Speciální Aston Martin V12 Speedster nemá okna ani střechu. Přesto umí 300 km/h

Taky Aston Martin nemá problém uvést plně otevřený, výrazně limitovaný speciál, k jehož provozu se bude hodit závodní přilba na kebuli.

Aston Martin se rovněž přidává do hry. Po limitované sérii Ferrari Monza SP1/SP2 a McLarenu Elva totiž rovněž představuje vlastní speciál bez střechy a oken, zaměřený na sběratele. Novinka V12 Speedster byla vyvíjena u personalizační divize Q, na kterou v současnosti padají takto speciální projekty, a za 12 měsíců měla kompletně hotovo.

Kdo řídí Aston Martin DB5 v nové bondovce? Kaskadér v tom není sám, Craig gumoval

Kdo řídí Aston Martin DB5 v nové bondovce? Kaskadér v tom není sám, Craig gumoval

Výsledkem je tedy moderní dvoumístný speedster inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013. K vidění jsou nicméně i prvky posledního V8 Vantage. Karoserie je celá z karbonu, což je materiál hojně využitý rovněž v interiéru. Mimo to se objevují díly z titanu nebo 3D vytištěné gumy.

Jak uvádí označení, srdcem Speedsteru je motor V12, přesněji 5,2litrová jednotka s dvojicí turbodmychadel známá z DBS Superleggera. V otevřeném speciálu je nicméně v trochu podladěné formě s výkonem asi 700 koní (515 kW) a točivým momentem 753 N.m. Osmistupňová dvouspojková převodovka je na místě, stejně jako samosvorný diferenciál.

Nový Aston Martin Vantage Roadster: Střechu umí složit vůbec nejrychleji ze všech

Nový Aston Martin Vantage Roadster: Střechu umí složit vůbec nejrychleji ze všech

Na 100 km/h se má V12 Speedster rozjet za 3,5 vteřiny a maximálně dosáhnout elektricky limitovaných 300 km/h. Hodnoty výkonu a dynamiky však Aston Martin teprve řádně otestuje, jde o předběžná čísla.

Exemplář na fotkách je vyveden v konceptuální specifikaci, jejímž tématem je letectví, přesněji stíhací letoun F/A-18 Hornet. S personalizačním oddělením Q však Aston vyhotoví každý kus podle přání zákazníka. Šťastných majitelů bude pouze 88. Každý z nich přitom zaplatí minimálně 765.000 liber, v přepočtu tedy asi 22,4 milionu korun.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků