Speciál Porsche 919 z Le Mans překonal ve Spa rekord Hamiltona v F1

Inženýři závodního oddělení Porsche vylepšili speciál LMP1, se kterým tovární jezdci třikrát zvítězili v závodě 24 hodin Le Mans. Byl z toho velice zajímavý čas na okruhu ve Spa!

Zní to neuvěřitelně, ale je to tak. Speciál LMP1 Porsche 919 Hybrid, který značka nasadila v minulosti do 33 závodů a v nich zaznamenala 17 vítězství, mimo jiné i tři ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, se vydal na rozlučkové turné. Hned první zastávkou byl slavný okruh v belgickém Spa. Na něm pak pilot Neil Jani zajel nový rekord kola.

Jeho čas 1:41,77 sekundy je téměř o osm desetin sekundy lepší, než který  zajel v Mercedesu F1 při kvalifikaci na loňskou Velkou cenu Belgie Lewis Hamilton.

Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Porsche ale auto oproti specifikaci využívané ve vytrvalostní sérii Le Mans poměrně zásadně vylepšilo. Pohonná jednotka byla vyladěna na výkon 720 koňských sil, což je o 220 více, než je povoleno v Le Mans. Navíc je nyní vůz rozšířený a má třeba větší zadní přítlačné křídlo. Ve Spa tak vůz byl schopen vyvinout rychlost až 359 kilometrů v hodině.

"Je to rozhodně nejrychlejší vůz, který jsem kdy řídil," svěřil se Neil Jani. A potvrzují to i další čísla. Oproti loňskému kvalifikačnímu času se 919 hybrid na více než sedm kilometrů dlouhém okruhu ve Spa zlepšil v jednom kole o dvanáct sekund.

Další možnost vidět Porsche 919 hybrid Evo v akci bude 12. května na severní smyčce okruhu Nürburgring před začátkem tamější čtyřiadvacetihodinovky.

Porsche 944 (1982 – 1991): Nejovladatelnější auto všech dob

Porsche 944 (1982 – 1991): Nejovladatelnější auto všech dob

Diváci si ho budou moci prohlédnout také na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu v polovině července. Pak přijdou zastávky na severoamerickém kontinentu. Konkrétně na Festivalu Porsche v Brands Hatch 2. září a Porsche Rennsport Reunion v Laguna Seca Monterey o posledním zářijovém víkendu.

Nakonec zřejmě zamíří do firemního muzea Porsche ve Stutgartu.

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků