Spirra S: asijský supersport se představil v Pekingu

Korejská společnost Oullim Motors odkoupila od Proto Motors práva na výrobu sportovního vozu Spirra S, který se vyrábí od května loňského roku. Toto nové spojení přineslo vozu více síly - původní osmiválec o objemu 2,5, dopovaný kompresorem, nahradil šestiválec twin-turbo s objemem 2,7 litru. Ten na zadní kola posílá plných 400 koní výkonu a 355 Nm točivého momentu.

Dynamika vozu je špičková. Sprint na stovku trvá jen 4,8 sekundy a vůz dosáhne maximální rychlosti 305 km/h. Aerodynamika vozu byla od počátku vývoje testována v aerodynamickém tunelu a je plně funkční - Spirra se obejde bez jakýchkoli výstředních spoilerů či monstrózních křídel, no i tak dostávají obě nápravy potřebnou porci přítlaku.

Karoserie je zhotovena zčásti z uhlíkových vláken, které jsou kromě pevnosti velmi lehké. Zajímavá je ale cena. Spirra by neměla přijít na víc než 100 tisíc dolarů, přičemž roční produkce bude dosahovat sto kusů. Později chce společnost tento počet navýšit na tři stovky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Spirra S

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků