Spiano X útočí ve městě

Ačkoliv se to mohlo zdát velmi nepravděpodobné, Mazda rozhodla o spuštění výroby městského vozítka Mazdy Spiano X.
Spiano X útočí ve městě
Spiano X se od ostatních minivozů liší naprosto jiným způsobem pojatým designem. Většina automobilek si zakládá na oblých tvarech podtržených nějakou výraznou linií, kdežto Spiano jde naprosto opačným směrem. Krabicovitý tvar byl v rozích pouze zakulacen. Spiano je Klepněte pro větší obrázekdvouprostorové malé MPV, které by právě díky netradičnímu designu mělo ve své třídě poskytovat suverénně nejvíce prostoru pro posádku i zavazadla. I když je zatím jasné jen to, že se malá Mazda začne prodávat na japonském trhu, výrobce nevylučuje možnost dalšího exportu do Evropy popř. USA, ovšem vše záleží na reakcích veřejnosti a na prodejnosti vozu.

Interiér vozu byl koncipován s důrazem na vysokou funkčnost všech prvků. Nepřekvapí proto ani to, že v dosahu řidiče najdeme mnoho odkládacích míst o dostatečné kapacitě. Zákazníci si můžou vybrat z několika barev interiéru včetně dvoubarevných kombinací. Přístrojové desce vévodí jeden velký kruhový přístroj, v němž je umístěn displej, který zobrazuje vše ostatní. Pod volantem najdeme v Japonsku klasicky umístěný volič automatické převodovky. Standardně by měla být i výškově nastavitelná přední sedadla. Kvůli dobrému výhledu cestujících vzadu jsou jejich sedadla téměř o 7cm výše, než sedadla cestujících Klepněte pro větší obrázekvpředu, přesto by neměli mít zadní pasažéři nedostatek místa nad hlavou díky celkově vyšší stavbě celého vozu.

U Spiana však nehleděli konstruktéři jen na co největší funkčnost, ale prioritu také hrála bezpečnost, která bývá u tak malých vozů problematická. Konstruktéři se však úkolu zhostili Klepněte pro větší obrázekzodpovědně, takže i Spiano patří po bezpečnostní stránce na špici třídy minivozů, což potvrdily bariérové testy, které dopadly podle očekávání výborně. Airbag řidiče i spolujezdce je obsažen v základní výbavě. Podvozek je naladěn spíše komfortně než sportovně, přesto kvůli dobré stabilitě vozu byl i na Klepněte pro větší obrázekzadní nápravu instalován zkrutný stabilizátor. Poloměr zatáčení 4,4m by měl spolu s malými rozměry zaručovat skvělou ovladatelnost v městském provozu a ani parkování v omezených prostorech nebude problém.

O pohon se stará zážehový hliníkový tříválec DOHC se systémem variabilního časování ventilů systémem VVT. Sice ještě není specifikován jeho zdvihový objem ani další technické parametry, ale kvůli daňovému zvýhodnění v Japonsku se dá očekávat na hranici 660ccm. Výkon je na přední popř. všechna čtyři kola přenášen prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky. Pohonný agregát vyhovuje nejpřísnějším emisním normám, které se v Japonsku chystají až od roku 2010.

První modely najdou své zákazníky v průběhu letošního roku v Japonsku a výrobce pro začátek předpokládá prodejnost kolem 650 kusů měsíčně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků