Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

V Německu se objevila zpráva, že software zodpovědný například za falšování skutečných emisí vyvinula pro koncern značka Audi.
Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Speciální software řízení motoru, který rozpozná různé jízdní situace nebo skutečnost, že se auto nachází na měřícím zařízení, údajně vyvinulo pro koncern Volkswagen vývojové oddělení Audi už v roce 1999. Vyplývá to ze zprávy, kterou má německý deník Handelsblatt, jak informuje Reuters.

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Elektronický mozek v závislosti na určitých režimech a situacích dokázal upravit řízení motoru, ale v Audi nebo jiné značce Volkswagenu tehdy ještě nebyl použit. Software byl aktivní teprve až v momentě, kdy nebyly motory TDI schopny plnit přísnější emisní limity NOx v normě Euro 5 nebo v amerických normách. Vůbec poprvé měl být falešný software použit v roce 2004.

Jak už asi víte, řídící jednotka některých motorů poznala, že se auto nachází na měřící stolici a upravila fungování motoru a řízení emisí tak, aby motor prošel měřícím cyklem. Ve skutečném provozu se pak auto chovalo jinak. Ačkoli úřady podezírají i jiné automobilky z podobného podvodu, koncern Volkswagen byl prozatím jediný, kdo se přiznal a pracuje na nápravě.

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Jak nezávislé vyšetřování, tak ani interní šetření ve Volkswagenu prozatím nepřineslo žádné konkrétní výsledky. Koncern sice přišel s dočasným řešením úpravy aut na evropském trhu, ale to se u některých modelů zadrhává kvůli tomu, že vozy pak mají horší dynamiku a tabulkovou spotřebu. Trochu jiná je situace v USA, ale tam také VW stále hledá řešení.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků