Spodek český, vršek polský. To je vojenské obrněné vozidlo Husar

Kopřivnická automobilka Tatra navázala spolupráci s výrobcem H. Cegielski Poznaň. Specialisté obou firem pak stvořili vojenské obrněné vozidlo.

Premiéru na polském veletrhu obranných a bezpečnostních technologií MSPO má za sebou česko-polský projekt speciálního obrněného vozu Husar.

Experti společnosti Tatra Defence Vehicle společně se specialisty polské státní zbrojovky H.Cegielski Poznaň zkonstruovali automobil, který by mohli využívat vojáci a bezpečnostní síly v řadě zemí.

Například může sloužit pro průzkumné a speciální jednotky, lze využívat jako velitelské, spojovací nebo jako nosič různých zbraňových systémů, od protitankových po například protiletadlové. Také jej lze použít pro policii, bezpečnostní služby a podobně, neboť disponuje balistickou i protiminovou ochranou podvozku Tatra.

Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry

Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry



Vozidlo vystavené na MSPO bylo vybaveno dálkově ovládanou věží Gladius 12 od slovenské firmy EVPÚ, může však být opatřeno jakýmkoliv obdobnými systémy s kulomety ráží 7,62 nebo 12,7 mm či granátomety 40 mm.

Délka vozu je 5 600 mm,  šířka 2 550 mm a výška 2 700 mm. Maximální bojová hmotnost činí 15 000 kg. Posádka základní verze vystavené v Kielcích obsahuje šest osob, včetně velitele a řidiče.

Pohon zajišťuje motor Cummins, typ ISB, 6,7 l, což je řadový kapalinou chlazený šestiválec s maximálním výkonem 210 kW při 2 500 otáčkách za minutu.

Základem vozu je podvozek Tatra 4x4, kabina a vnitřní vybavení jsou dílem polských odborníků.

Na základní sadu fotografií vozidla se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků