Specialisté porovnávali Lexus LC s Aston Martin DB 11. Jak si vedl levnější vůz?

I když má Lexus LC o zhruba 130 koňských sil menší výkon motoru v porovnání s modelem Aston Martin DB 11, na závodní dráze jsou oba vozy vyrovnané.

Pouhá jedna desetina sekundy. Právě takový rozdíl byl na testovací dráze mezi novým kupé Lexus LC 500 a Astonem Martin DB11. Nutno podotknout, že o oněch 0,1 sekundy byl nečekaně lepší Lexus. Testovalo se podle kritérií specializované organizace AMCI.

LC 500 pohání pětilitrový atmosférický motor V8 o výkonu 477,5 koní s maximálním točivým momentem 540 Nm ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou. Toto uspořádání dovoluje vlajkovému coupé Lexusu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Parametry Astonu přitom vypadají zajímavě. Tento vůz pohání motor twin turbo V12 o objemu 5,2 litru, výkonu 608 koní a s maximálním točivým momentem 700 Nm spolupracující s osmistupňovým automatem.  Tato sestava dokáže DB11 rozjet z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a umožňuje dosáhnout rychlost až 322 km/h.

Lexus také porazil britský automobil ve slalomu a měl lepší přilnavost v mokré zatáčce 180 stupňů. Naopak v té samé zatáčce si o něco lépe na suchu vedl aston.

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Za volanty obou aut usedl britský pilot Justin Bell, která má titul mistra FIA GT2 z roku 2007 a pyšní se i vítězstvím z Le Mans GT2 v roce 1998.

Lexus se v tiskové zprávě vydané k tomuto srovnání neopomněl pochlubit cenovkou své novinky. Zatímco tu si můžete koupit za 2 890 000 Kč, Aston Martin DB11 pod pět milionů neseženete.

Fotografie Lexusu LC500 si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků