Splinter: dřevěný sporťák

V době hliníku, karbonu a jiných lehkých materiálů dostali studenti v Americe zajímavý nápad – postavit funkční sporťák z dřeva.

Dřevo jako přírodní materiál dopřává pocit luxusu náročným majitelům především uvnitř jejich vozů. Jenomže je američtí studenti si řekli, že zkusí z dřeva postavit „celý” supersport. Dílo je na světě a má i jméno – Splinter.

Karoserie i rám vozu je dřevěné konstrukce, dřevo bylo použito také na discích kol nebo části odpružení. Poměrně lehké, no přitom velmi pevné dřevo přispělo k velmi nízké pohotovostní hmotnosti vozu – pouze 1100 kg. Rozměry přitom nejsou nijak zanedbatelné, do délky měří Splinter 4430 mm, na šířku 2080 mm a vysoký je 1070 mm. Rozvor náprav činí 2660 mm.

Tenhle vůz nemá s výkonem problém. O pohon se stará osmiválec Northstar s objemem 4,6 litru dopovaný dvojicí kompresorů. Jeho výkon dosahuje úctyhodných 441 kW/600 koní. Agregát uložený před zadní nápravou posílá svoji sílu na zadní kola skrz šestistupňovou manuální převodovku.

Zajímavostí je sloupek řízení a volant vyroben, jak jinak, než z dřeva. Brzdy vozu jsou klasické, do ocelových kotoučů se zakusují šestipístkové třmeny vpředu, resp. čtyřpístkové vzadu. Splinter stojí na 19“ kolech s pneumatikami 265/35 vpředu, vzadu jsou použity „dvacítky“ s pneu 335/30.

Jak bude dřevo reagovat na vysoké teploty motoru, brzd a dalších exponovaných částí tvůrci neříkají. Snad ne vzplanutím...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Splinter, zajímavý dřevěný počin

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků