Speciálního Porsche vzniklo jen pár desítek. Jedno teď může být vaše

Modelu Porsche 959 sice vznikly téměř tři stovky kusů, ale jen 29 z nich bylo postaveno ve sportovní specifikaci. A právě jeden takový bude brzy k mání.

Osmý únorový den se stane hlavním "tahákem" prestižní pařížské aukce toto krásné Porsche 959 Sport. V popisku stojí, že je v "mimořádně původním stavu" a následující bohatá fotogalerie tomu dává za pravdu.

Z výrobní linky sjel tento klenot v závěru osmdesátých let, a nyní hledá svého čtvrtého majitele. Ten by podle prvotních odhadů pořadatelů aukce mohl nabídnout částku mezi 40 a 50 miliony českých korun.

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme technologické centrum Porsche v Nardó

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme technologické centrum Porsche v Nardó

Skalní fandové německé automobilky ví, že se jedná o skutečný unikát. Automobilu totiž vzniklo jen 292 kusů a pouze 29 z nich bylo postaveno se sportovními specifikacemi. Tato varianta byla lehčí o zhruba 100 kilogramů.

V útrobách vozu se schovává 2,85litrové biturbo s výkonem 515 koní a pohonem obou náprav. Agregát pak spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou. Z klidu na stovku zrychlí za 3,2 sekundy.

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 Sport navíc patří mezi rekordmany. V roce 1987 se stalo nejrychlejším legálním vozem světa. Na dálnici nedaleko německého Hockenheimu mu naměřili 317 km/h. O rok později pak novináři Auto Motor und Sport vzali sporťák na vysokorychlostní okruh v Nardó a "vymáčkli" z něj 339 km/h. Úctyhodný výkon...

Fotogalerie Porsche 959 Sport (1988)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků