Spekulace: Příští Mitsubishi Evo bude prý hybrid s tříválcem 1,1 l

Připravovaný nástupce modelu Mitsubishi Lancer Evo se údajně vzdá všeho, co dělá Evo Evem, kromě jediného – dechberoucí ovladatelnosti.
Spekulace: Příští Mitsubishi Evo bude prý hybrid s tříválcem 1,1 l

Mitsubishi Lancer Evolution. Synonymum pro rychlý sportovní sedan s kořeny v automobilových soutěžích. A přinejmenším v posledních čtyřech generacích také jedno z nejovladatelnějších aut napříč všemi velikostními, cenovými a výkonnostními kategoriemi. 

Mitsubishi Lancer Evo X 2011: více pohody

Mitsubishi Lancer Evo X 2011: více pohody

Nabídka sportovních aut je ale stále pestřejší a původní recept netáhne zdaleka tolik jako ve zlaté éře světové rally. Japonská automobilka proto chystá radikální odklon od dosavadní koncepce Lanceru Evo – alespoň pokud můžeme věřit fantasticky znějícím spekulacím amerického časopisu Motor Trend

I budoucí Mitsubishi Evo má zůstat autem, které dokáže posádce přerovnat orgány v břišní dutině. Půjde na to ale úplně novým způsobem. Podle Motor Trendu dostane unikátní platformu s odlehčenou konstrukcí a přeplňovaný tříválec o objemu 1,1 l.

K vektorování točivého momentu už nebude používat aktivní diferenciály, ale elektromotory vpředu i vzadu. Baterie uložené pod zadními sedadly mu mají pomoci k rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50.

Mitsubishi Lancer Evo IX, kráska a zvíře v akci (video)

Mitsubishi Lancer Evo IX, kráska a zvíře v akci (video)

Příští Evo bude kombinací „nekompromisní ovladatelnosti s nejvyspělejší plug-in hybrid technologií,“ cituje časopis svůj zdroj z automobilky. Novinka má být ještě ovladatelnější než všechny dosavadní generace Eva. Proto dostane i svoji vlastní platformu a opustí jméno „Lancer“. Ten bude pokračovat dál na platformě společné s budoucím Renaultem Mégane.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků