Spodek český, vršek polský. To je vojenské obrněné vozidlo Husar

Kopřivnická automobilka Tatra navázala spolupráci s výrobcem H. Cegielski Poznaň. Specialisté obou firem pak stvořili vojenské obrněné vozidlo.

Premiéru na polském veletrhu obranných a bezpečnostních technologií MSPO má za sebou česko-polský projekt speciálního obrněného vozu Husar.

Experti společnosti Tatra Defence Vehicle společně se specialisty polské státní zbrojovky H.Cegielski Poznaň zkonstruovali automobil, který by mohli využívat vojáci a bezpečnostní síly v řadě zemí.

Například může sloužit pro průzkumné a speciální jednotky, lze využívat jako velitelské, spojovací nebo jako nosič různých zbraňových systémů, od protitankových po například protiletadlové. Také jej lze použít pro policii, bezpečnostní služby a podobně, neboť disponuje balistickou i protiminovou ochranou podvozku Tatra.

Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry

Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry



Vozidlo vystavené na MSPO bylo vybaveno dálkově ovládanou věží Gladius 12 od slovenské firmy EVPÚ, může však být opatřeno jakýmkoliv obdobnými systémy s kulomety ráží 7,62 nebo 12,7 mm či granátomety 40 mm.

Délka vozu je 5 600 mm,  šířka 2 550 mm a výška 2 700 mm. Maximální bojová hmotnost činí 15 000 kg. Posádka základní verze vystavené v Kielcích obsahuje šest osob, včetně velitele a řidiče.

Pohon zajišťuje motor Cummins, typ ISB, 6,7 l, což je řadový kapalinou chlazený šestiválec s maximálním výkonem 210 kW při 2 500 otáčkách za minutu.

Základem vozu je podvozek Tatra 4x4, kabina a vnitřní vybavení jsou dílem polských odborníků.

Na základní sadu fotografií vozidla se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků