Splést si naftu a benzin je nebezpečné

Už jste se někdy spletli a natankovali místo nafty benzín? Pravděpodobně ne, ale záměna zase není tak neobvyklá. Pokud natankujete místo benzinu naftu, není to tak zlé. Daleko horší je opačný případ, kdy se do nádrže auta se vznětovým motorem dostane benzin.

Pokud se vám to stane, nejste sami. Stává se to často. Stojany u pump jsou naprosto stejné, liší se jen nápisy a také barvou. Pistole mají sice barevné chráničky – nafta většinou žluté, ale současně také zelené. Je tedy opravdu nutné sledovat, co skutečně tankuji. Co tedy dělat, když už se benzin do naftové nádrže dostane?

Důležité je zjistit omyl včas. Po nastartování auto nejede, z výfuku se valí oblaka dýmu a motor netáhne. To už bývá většinou pozdě. Pokud je v nádrži jen 10, 15, nebo nejvýš 20% benzínu, ještě se dá dojet do servisu. Ale pokud je to víc, už se nesmí startovat, jinak by mohlo dojít k poškození vstřikovacího čerpadla. A to dokonce do té míry, že je zralé na generálku. A to je záležitost i několika desítek tisíc korun. Tak pozor.

Nepříjemné je natankovat i naftu místo benzínu - ovšem není to nebezpečné. Omylem natankovaný benzín už ano a nepříjemnost může znamenat pěkně hluboko zaťatou sekyru do rodinného rozpočtu.

Když už natankujete víc než 20% benzínu k naftě, nestartujte a obraťte se ihned na odborný servis. Sami nádrž a palivový systém nikdy dokonale nevyčistíte.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků