Speciálního Porsche vzniklo jen pár desítek. Jedno teď může být vaše

Modelu Porsche 959 sice vznikly téměř tři stovky kusů, ale jen 29 z nich bylo postaveno ve sportovní specifikaci. A právě jeden takový bude brzy k mání.

Osmý únorový den se stane hlavním "tahákem" prestižní pařížské aukce toto krásné Porsche 959 Sport. V popisku stojí, že je v "mimořádně původním stavu" a následující bohatá fotogalerie tomu dává za pravdu.

Z výrobní linky sjel tento klenot v závěru osmdesátých let, a nyní hledá svého čtvrtého majitele. Ten by podle prvotních odhadů pořadatelů aukce mohl nabídnout částku mezi 40 a 50 miliony českých korun.

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme technologické centrum Porsche v Nardó

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme technologické centrum Porsche v Nardó

Skalní fandové německé automobilky ví, že se jedná o skutečný unikát. Automobilu totiž vzniklo jen 292 kusů a pouze 29 z nich bylo postaveno se sportovními specifikacemi. Tato varianta byla lehčí o zhruba 100 kilogramů.

V útrobách vozu se schovává 2,85litrové biturbo s výkonem 515 koní a pohonem obou náprav. Agregát pak spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou. Z klidu na stovku zrychlí za 3,2 sekundy.

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 Sport navíc patří mezi rekordmany. V roce 1987 se stalo nejrychlejším legálním vozem světa. Na dálnici nedaleko německého Hockenheimu mu naměřili 317 km/h. O rok později pak novináři Auto Motor und Sport vzali sporťák na vysokorychlostní okruh v Nardó a "vymáčkli" z něj 339 km/h. Úctyhodný výkon...

Fotogalerie Porsche 959 Sport (1988)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků