Splinter: dřevěný sporťák

V době hliníku, karbonu a jiných lehkých materiálů dostali studenti v Americe zajímavý nápad – postavit funkční sporťák z dřeva.

Dřevo jako přírodní materiál dopřává pocit luxusu náročným majitelům především uvnitř jejich vozů. Jenomže je američtí studenti si řekli, že zkusí z dřeva postavit „celý” supersport. Dílo je na světě a má i jméno – Splinter.

Karoserie i rám vozu je dřevěné konstrukce, dřevo bylo použito také na discích kol nebo části odpružení. Poměrně lehké, no přitom velmi pevné dřevo přispělo k velmi nízké pohotovostní hmotnosti vozu – pouze 1100 kg. Rozměry přitom nejsou nijak zanedbatelné, do délky měří Splinter 4430 mm, na šířku 2080 mm a vysoký je 1070 mm. Rozvor náprav činí 2660 mm.

Tenhle vůz nemá s výkonem problém. O pohon se stará osmiválec Northstar s objemem 4,6 litru dopovaný dvojicí kompresorů. Jeho výkon dosahuje úctyhodných 441 kW/600 koní. Agregát uložený před zadní nápravou posílá svoji sílu na zadní kola skrz šestistupňovou manuální převodovku.

Zajímavostí je sloupek řízení a volant vyroben, jak jinak, než z dřeva. Brzdy vozu jsou klasické, do ocelových kotoučů se zakusují šestipístkové třmeny vpředu, resp. čtyřpístkové vzadu. Splinter stojí na 19“ kolech s pneumatikami 265/35 vpředu, vzadu jsou použity „dvacítky“ s pneu 335/30.

Jak bude dřevo reagovat na vysoké teploty motoru, brzd a dalších exponovaných částí tvůrci neříkají. Snad ne vzplanutím...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Splinter, zajímavý dřevěný počin

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků