Spodek český, vršek polský. To je vojenské obrněné vozidlo Husar

Kopřivnická automobilka Tatra navázala spolupráci s výrobcem H. Cegielski Poznaň. Specialisté obou firem pak stvořili vojenské obrněné vozidlo.

Premiéru na polském veletrhu obranných a bezpečnostních technologií MSPO má za sebou česko-polský projekt speciálního obrněného vozu Husar.

Experti společnosti Tatra Defence Vehicle společně se specialisty polské státní zbrojovky H.Cegielski Poznaň zkonstruovali automobil, který by mohli využívat vojáci a bezpečnostní síly v řadě zemí.

Například může sloužit pro průzkumné a speciální jednotky, lze využívat jako velitelské, spojovací nebo jako nosič různých zbraňových systémů, od protitankových po například protiletadlové. Také jej lze použít pro policii, bezpečnostní služby a podobně, neboť disponuje balistickou i protiminovou ochranou podvozku Tatra.

Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry

Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry



Vozidlo vystavené na MSPO bylo vybaveno dálkově ovládanou věží Gladius 12 od slovenské firmy EVPÚ, může však být opatřeno jakýmkoliv obdobnými systémy s kulomety ráží 7,62 nebo 12,7 mm či granátomety 40 mm.

Délka vozu je 5 600 mm,  šířka 2 550 mm a výška 2 700 mm. Maximální bojová hmotnost činí 15 000 kg. Posádka základní verze vystavené v Kielcích obsahuje šest osob, včetně velitele a řidiče.

Pohon zajišťuje motor Cummins, typ ISB, 6,7 l, což je řadový kapalinou chlazený šestiválec s maximálním výkonem 210 kW při 2 500 otáčkách za minutu.

Základem vozu je podvozek Tatra 4x4, kabina a vnitřní vybavení jsou dílem polských odborníků.

Na základní sadu fotografií vozidla se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků