Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

V Německu se objevila zpráva, že software zodpovědný například za falšování skutečných emisí vyvinula pro koncern značka Audi.
Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Speciální software řízení motoru, který rozpozná různé jízdní situace nebo skutečnost, že se auto nachází na měřícím zařízení, údajně vyvinulo pro koncern Volkswagen vývojové oddělení Audi už v roce 1999. Vyplývá to ze zprávy, kterou má německý deník Handelsblatt, jak informuje Reuters.

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Nové měření spotřeby uškodí hybridům, myslí si bývalý manažer Fiatu

Elektronický mozek v závislosti na určitých režimech a situacích dokázal upravit řízení motoru, ale v Audi nebo jiné značce Volkswagenu tehdy ještě nebyl použit. Software byl aktivní teprve až v momentě, kdy nebyly motory TDI schopny plnit přísnější emisní limity NOx v normě Euro 5 nebo v amerických normách. Vůbec poprvé měl být falešný software použit v roce 2004.

Jak už asi víte, řídící jednotka některých motorů poznala, že se auto nachází na měřící stolici a upravila fungování motoru a řízení emisí tak, aby motor prošel měřícím cyklem. Ve skutečném provozu se pak auto chovalo jinak. Ačkoli úřady podezírají i jiné automobilky z podobného podvodu, koncern Volkswagen byl prozatím jediný, kdo se přiznal a pracuje na nápravě.

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Jak nezávislé vyšetřování, tak ani interní šetření ve Volkswagenu prozatím nepřineslo žádné konkrétní výsledky. Koncern sice přišel s dočasným řešením úpravy aut na evropském trhu, ale to se u některých modelů zadrhává kvůli tomu, že vozy pak mají horší dynamiku a tabulkovou spotřebu. Trochu jiná je situace v USA, ale tam také VW stále hledá řešení.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků