SpeedART BTR-XL 600: otevřená paráda

SpeedART není třeba dlouze představovat a tak stačí v úvodu konstatovat, že tento skvělý úpravce si vzal do parády nejnovější Porsche 997 Turbo Cabrio a řádně se podíval na jeho parametry.

Instalací nového přeplňování, nového sání, kompletního výfukového potrubí, nové řídící jednotky a dalších drobností vzrostl výkon tohoto vozu na 600 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 800 Nm. Výkon je tak o 120 koní větší a točivý moment dokonce o 180 Nm.

Stovku pak vůz zvládne se standardní převodovkou za 3,4 s, což je o 0,6 s lépe než v sériovém provedení. Dvoustovku pak pokoří za necelých 11 s a dosáhne maximální rychlosti 325 km/h, tedy o 15 více,než u běžné verze. A to SpeedART umožňuje použití upravené převodovky, která díky jiným převodům nabídne vyšší maximálku.

O zastavení se pak stará nový brzdový systém Brembo s karbon-keramickými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 380 mm vzadu. Na předních brzdách se pak usadily šestipístkové třmeny a na zadních čtypístkové.

Po stránce techniky stojí za pozornost také modifikovaný podvozek, který má za úkol vylepšit jízdní vlastnosti při sportovní jízdě. Zajímavá jsou pak i nová ultralehká kola o průměru 20", na kterých se v předu nachází pneu 245/30 a vzadu pak 325/25.

Ovšem technikou to nekončí a SpeedART se pustil i do stylingu. Nový je přední nárazník a zadní difusor. Obě tyto části se tak postarají o zmenšení vztlaku při jízdě. Za pozornost stojí také karbonové doplňky, které jsou ovšem lakovány do výrazné červené barvy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SpeedART BTR-XL 600

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků