Spiano X útočí ve městě

Ačkoliv se to mohlo zdát velmi nepravděpodobné, Mazda rozhodla o spuštění výroby městského vozítka Mazdy Spiano X.
Spiano X útočí ve městě
Spiano X se od ostatních minivozů liší naprosto jiným způsobem pojatým designem. Většina automobilek si zakládá na oblých tvarech podtržených nějakou výraznou linií, kdežto Spiano jde naprosto opačným směrem. Krabicovitý tvar byl v rozích pouze zakulacen. Spiano je Klepněte pro větší obrázekdvouprostorové malé MPV, které by právě díky netradičnímu designu mělo ve své třídě poskytovat suverénně nejvíce prostoru pro posádku i zavazadla. I když je zatím jasné jen to, že se malá Mazda začne prodávat na japonském trhu, výrobce nevylučuje možnost dalšího exportu do Evropy popř. USA, ovšem vše záleží na reakcích veřejnosti a na prodejnosti vozu.

Interiér vozu byl koncipován s důrazem na vysokou funkčnost všech prvků. Nepřekvapí proto ani to, že v dosahu řidiče najdeme mnoho odkládacích míst o dostatečné kapacitě. Zákazníci si můžou vybrat z několika barev interiéru včetně dvoubarevných kombinací. Přístrojové desce vévodí jeden velký kruhový přístroj, v němž je umístěn displej, který zobrazuje vše ostatní. Pod volantem najdeme v Japonsku klasicky umístěný volič automatické převodovky. Standardně by měla být i výškově nastavitelná přední sedadla. Kvůli dobrému výhledu cestujících vzadu jsou jejich sedadla téměř o 7cm výše, než sedadla cestujících Klepněte pro větší obrázekvpředu, přesto by neměli mít zadní pasažéři nedostatek místa nad hlavou díky celkově vyšší stavbě celého vozu.

U Spiana však nehleděli konstruktéři jen na co největší funkčnost, ale prioritu také hrála bezpečnost, která bývá u tak malých vozů problematická. Konstruktéři se však úkolu zhostili Klepněte pro větší obrázekzodpovědně, takže i Spiano patří po bezpečnostní stránce na špici třídy minivozů, což potvrdily bariérové testy, které dopadly podle očekávání výborně. Airbag řidiče i spolujezdce je obsažen v základní výbavě. Podvozek je naladěn spíše komfortně než sportovně, přesto kvůli dobré stabilitě vozu byl i na Klepněte pro větší obrázekzadní nápravu instalován zkrutný stabilizátor. Poloměr zatáčení 4,4m by měl spolu s malými rozměry zaručovat skvělou ovladatelnost v městském provozu a ani parkování v omezených prostorech nebude problém.

O pohon se stará zážehový hliníkový tříválec DOHC se systémem variabilního časování ventilů systémem VVT. Sice ještě není specifikován jeho zdvihový objem ani další technické parametry, ale kvůli daňovému zvýhodnění v Japonsku se dá očekávat na hranici 660ccm. Výkon je na přední popř. všechna čtyři kola přenášen prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky. Pohonný agregát vyhovuje nejpřísnějším emisním normám, které se v Japonsku chystají až od roku 2010.

První modely najdou své zákazníky v průběhu letošního roku v Japonsku a výrobce pro začátek předpokládá prodejnost kolem 650 kusů měsíčně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 141 208 km
Cena: 221 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2005
Stav: 182 302 km
Cena: 62 000 Kč
Mazda CX 7 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 89 864 km
Cena: 280 000 Kč
Mazda 6 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 132 856 km
Cena: 191 000 Kč
Mazda 6 2
Rok výroby: 2010
Stav: 150 646 km
Cena: 196 000 Kč
Mazda MPV 2
Rok výroby: 2003
Stav: 199 001 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků