Speciální Aston Martin DBS oslavuje jednu starou bondovku. Speciální je rovněž cena

Padesáté výročí bondovky V tajné službě Jejího veličenstva nyní Aston Martin oslavuje speciální edicí modelu DBS Superleggera.

Klasická bondovka V tajné službě Jejího veličenstva, ve které si zahrál agenta 007 George Lazenby, letos slaví 50 let od svého uvedení. Aston Martin proto uvádí na svět sběratelský model, který na toto výročí upozorňuje. Nejde však o klasické DBS z tehdejšího snímku, ale o jeho moderního nástupce DBS Superleggera.

Stejně jako originál z filmu bude speciální DBS lakováno zeleným odstínem Olive Green, přičemž od sériové verze se dále odliší novou mřížkou chladiče a hlavně nepřehlédnutelnými kovanými koly ve speciálním designu určeném čistě pro tuto oslavnou verzi DBS. Na karoserii pak najdete i řadu karbonových doplňků.

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Nové Astony Martin DB5 z bondovky Goldfinger budou mít i falešné kulomety

Interiér takzvané edice OHMSS (On Her Majesty’s Secret Service) je čalouněn černou kůží, doplněný o prvky vyhotovené v šedé Alcantaře a kontrastní červené obšívání. Pádla automatické převodovky jsou poté vyrobena z červeně zbarveného karbonu a samozřejmě nesmí chybět červeně vyšívané logo speciální edice mezi zadními sedačkami.

Po technické stránce nedochází u DBS k žádným změnám a super-GT od Aston Martinu má pod kapotou standardní 5,2litrový V12 s dvojicí turbodmychadel pro výkon 533 kW (725 koní) a točivý moment 900 N.m. Z nuly na 100 km/h tak zvládne vystřelit za 3,4 sekundy a maximálně se rozjede na elektronicky omezených 340 km/h.

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Aston Martin DBS Superleggera ztratil střechu. Volante umí až 340 km/h

Pochopitelně se jedná o limitovanou edici, tudíž bondovské DBS Superleggera potěší jen 50 šťastných zájemců. K vozu si budou moci zvolit i na míru vytvořený nápojový box, který přesně zapadne do kufru vozu. A novinka má nakonec i velmi speciální cenovku, začíná na částce 300.007 liber (asi 8,8 milionu korun). Pro srovnání, standardní DBS Superleggera má cenu 225.000 liber (asi 6,6 milionu korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků