Speciálního Porsche vzniklo jen pár desítek. Jedno teď může být vaše

Modelu Porsche 959 sice vznikly téměř tři stovky kusů, ale jen 29 z nich bylo postaveno ve sportovní specifikaci. A právě jeden takový bude brzy k mání.

Osmý únorový den se stane hlavním "tahákem" prestižní pařížské aukce toto krásné Porsche 959 Sport. V popisku stojí, že je v "mimořádně původním stavu" a následující bohatá fotogalerie tomu dává za pravdu.

Z výrobní linky sjel tento klenot v závěru osmdesátých let, a nyní hledá svého čtvrtého majitele. Ten by podle prvotních odhadů pořadatelů aukce mohl nabídnout částku mezi 40 a 50 miliony českých korun.

Testy | Fascinace | Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme technologické centrum Porsche v Nardó

Skalní fandové německé automobilky ví, že se jedná o skutečný unikát. Automobilu totiž vzniklo jen 292 kusů a pouze 29 z nich bylo postaveno se sportovními specifikacemi. Tato varianta byla lehčí o zhruba 100 kilogramů.

V útrobách vozu se schovává 2,85litrové biturbo s výkonem 515 koní a pohonem obou náprav. Agregát pak spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou. Z klidu na stovku zrychlí za 3,2 sekundy.

Retro | Sportovní auta | Fascinace | Porsche

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 Sport navíc patří mezi rekordmany. V roce 1987 se stalo nejrychlejším legálním vozem světa. Na dálnici nedaleko německého Hockenheimu mu naměřili 317 km/h. O rok později pak novináři Auto Motor und Sport vzali sporťák na vysokorychlostní okruh v Nardó a "vymáčkli" z něj 339 km/h. Úctyhodný výkon...

Fotogalerie Porsche 959 Sport (1988)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků