Specter Werkes uvádí: Corvette C6 GTR

Detroitský úpravce Specter Werkes Sports představil svoji výrazně upravenou verzi sportovního vozu Chevrolet Corvette C6.

Obecně je model Corvette považován za nejslavnější americký sportovní automobil, ačkoli je jeho „sportovnost“ z evropského hlediska často zpochybňována. Corvette odnepaměti láká také specializované firmy, které se snaží vyhovět zákazníkům s touhou odlišit se. Mezi nejvýznamnější v současnosti patří Lingenfelter nebo Callaway, do srdcí milovníků Corvett se však poslední dobou vrývá i detroitský Specter. Právě ten představil vlastní úpravu Corvetty C6 s označením GTR, jež je modifikována jak po stránce vzhledu a aerodynamiky, tak v otázce techniky. V jejích rukách se Corvette proměnila v komfortní, rychle vypadající, ale i skutečně rychlé auto, směřující do kategorie supersportů. Paket GTR je dostupný pro C6 v provedení kupé i roadster, Z06 a ZR1.

Agresivně vyhlížející karosérie dostala řadu originálních součástí, z nichž si zákazník může vybírat. K dsipozici mu jsou třeba pozměněná příď s kapotou upravenou pro odvod tepla od chladičů, nové, rozšířené blatníky, difuzor pod zadním spoilerem či kryty zrcátek, přičemž v široké míře bylo využito uhlíkových vláken. Nové povrchové díly výrazně karosérii rozšířily a překonaly jejími rozměry model Z06. Hlavní reflektory mají tmavé paraboly, jiné jsou i zadní lampy. Středové brzdové světlo složené z LED bylo původně navrženo pro Cadillac CTS a nyní zakompováno do zádi GTR. Lité ráfky značky Forgeline, nebo HRE mají průměr 19 palců vpředu a 20 palců vzadu a obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 Zero Press o rozměrech 285/30 ZR19, resp. 335/25 ZR20. 

Pod kapotou se ukrývá modifikovaný sériový osmiválec LS3, opatřený paketem Specter Matrix II. Jeho objem narostl z 6,2 na 6,8 l a výkon na 535 koní, zvláště díky použití nových vačkových hřídelů Manley, pístů Mahle a výfukového potrubí z nerezové oceli. Uvnitř kol se nachází brzdy StopTech, jež používají šestipístkové třmeny ST60 vpředu a čtyřpístkové ST40 vzadu. Kotouče mají vpředu průměr 15 a vzadu 14 palců a třmeny jsou lakovány žlutou barvou, jež kontrastuje s černými ráfky. Podvozek byl upraven a osazen stavitelnými stabilizátory Hotchkis.  

Černý interiér je čalouněn kvalitní kůží Spinneybeck, z níž jsou vyrobeny i některé detaily. Středové konzoli dominuje štítek s podpisem firmy Specter Werkes/Sports.

Cena celého paketu úprav začíná na 35 tisících dolarech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Specter Werkes Corvette C6 GTR

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků