Špičkový tým F1 vyměnil pneumatiky za 20 sekund. Stálo to přes 3 miliony eur

Měnit pneumatiky ve stavu beztíže by snad mohl jenom blázen. Nebo tým Formule 1.

Světový rychlostní rekord pit stopu Formule 1 drží tým Aston Martin Red Bull Racing. Při Velké ceně Brazílie se celá zastávka v boxech odehrála za 1,82 sekundy. Závodnímu týmu však toto prvenství nestačilo a pro další rekord (respektive prvenství), který by asi nikoho jen tak nenapadl, se vydal do výšky deseti kilometrů nad zemí.

Chcete auto mistra Formule 1? Toto Audi RS 6 Avant dříve vlastnil Kimi Räikkönen

Chcete auto mistra Formule 1? Toto Audi RS 6 Avant dříve vlastnil Kimi Räikkönen

Konkrétně do ruského letounu Iljušin Il-76, na kterém cvičí kosmonauti stav beztíže. Zde se mechanici týmu pustili do práce na monopostu z roku 2005. Tehdy se v něm proháněli David Coulthard, Christian Klien a Vitantonio Liuzzi. Nejlépe se v něm vedlo Skotovi, který skončil v mistrovství na 12. místě.

Cílem bylo provést simulaci zastávky v boxech v čase okolo 22 vteřin. Zhruba po tak dlouhou dobu totiž letoun dokáže stav beztíže simulovat. Jak asi tušíte, borci to opravdu stihli. Podle výpovědí jednotlivých účastníků to bylo to nejnáročnější, co kdy museli dělat. 

Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Rodin FZED chce uspět tam, kde Lotus selhal. Unikátní formule stojí balík

Celkově totiž museli podstoupit sedm sérií, které obsahovaly 80 parabolických letů (úsek, při kterém letadlo stoupá v úhlu 45 stupňů a poté ve stejném úhlu klesá dolů - vznikne tak zhruba na 22 sekund stav snížené gravitace, tedy téměř stav beztíže). Pro zajímavost jsme našli, že jedna série parabolických letů vyjde na zhruba půl milionu eur. Pořád to ale tým vyšlo levněji než ve skutečném vesmíru. To by totiž stálo tisíckrát tolik.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků