O možném vzniku nového BMW řady 8 se spekuluje už velmi dlouho. Některé zdroje nyní s jistotou uvádí, že se příznivci mnichovské automobilky dočkají!
Automobilový svět je od konce výroby na sklonku 20. století neustále na pozoru, zda nástupce zbožňovaného kupé řady 8 skutečně přijede. Vůz měl tehdy pouze jedinou vadu - vznikl v naprosto nepřející době ropné krize. Jak se nyní zdá, zbožné přání všech milovníků BMW se skutečně splní.
Server BMWBLOG.com, patřící mezi nejdůvěryhodnější zdroje mimo automobilku, přišel před několika málo dny s informacemi, že BMW skutečně opráší řadu 8. Společně s ní vznikne také ostrý model M8, který měl již v 90. letech minulého století namířeno do sériové výroby. Ovšem těsně před finálními testy jeho uvedení smetl management BMW ze stolu.
Zajímavostí je fakt, že ještě donedávna byla M8 pouhým mýtem, protože BMW existenci jediného prototypu dlouho tajilo. Supersportovní vůz měl pohánět dvanáctiválcový motor S70/2, tedy ten, který pracoval pod kapotou asi nejuctívanějšího supersportu všech dob – McLarenu F1.
Přestože se z některých zdrojů můžete dočíst, že zamýšlená pohonná jednotka byla odvozena z dvanáctiválce modelu 850 CSi (S70), není tomu tak. BMW M8 mělo být poháněno zcela nově vyvinutým motorem S70/2, který s jednotkou z 850 CSi sdílel pouze středovou vzdálenost válců. Ve skutečnosti byl koncepčně podobný řadovému šestiválci S50 (M3 E36).
Přítomnost takto sofistikované pohonné jednotky byla nejspíše tím hlavním důvodem, proč BMW M8 nikdy nespatřilo světlo světa v sériové výrobě. Vždyť právě tato jednotka je dodnes řazena na piedestal zážehových motorů s vnitřním spalováním.
Nová řada 8 se podle citovaných zdrojů zařadí na úroveň řady 7, ovšem nikoliv jako samostatná modelová řada, ale jako nástupce BMW řady 6. Tím se přiblíží třídě S Coupé od Mercedesu.
BMW novou řadu 8 nabídne ve třech karosářských provedeních - Coupé, Gran Coupé a Cabrio, které po vzoru řady 6 nabídnou ostré verze M.
Novinka je naplánovaná na rok 2019 a dá se předpokládat, že pod kapotou nejvýkonnějších variant M se objeví prověřený 4,4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a výkonem přes 600 koňských sil.
Ve videu se podívejte na krátký medailonek první generace BMW E31...