Speciál Toyota GT86 CS R3 pro rallye je těsně před dokončením

Speciál Toyota GT86 CS R3 pro rallye je těsně před dokončením

Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) s potěšením oznámila další pokroky ve vývoji speciálu pro automobilové soutěže (rallye) GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol, jehož první prototyp již vstupuje do fáze konečné montáže před prvními testy.

Konstruktéři TMG usilovně pracují na vývoji konceptu CS-R3 již od října loňského roku, kdy začali s návrhem na nepopsaném listu papíru.

Pro základní vůz byla potvrzena homologace pro skupinu A; poté, co bude ověřena konečná specifikace na zkušební dráze, započne homologace dle pravidel FIA pro skupinu R3.

Konstruktéři z oddělení TMG pro návrh a vývoj motorů zkoumali původní dvoulitrový agregát typu boxer a v současnosti dokončují projekt jeho vylepšení s cílem zvýšit dosavadní maximum výkonu na úrovni 200 k.

TMG ve spolupráci se subdodavatelem rovněž pro GT86 CS-R3 připravila šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Upravená převodovka bude v příštích dnech zabudována do testovacího prototypu společně se samosvorným diferenciálem a upravenými brzdami.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků