Specialisté porovnávali Lexus LC s Aston Martin DB 11. Jak si vedl levnější vůz?

I když má Lexus LC o zhruba 130 koňských sil menší výkon motoru v porovnání s modelem Aston Martin DB 11, na závodní dráze jsou oba vozy vyrovnané.

Pouhá jedna desetina sekundy. Právě takový rozdíl byl na testovací dráze mezi novým kupé Lexus LC 500 a Astonem Martin DB11. Nutno podotknout, že o oněch 0,1 sekundy byl nečekaně lepší Lexus. Testovalo se podle kritérií specializované organizace AMCI.

LC 500 pohání pětilitrový atmosférický motor V8 o výkonu 477,5 koní s maximálním točivým momentem 540 Nm ve spojení s desetistupňovou automatickou převodovkou. Toto uspořádání dovoluje vlajkovému coupé Lexusu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Parametry Astonu přitom vypadají zajímavě. Tento vůz pohání motor twin turbo V12 o objemu 5,2 litru, výkonu 608 koní a s maximálním točivým momentem 700 Nm spolupracující s osmistupňovým automatem.  Tato sestava dokáže DB11 rozjet z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a umožňuje dosáhnout rychlost až 322 km/h.

Lexus také porazil britský automobil ve slalomu a měl lepší přilnavost v mokré zatáčce 180 stupňů. Naopak v té samé zatáčce si o něco lépe na suchu vedl aston.

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Za volanty obou aut usedl britský pilot Justin Bell, která má titul mistra FIA GT2 z roku 2007 a pyšní se i vítězstvím z Le Mans GT2 v roce 1998.

Lexus se v tiskové zprávě vydané k tomuto srovnání neopomněl pochlubit cenovkou své novinky. Zatímco tu si můžete koupit za 2 890 000 Kč, Aston Martin DB11 pod pět milionů neseženete.

Fotografie Lexusu LC500 si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 44 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků