Speciální Aston Martin V12 Speedster nemá okna ani střechu. Přesto umí 300 km/h

Taky Aston Martin nemá problém uvést plně otevřený, výrazně limitovaný speciál, k jehož provozu se bude hodit závodní přilba na kebuli.

Aston Martin se rovněž přidává do hry. Po limitované sérii Ferrari Monza SP1/SP2 a McLarenu Elva totiž rovněž představuje vlastní speciál bez střechy a oken, zaměřený na sběratele. Novinka V12 Speedster byla vyvíjena u personalizační divize Q, na kterou v současnosti padají takto speciální projekty, a za 12 měsíců měla kompletně hotovo.

Kdo řídí Aston Martin DB5 v nové bondovce? Kaskadér v tom není sám, Craig gumoval

Kdo řídí Aston Martin DB5 v nové bondovce? Kaskadér v tom není sám, Craig gumoval

Výsledkem je tedy moderní dvoumístný speedster inspirovaný designem novějších i starších vozů značky. Aston zmiňuje odkazy na DB3S z roku 1953, DBR1 z roku 1959 ale také koncept CC100 Speedster z roku 2013. K vidění jsou nicméně i prvky posledního V8 Vantage. Karoserie je celá z karbonu, což je materiál hojně využitý rovněž v interiéru. Mimo to se objevují díly z titanu nebo 3D vytištěné gumy.

Jak uvádí označení, srdcem Speedsteru je motor V12, přesněji 5,2litrová jednotka s dvojicí turbodmychadel známá z DBS Superleggera. V otevřeném speciálu je nicméně v trochu podladěné formě s výkonem asi 700 koní (515 kW) a točivým momentem 753 N.m. Osmistupňová dvouspojková převodovka je na místě, stejně jako samosvorný diferenciál.

Nový Aston Martin Vantage Roadster: Střechu umí složit vůbec nejrychleji ze všech

Nový Aston Martin Vantage Roadster: Střechu umí složit vůbec nejrychleji ze všech

Na 100 km/h se má V12 Speedster rozjet za 3,5 vteřiny a maximálně dosáhnout elektricky limitovaných 300 km/h. Hodnoty výkonu a dynamiky však Aston Martin teprve řádně otestuje, jde o předběžná čísla.

Exemplář na fotkách je vyveden v konceptuální specifikaci, jejímž tématem je letectví, přesněji stíhací letoun F/A-18 Hornet. S personalizačním oddělením Q však Aston vyhotoví každý kus podle přání zákazníka. Šťastných majitelů bude pouze 88. Každý z nich přitom zaplatí minimálně 765.000 liber, v přepočtu tedy asi 22,4 milionu korun.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků