SpeedART BTR-XS 650 extreme: vyšlechtěný talent

Tuner SpeedART si dal za úkol upravit Porsche 911 GT2 997. Výsledkem je výkon 650 koní a stovka za 3,2 sekundy.

Společnost SpeedART patří k dlouholetým úpravcům vozů Porsche. Jejich posledním přírůstkem je právě model 911 GT2 řady 997, který tuner nechal projít rozsáhlými úpravami. Ale začněme pěkně po pořádku.

Tak za prvé, model 911 GT2 je již od základu hodně ostrým náčiním, vždyť od konce produkce Carrery GT jde o nejrychlejší vůz automobilky. Již v základu coupé dosahuje výkonu 530 koní, a to díky dvakrát přeplňovanému šestiválci o objemu 3,6 litru.

SpeedART si ale řekl, že takový výkon nestačí, a tak kromě nové řídící jednotky dodaly motoru také dvě nové turbodmychadla s vyššími plnícími tlaky, účinnější mezichladiče stlačeného vzduchu, sportovní výfuk a propustnější vzduchové filtry. To má za následek zvýšení výkonu na 650 koní, což zaručuje akceleraci na stovku za 3,2 sekundy a maximální rychlost 340 km/h.

Výkon ale není vše. BTR-XS 650 se může pochválit také upraveným podvozkem s novými tlumiči i pružinami, které mají podle slov inženýrů dodat vozu ještě víc agresivity. Důležitým krokem byla kromě jiného také volba nového bodykitu, který byl odladěn s ohledem na co nejlepší aerodynamiku a také chlazení jednotlivých komponent.

Beze změn nezůstal ani interiér vozu. Zde si může zákazník vybrat z vícero provedení, k dispozici jsou také nekompromisní závodní sedačky, volant od SpeedARTu a čalounění alcantarou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SpeedART BTR-XS 650 extreme

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků