Spekulace: Ford Focus RS nabídne až 350 koní a vrátí se ke čtyřkolce

Oba dosavadní Focusy RS byly báječnými auty, jedněmi z nejlepších předokolek na trhu. V aktuální generaci se to má ale změnit.
Spekulace: Ford Focus RS nabídne až 350 koní a vrátí se ke čtyřkolce

Ford a pohon všech kol? To už tu bylo. Pomiňme úchvatný speciál RS 200 s motorem před zadní nápravou, který vznikl v silniční verzi jen kvůli homologaci pro skupinu B. Ale znak náprav 4x4 měly třeba i Sierry, ty kufrové se navíc proháněly rovněž v rally. A pak přišel Escort RS Cosworth. Jenže od ukončení jeho výroby uplynuly už takřka dvě dekády a právoplatného nástupce dosud nedostal.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ikonické ostré Fordy: Escort RS Cosworth a Focus RS ve dvou generacích

Současné ST jím tak docela není, po faceliftu ho navíc aktuálně koupíte i v naftě. Pro sportující spořílky bezvadná nabídka, ale my chceme RS! A nejlépe to, které bude zabírat na všechny čtyři... Podle amerického magazínu Road & Track se přání mnoha entuziastů donesla až k uším nejvyšších mužů samotného Fordu a budou do dvou let vyslyšena! Časopis totiž vyzpovídal nejmenovaného člověka z automobilky, takže informace mají jistou záruku...

Ford Sierra 30 let: XR4i, Cosworth a další sportovní a speciální verze

Ford Sierra 30 let: XR4i, Cosworth a další sportovní a speciální verze

Focus RS pro rok 2016 údajně dostane nový systém pohonu všech čtyř kol. Modelový rok premiéry je oficiální, v jeho případě se o spekulaci rozhodně nejedná, výrobce už tuto informaci potvrdil. Takže IAA 2015 ve Frankfurtu?

Hot-hatch se může těšit na systém vektorování točivého momentu. Čeká se také celkově tvrdší podvozek s modifikovanými závěsy včetně přední nápravy RevoKnuckle, větší brzdy a kola a hlavně změna charakteristiky posilovače řízení, toť jasná věc.

Čtyřválec z Mustangu

Moderní trendy downsizingu ale nezastavíte. I novému „eresu“ tak zabručí v útrobách čtyřválec EcoBoost, tentokrát o objemu 2,3 litru s odhadovaným výkonem kolem 325-350 koní, tedy 239 až 258 kW. Spíš se ale přiblíží vyššímu číslu. Jistě, stejný motor s twin-scroll turbem dostal i nový Mustang. A co převodovky? Žádná dvouspojka, žádný automat, ale šestistupňový manuál. 

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Kolik za něj zájemce zaplatí? V USA asi 45 tisíc dolarů, tedy 950 tisíc korun podle aktuálního kurzu. My se takové částce můžeme jen usmát, Evropané vysázejí na dřevo určitě šestimístnou cifru, někde kolem 1,1-1,2 milionu. Ale když náhodou objevíte v archivu český ceník Fordu z před dvou dekád, zjistíte, že bájný Escort RS Cosworth stál nový také tolik. Ať s křídlem, nebo bez něj...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků