Splní se přání fanoušků BMW? Na oživení řady 8 se prý již pilně pracuje

O možném vzniku nového BMW řady 8 se spekuluje už velmi dlouho. Některé zdroje nyní s jistotou uvádí, že se příznivci mnichovské automobilky dočkají!
Splní se přání fanoušků BMW? Na oživení řady 8 se prý již pilně pracuje

Automobilový svět je od konce výroby na sklonku 20. století neustále na pozoru, zda nástupce zbožňovaného kupé řady 8 skutečně přijede. Vůz měl tehdy pouze jedinou vadu - vznikl v naprosto nepřející době ropné krize. Jak se nyní zdá, zbožné přání všech milovníků BMW se skutečně splní.

Server BMWBLOG.com, patřící mezi nejdůvěryhodnější zdroje mimo automobilku, přišel před několika málo dny s informacemi, že BMW skutečně opráší řadu 8. Společně s ní vznikne také ostrý model M8, který měl již v 90. letech minulého století namířeno do sériové výroby. Ovšem těsně před finálními testy jeho uvedení smetl management BMW ze stolu.

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

BMW řady 8 E31 (1989 – 1999): Nejlepší propadák všech dob

Zajímavostí je fakt, že ještě donedávna byla M8 pouhým mýtem, protože BMW existenci jediného prototypu dlouho tajilo. Supersportovní vůz měl pohánět dvanáctiválcový motor S70/2, tedy ten, který pracoval pod kapotou asi nejuctívanějšího supersportu všech dob – McLarenu F1.

Přestože se z některých zdrojů můžete dočíst, že zamýšlená pohonná jednotka byla odvozena z dvanáctiválce modelu 850 CSi (S70), není tomu tak. BMW M8 mělo být poháněno zcela nově vyvinutým motorem S70/2, který s jednotkou z 850 CSi sdílel pouze středovou vzdálenost válců. Ve skutečnosti byl koncepčně podobný řadovému šestiválci S50 (M3 E36).

Nové BMW řady 8 nahradí řadu 6. Místo ní bude soupeř pro 911

Nové BMW řady 8 nahradí řadu 6. Místo ní bude soupeř pro 911

Přítomnost takto sofistikované pohonné jednotky byla nejspíše tím hlavním důvodem, proč BMW M8 nikdy nespatřilo světlo světa v sériové výrobě. Vždyť právě tato jednotka je dodnes řazena na piedestal zážehových motorů s vnitřním spalováním.

Nová řada 8 se podle citovaných zdrojů zařadí na úroveň řady 7, ovšem nikoliv jako samostatná modelová řada, ale jako nástupce BMW řady 6. Tím se přiblíží třídě S Coupé od Mercedesu.

BMW osvěží řadu 6. Připravilo limitovanou edici M Sport

BMW osvěží řadu 6. Připravilo limitovanou edici M Sport

BMW novou řadu 8 nabídne ve třech karosářských provedeních - Coupé, Gran Coupé a Cabrio, které po vzoru řady 6 nabídnou ostré verze M.

Novinka je naplánovaná na rok 2019 a dá se předpokládat, že pod kapotou nejvýkonnějších variant M se objeví prověřený 4,4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a výkonem přes 600 koňských sil.

Ve videu se podívejte na krátký medailonek první generace BMW E31...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků