SpeedART BTR-XL 600: otevřená paráda

SpeedART není třeba dlouze představovat a tak stačí v úvodu konstatovat, že tento skvělý úpravce si vzal do parády nejnovější Porsche 997 Turbo Cabrio a řádně se podíval na jeho parametry.

Instalací nového přeplňování, nového sání, kompletního výfukového potrubí, nové řídící jednotky a dalších drobností vzrostl výkon tohoto vozu na 600 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 800 Nm. Výkon je tak o 120 koní větší a točivý moment dokonce o 180 Nm.

Stovku pak vůz zvládne se standardní převodovkou za 3,4 s, což je o 0,6 s lépe než v sériovém provedení. Dvoustovku pak pokoří za necelých 11 s a dosáhne maximální rychlosti 325 km/h, tedy o 15 více,než u běžné verze. A to SpeedART umožňuje použití upravené převodovky, která díky jiným převodům nabídne vyšší maximálku.

O zastavení se pak stará nový brzdový systém Brembo s karbon-keramickými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 380 mm vzadu. Na předních brzdách se pak usadily šestipístkové třmeny a na zadních čtypístkové.

Po stránce techniky stojí za pozornost také modifikovaný podvozek, který má za úkol vylepšit jízdní vlastnosti při sportovní jízdě. Zajímavá jsou pak i nová ultralehká kola o průměru 20", na kterých se v předu nachází pneu 245/30 a vzadu pak 325/25.

Ovšem technikou to nekončí a SpeedART se pustil i do stylingu. Nový je přední nárazník a zadní difusor. Obě tyto části se tak postarají o zmenšení vztlaku při jízdě. Za pozornost stojí také karbonové doplňky, které jsou ovšem lakovány do výrazné červené barvy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SpeedART BTR-XL 600

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků