Speciální MV Agusta si bere inspiraci na správném místě. Ve sporťáku Alpine A110

Italové a Francouzi rozjeli spolupráci a vznikl jeden zajímavý superbike.

Motorka inspirována autem? Proč ne, když se italský výrobce motocyklů MV Agusta zahleděl právě do jednoho z nejlepších lehkých sporťáků na trhu, Alpine A110. Limitována verze retro superbiku Superveloce Alpine si tedy bere inspiraci právě ve francouzském stroji se čtyřmi koly. Budeme subjektivní, výsledek vypadá skvostně.

Nejpatrnější novinkou verze Alpine je samozřejmě lakování identickým modrým odstínem z palety A110, kdy na kapotáži nechybí stylizované logo „A“. Zbytku kontrastuje stříbrný odstín, zatímco kola jsou lakována černě. Sedlo je čalouněno Alcantarou s modrým prošíváním a na spolupráci dvou odlišných značek upozorňují i motivy francouzské a italské vlajky na předním blatníku.

Poslední rána pro Velkou cenu České republiky? Příští rok se nepojede, nejsou peníze

Poslední rána pro Velkou cenu České republiky? Příští rok se nepojede, nejsou peníze

Filozofii lehké konstrukce obou strojů potvrzuje využití karbonových a titanových dílů, zadní vidlice je poté z hliníku. Brzdovou soustavu zajišťuje klasicky Brembo, kdežto obutí je doménou Pirelli s pneumatikami Diablo Rosso Corsa II. Čistě z estetického hlediska vypadá MV Agusta Superveloce Alpine a Alpine A110 vedle sebe jako představa vysněné garáže.

O pohon se stará tříválcová osmistovka, která produkuje 147 koní (108 kW) při 13.000 ot./min. Komu by to nestačilo, může zvolit Racing Kit, posunující hodnotu výkonu na 153 koní (112,5 kW) s upravenou řídící jednotkou a výfukem Arrow. V každém případě je součástí šestistupňová převodovka. Maximálně pak dosáhnete 240 km/h.

Nové kusy Astonu Martin Vantage V12 Zagato se ukazují světu. Vznikají v párech

Nové kusy Astonu Martin Vantage V12 Zagato se ukazují světu. Vznikají v párech

„Mnoho zákazníků Alpine je i velkými fanoušky MV Agusty a naopak,“ dodává šéf italské značky Timur Sardarov. Ke mnoha fanouškům ale novinka nezamíří, produkce bude totiž omezená na 110 kusů – každý za cenu od 36.300 eur (asi 955.000 Kč) včetně zmíněného Racing Kitu.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků