Spirra: první jihokorejský supersport vyjíždí

Jižní Korea se zařadí mezi několik málo zemí, jež se mohou chlubit domácími supersportovními vozy. První počin nese jméno Spirra.

Model Spirra je údajně takřka hotov. Stalo se tak devět let poté, co místní společnost Proto Motors představila odborné veřejnosti svůj prototyp s označením PS-II. Jeho tvůrce od té doby prošel řadou existenčních přemetů, až nakonec skončil v náručí firmy Oullim Group a jeho jméno se změnilo na Oullim Motors. Vůz Spirra se má začít sériově vyrábět a prodávat již během letošního léta. O pohon této novinky se stará známý a v dílčích ohledech modifikovaný vidlicový šestiválec Hyundai s objemem 2,7 l uložený podélně před zadní nápravou a dodávaný ve čtyřech výkonových stupních.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ten základní dává výkon 175 koní (129 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment 245 Nm, silnější verze je opatřena malým turbodmychadlem, jež pohonné jednotce dovoluje dosahovat výkonu 330 koní (243 kW) a točivého momentu 471 Nm. Obě nejvýkonnější verze jsou opatřeny turbodmychedlem větších rozměrů, jež špičkové hodnoty posune na 400 koní (294 kW), resp. 420 koní (309 kW), nejsilnější provedení se může pochlubit největším točivým momentem 490 Nm. Na samotném vrcholu se ocitne podobný motor, opatřený však dvojicí přeplňovacích dmychadel, dávat má díky tomu až 500 koní (368 kW) a točivý moment plných 539 Nm, což má vozu zaručit zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,5 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 310 km/h. Točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuálně řazenou šestistupňovou převodovku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohotovostní hmotnost činí 1 320 kg, u nejvýkonnější verze byla snížena na 1 200 kg. O patřičný kontakt s vozovkou se starají devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami o rozměru 225/40R vpředu a 275/40R vzadu. Vozy Spirra budou stavěny více méně ručně, na trubkovém prostorovém rámu se nachází povrchové karosářské díly vyrobené z uhlíkových kompozitů. Jihokorejští producenti automobilů nemají dosud příliš zkušeností se supersportovními vozy ani příslušnými konstrukčními postupy, model Spirra továrny Oullim Motors by to však časem mohl změnit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Co říkáte na první jihokorejský sporťák se vším všudy?
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků