Úprava nového ředitelského vozu opět vyžadovala celkem obtížný zásah do karoserie. I nový Superb totiž potřeboval k závodu specifické řešení panoramatické střechy.
Loni Škoda oslavila 20. výročí své doprovodné služby na nejslavnějším cyklistickém závodě světa, a jak by se dalo předpokládat, v tradici bude automobilka pokračovat i na letošním ročníku Tour de France. Novinky přitom letos přináší jak samotný závod – poprvé v celé historii podniku nebude končit v Paříži, ale v Nice – tak samotná škodovka se svou flotilou modelů.
Premiéru si totiž odbude nový červený vůz pro ředitele závodu. Nejnovější generace Superbu Combi v plug-in hybridní specifikaci iV bude nyní v některých etapách moci zastupovat elektrický Enyaq jako mobilní velitelské centrum pro ředitelství závodu. Rovněž tedy obdržel nutnou výbavu jako třeba chladicí box na šampaňské, lednici, červený maják nebo rádiový systém Kenwood s velkými anténami na střeše.
Škoda dodává, že největší výzvou byla opět instalace otevírací panoramatické střechy Superbu (podobně jako u minulého Enyaqu). Střecha se pro možnost řízení závodu za jízdy z vozu musí otevírat zezadu dopředu, protože „ředitel Tour Christian Prudhomme potřebuje stát na svém místě na zadním sedadle a řídit závod s možností sledovat dění venku přes střechu“.
„Vyřízli jsme originální plnou střechu, navařili jinou s výřezem pro okno uložené obráceně, zkonstruovali a vyrobili nový rám, vsadili okno a museli dořešit jeho návaznost na profil střechy. Pro perfektní integraci obráceného střešního okna do interiéru vozu jsme museli vyrobit i nový panel stropu,“ popisují proces Viktor Görög a Miroslav Finkous, specialisté stavby zkouškových vozů, kteří normálně tvoří i prototypy škodovek pro jízdní testy.
Dvojici ředitelských speciálů doplní stejně jako v minulosti na Tour de France i celá flotila dalších podpůrných vozů zajišťujících mobilitu organizátorům závodu. Přesněji značka poskytne vedení celkem 205 vozů, jimiž bude prezentovat ty nejnovější plug-in hybridní a elektrické modely ze své nabídky.
Od roku 2004 Škoda využívá, propaguje a rovněž testuje na Tour de France své nejnovější a nejprostornější modely. Například Kodiaq v roce 2016 pomáhal v závodu ještě v maskované podobě. Jako podpůrný týmový vůz byl o rok později využit i nový Karoq. A službu na Tour de France teď budou mít za sebou i všechny čtyři generace Škody Superb – jako Red Car takto sloužil i první novodobý Superb (viz galerie).
Letošní 111. ročník Tour de France odstartuje 29. června v italské Florencii. Závod nebude tentokrát končit v Paříži, tam se bude zrovna chystat zahájení olympijských her. Po 21 etapách a 3492 kilometrech vyvrcholí letošní Tour 21. července v Nice na Azurovém pobřeží.