Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

V Německu se objevila zpráva, že software zodpovědný například za falšování skutečných emisí vyvinula pro koncern značka Audi.
Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Speciální software řízení motoru, který rozpozná různé jízdní situace nebo skutečnost, že se auto nachází na měřícím zařízení, údajně vyvinulo pro koncern Volkswagen vývojové oddělení Audi už v roce 1999. Vyplývá to ze zprávy, kterou má německý deník Handelsblatt, jak informuje Reuters.

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Elektronický mozek v závislosti na určitých režimech a situacích dokázal upravit řízení motoru, ale v Audi nebo jiné značce Volkswagenu tehdy ještě nebyl použit. Software byl aktivní teprve až v momentě, kdy nebyly motory TDI schopny plnit přísnější emisní limity NOx v normě Euro 5 nebo v amerických normách. Vůbec poprvé měl být falešný software použit v roce 2004.

Jak už asi víte, řídící jednotka některých motorů poznala, že se auto nachází na měřící stolici a upravila fungování motoru a řízení emisí tak, aby motor prošel měřícím cyklem. Ve skutečném provozu se pak auto chovalo jinak. Ačkoli úřady podezírají i jiné automobilky z podobného podvodu, koncern Volkswagen byl prozatím jediný, kdo se přiznal a pracuje na nápravě.

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Jak nezávislé vyšetřování, tak ani interní šetření ve Volkswagenu prozatím nepřineslo žádné konkrétní výsledky. Koncern sice přišel s dočasným řešením úpravy aut na evropském trhu, ale to se u některých modelů zadrhává kvůli tomu, že vozy pak mají horší dynamiku a tabulkovou spotřebu. Trochu jiná je situace v USA, ale tam také VW stále hledá řešení.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky