaná značka tolik vozidel jako v říjnu. Nový rekord svědčí o tom, že krize je definitivně zažehnaná a že slibovaný modelový atak se vyplatil.

Kia Motors prodala za desátý měsíc roku 63 524 vozů, což znamená proti stejnému období loňského roku o 28 % více. Stejně jako u nás mají na rostoucím zájmu o vozy Kia zásluhu typy Sorento a Carnival. Rostoucí zájem se projevuje o nový Carens a v nejbližší době se očekává i příznivý prodej nového Ria a také Magentisu, které byly uvedeny na pařížském autosalonu.

Podobný trend jako na celém světě zaznamenává i dovozce do ČR, kterého už před několika měsíci převzal – v souladu s novou marketingovou strategií – přímo výrobce z Koreje. Koncern Hyundai Automobile Group, jehož je Kia členem, myslí velmi vážně záměr stát se do roku 2010 jedním z pěti největších výrobců automobilů na světě.

Nejvýznamnějším exportním odbytištěm nejstarší korejské automobilky založené v roce 1944 zůstávají Spojené státy s 24 870 odebranými vozy. Následuje západní Evropa s 12 011 a jihovýchodní Asie s 2 911 prodanými vozy. Za rok je z Koreje vyvezeno pod značkou Kia zhruba 600 000 automobilů do 160 zemí.

Také u nás prodej koncernových vozů roste. Hyundai zaznamenal v říjnu vůbec nejlepší obchodní výsledek v historii, kterou počítá od svého založení v dubnu 2001. Velkou zásluhu na úspěchu má až nečekaný zájem o nový malý Getz, jehož se za uplynulý měsíc prodalo 105 a celkem všech vozů 360. Hyundai tím prolomil historickou bariéru, protože korejská značka se tak poprvé u nás dostala do první desítky všech dovozců. Zaujímá teď 2,6 % trhu, což znamená devátou příčku. Za rok se prodej vozů Hyundai zvýšil o nečekaných 96,7 %.

Korejské vozy konkurují nejen cenou a výbavou, ale také velmi širokou paletou nabízených typů, které zahrnují celou škálu od malých osobních přes terénní až k užitkovým. Hyundai a Kia jsou nejdynamičtěji rostoucím uskupením u nás a nechávají za sebou i velmi progresivní francouzské automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků