Spiano X útočí ve městě

Ačkoliv se to mohlo zdát velmi nepravděpodobné, Mazda rozhodla o spuštění výroby městského vozítka Mazdy Spiano X.
Spiano X útočí ve městě
Spiano X se od ostatních minivozů liší naprosto jiným způsobem pojatým designem. Většina automobilek si zakládá na oblých tvarech podtržených nějakou výraznou linií, kdežto Spiano jde naprosto opačným směrem. Krabicovitý tvar byl v rozích pouze zakulacen. Spiano je Klepněte pro větší obrázekdvouprostorové malé MPV, které by právě díky netradičnímu designu mělo ve své třídě poskytovat suverénně nejvíce prostoru pro posádku i zavazadla. I když je zatím jasné jen to, že se malá Mazda začne prodávat na japonském trhu, výrobce nevylučuje možnost dalšího exportu do Evropy popř. USA, ovšem vše záleží na reakcích veřejnosti a na prodejnosti vozu.

Interiér vozu byl koncipován s důrazem na vysokou funkčnost všech prvků. Nepřekvapí proto ani to, že v dosahu řidiče najdeme mnoho odkládacích míst o dostatečné kapacitě. Zákazníci si můžou vybrat z několika barev interiéru včetně dvoubarevných kombinací. Přístrojové desce vévodí jeden velký kruhový přístroj, v němž je umístěn displej, který zobrazuje vše ostatní. Pod volantem najdeme v Japonsku klasicky umístěný volič automatické převodovky. Standardně by měla být i výškově nastavitelná přední sedadla. Kvůli dobrému výhledu cestujících vzadu jsou jejich sedadla téměř o 7cm výše, než sedadla cestujících Klepněte pro větší obrázekvpředu, přesto by neměli mít zadní pasažéři nedostatek místa nad hlavou díky celkově vyšší stavbě celého vozu.

U Spiana však nehleděli konstruktéři jen na co největší funkčnost, ale prioritu také hrála bezpečnost, která bývá u tak malých vozů problematická. Konstruktéři se však úkolu zhostili Klepněte pro větší obrázekzodpovědně, takže i Spiano patří po bezpečnostní stránce na špici třídy minivozů, což potvrdily bariérové testy, které dopadly podle očekávání výborně. Airbag řidiče i spolujezdce je obsažen v základní výbavě. Podvozek je naladěn spíše komfortně než sportovně, přesto kvůli dobré stabilitě vozu byl i na Klepněte pro větší obrázekzadní nápravu instalován zkrutný stabilizátor. Poloměr zatáčení 4,4m by měl spolu s malými rozměry zaručovat skvělou ovladatelnost v městském provozu a ani parkování v omezených prostorech nebude problém.

O pohon se stará zážehový hliníkový tříválec DOHC se systémem variabilního časování ventilů systémem VVT. Sice ještě není specifikován jeho zdvihový objem ani další technické parametry, ale kvůli daňovému zvýhodnění v Japonsku se dá očekávat na hranici 660ccm. Výkon je na přední popř. všechna čtyři kola přenášen prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky. Pohonný agregát vyhovuje nejpřísnějším emisním normám, které se v Japonsku chystají až od roku 2010.

První modely najdou své zákazníky v průběhu letošního roku v Japonsku a výrobce pro začátek předpokládá prodejnost kolem 650 kusů měsíčně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků