Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

V Německu se objevila zpráva, že software zodpovědný například za falšování skutečných emisí vyvinula pro koncern značka Audi.
Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Speciální software řízení motoru, který rozpozná různé jízdní situace nebo skutečnost, že se auto nachází na měřícím zařízení, údajně vyvinulo pro koncern Volkswagen vývojové oddělení Audi už v roce 1999. Vyplývá to ze zprávy, kterou má německý deník Handelsblatt, jak informuje Reuters.

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Elektronický mozek v závislosti na určitých režimech a situacích dokázal upravit řízení motoru, ale v Audi nebo jiné značce Volkswagenu tehdy ještě nebyl použit. Software byl aktivní teprve až v momentě, kdy nebyly motory TDI schopny plnit přísnější emisní limity NOx v normě Euro 5 nebo v amerických normách. Vůbec poprvé měl být falešný software použit v roce 2004.

Jak už asi víte, řídící jednotka některých motorů poznala, že se auto nachází na měřící stolici a upravila fungování motoru a řízení emisí tak, aby motor prošel měřícím cyklem. Ve skutečném provozu se pak auto chovalo jinak. Ačkoli úřady podezírají i jiné automobilky z podobného podvodu, koncern Volkswagen byl prozatím jediný, kdo se přiznal a pracuje na nápravě.

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Jak nezávislé vyšetřování, tak ani interní šetření ve Volkswagenu prozatím nepřineslo žádné konkrétní výsledky. Koncern sice přišel s dočasným řešením úpravy aut na evropském trhu, ale to se u některých modelů zadrhává kvůli tomu, že vozy pak mají horší dynamiku a tabulkovou spotřebu. Trochu jiná je situace v USA, ale tam také VW stále hledá řešení.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky