Spiano X útočí ve městě

Ačkoliv se to mohlo zdát velmi nepravděpodobné, Mazda rozhodla o spuštění výroby městského vozítka Mazdy Spiano X.
Spiano X útočí ve městě
Spiano X se od ostatních minivozů liší naprosto jiným způsobem pojatým designem. Většina automobilek si zakládá na oblých tvarech podtržených nějakou výraznou linií, kdežto Spiano jde naprosto opačným směrem. Krabicovitý tvar byl v rozích pouze zakulacen. Spiano je Klepněte pro větší obrázekdvouprostorové malé MPV, které by právě díky netradičnímu designu mělo ve své třídě poskytovat suverénně nejvíce prostoru pro posádku i zavazadla. I když je zatím jasné jen to, že se malá Mazda začne prodávat na japonském trhu, výrobce nevylučuje možnost dalšího exportu do Evropy popř. USA, ovšem vše záleží na reakcích veřejnosti a na prodejnosti vozu.

Interiér vozu byl koncipován s důrazem na vysokou funkčnost všech prvků. Nepřekvapí proto ani to, že v dosahu řidiče najdeme mnoho odkládacích míst o dostatečné kapacitě. Zákazníci si můžou vybrat z několika barev interiéru včetně dvoubarevných kombinací. Přístrojové desce vévodí jeden velký kruhový přístroj, v němž je umístěn displej, který zobrazuje vše ostatní. Pod volantem najdeme v Japonsku klasicky umístěný volič automatické převodovky. Standardně by měla být i výškově nastavitelná přední sedadla. Kvůli dobrému výhledu cestujících vzadu jsou jejich sedadla téměř o 7cm výše, než sedadla cestujících Klepněte pro větší obrázekvpředu, přesto by neměli mít zadní pasažéři nedostatek místa nad hlavou díky celkově vyšší stavbě celého vozu.

U Spiana však nehleděli konstruktéři jen na co největší funkčnost, ale prioritu také hrála bezpečnost, která bývá u tak malých vozů problematická. Konstruktéři se však úkolu zhostili Klepněte pro větší obrázekzodpovědně, takže i Spiano patří po bezpečnostní stránce na špici třídy minivozů, což potvrdily bariérové testy, které dopadly podle očekávání výborně. Airbag řidiče i spolujezdce je obsažen v základní výbavě. Podvozek je naladěn spíše komfortně než sportovně, přesto kvůli dobré stabilitě vozu byl i na Klepněte pro větší obrázekzadní nápravu instalován zkrutný stabilizátor. Poloměr zatáčení 4,4m by měl spolu s malými rozměry zaručovat skvělou ovladatelnost v městském provozu a ani parkování v omezených prostorech nebude problém.

O pohon se stará zážehový hliníkový tříválec DOHC se systémem variabilního časování ventilů systémem VVT. Sice ještě není specifikován jeho zdvihový objem ani další technické parametry, ale kvůli daňovému zvýhodnění v Japonsku se dá očekávat na hranici 660ccm. Výkon je na přední popř. všechna čtyři kola přenášen prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky. Pohonný agregát vyhovuje nejpřísnějším emisním normám, které se v Japonsku chystají až od roku 2010.

První modely najdou své zákazníky v průběhu letošního roku v Japonsku a výrobce pro začátek předpokládá prodejnost kolem 650 kusů měsíčně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků