Speciálního Porsche vzniklo jen pár desítek. Jedno teď může být vaše

Modelu Porsche 959 sice vznikly téměř tři stovky kusů, ale jen 29 z nich bylo postaveno ve sportovní specifikaci. A právě jeden takový bude brzy k mání.

Osmý únorový den se stane hlavním "tahákem" prestižní pařížské aukce toto krásné Porsche 959 Sport. V popisku stojí, že je v "mimořádně původním stavu" a následující bohatá fotogalerie tomu dává za pravdu.

Z výrobní linky sjel tento klenot v závěru osmdesátých let, a nyní hledá svého čtvrtého majitele. Ten by podle prvotních odhadů pořadatelů aukce mohl nabídnout částku mezi 40 a 50 miliony českých korun.

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme technologické centrum Porsche v Nardó

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme technologické centrum Porsche v Nardó

Skalní fandové německé automobilky ví, že se jedná o skutečný unikát. Automobilu totiž vzniklo jen 292 kusů a pouze 29 z nich bylo postaveno se sportovními specifikacemi. Tato varianta byla lehčí o zhruba 100 kilogramů.

V útrobách vozu se schovává 2,85litrové biturbo s výkonem 515 koní a pohonem obou náprav. Agregát pak spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou. Z klidu na stovku zrychlí za 3,2 sekundy.

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 Sport navíc patří mezi rekordmany. V roce 1987 se stalo nejrychlejším legálním vozem světa. Na dálnici nedaleko německého Hockenheimu mu naměřili 317 km/h. O rok později pak novináři Auto Motor und Sport vzali sporťák na vysokorychlostní okruh v Nardó a "vymáčkli" z něj 339 km/h. Úctyhodný výkon...

Fotogalerie Porsche 959 Sport (1988)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků