Spodek český, vršek polský. To je vojenské obrněné vozidlo Husar

Kopřivnická automobilka Tatra navázala spolupráci s výrobcem H. Cegielski Poznaň. Specialisté obou firem pak stvořili vojenské obrněné vozidlo.

Premiéru na polském veletrhu obranných a bezpečnostních technologií MSPO má za sebou česko-polský projekt speciálního obrněného vozu Husar.

Experti společnosti Tatra Defence Vehicle společně se specialisty polské státní zbrojovky H.Cegielski Poznaň zkonstruovali automobil, který by mohli využívat vojáci a bezpečnostní síly v řadě zemí.

Například může sloužit pro průzkumné a speciální jednotky, lze využívat jako velitelské, spojovací nebo jako nosič různých zbraňových systémů, od protitankových po například protiletadlové. Také jej lze použít pro policii, bezpečnostní služby a podobně, neboť disponuje balistickou i protiminovou ochranou podvozku Tatra.

Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry

Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry



Vozidlo vystavené na MSPO bylo vybaveno dálkově ovládanou věží Gladius 12 od slovenské firmy EVPÚ, může však být opatřeno jakýmkoliv obdobnými systémy s kulomety ráží 7,62 nebo 12,7 mm či granátomety 40 mm.

Délka vozu je 5 600 mm,  šířka 2 550 mm a výška 2 700 mm. Maximální bojová hmotnost činí 15 000 kg. Posádka základní verze vystavené v Kielcích obsahuje šest osob, včetně velitele a řidiče.

Pohon zajišťuje motor Cummins, typ ISB, 6,7 l, což je řadový kapalinou chlazený šestiválec s maximálním výkonem 210 kW při 2 500 otáčkách za minutu.

Základem vozu je podvozek Tatra 4x4, kabina a vnitřní vybavení jsou dílem polských odborníků.

Na základní sadu fotografií vozidla se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků