Speciál Porsche 919 z Le Mans překonal ve Spa rekord Hamiltona v F1

Inženýři závodního oddělení Porsche vylepšili speciál LMP1, se kterým tovární jezdci třikrát zvítězili v závodě 24 hodin Le Mans. Byl z toho velice zajímavý čas na okruhu ve Spa!

Zní to neuvěřitelně, ale je to tak. Speciál LMP1 Porsche 919 Hybrid, který značka nasadila v minulosti do 33 závodů a v nich zaznamenala 17 vítězství, mimo jiné i tři ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, se vydal na rozlučkové turné. Hned první zastávkou byl slavný okruh v belgickém Spa. Na něm pak pilot Neil Jani zajel nový rekord kola.

Jeho čas 1:41,77 sekundy je téměř o osm desetin sekundy lepší, než který  zajel v Mercedesu F1 při kvalifikaci na loňskou Velkou cenu Belgie Lewis Hamilton.

Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Porsche ale auto oproti specifikaci využívané ve vytrvalostní sérii Le Mans poměrně zásadně vylepšilo. Pohonná jednotka byla vyladěna na výkon 720 koňských sil, což je o 220 více, než je povoleno v Le Mans. Navíc je nyní vůz rozšířený a má třeba větší zadní přítlačné křídlo. Ve Spa tak vůz byl schopen vyvinout rychlost až 359 kilometrů v hodině.

"Je to rozhodně nejrychlejší vůz, který jsem kdy řídil," svěřil se Neil Jani. A potvrzují to i další čísla. Oproti loňskému kvalifikačnímu času se 919 hybrid na více než sedm kilometrů dlouhém okruhu ve Spa zlepšil v jednom kole o dvanáct sekund.

Další možnost vidět Porsche 919 hybrid Evo v akci bude 12. května na severní smyčce okruhu Nürburgring před začátkem tamější čtyřiadvacetihodinovky.

Porsche 944 (1982 – 1991): Nejovladatelnější auto všech dob

Porsche 944 (1982 – 1991): Nejovladatelnější auto všech dob

Diváci si ho budou moci prohlédnout také na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu v polovině července. Pak přijdou zastávky na severoamerickém kontinentu. Konkrétně na Festivalu Porsche v Brands Hatch 2. září a Porsche Rennsport Reunion v Laguna Seca Monterey o posledním zářijovém víkendu.

Nakonec zřejmě zamíří do firemního muzea Porsche ve Stutgartu.

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

dnes | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků