Speciál Porsche 919 z Le Mans překonal ve Spa rekord Hamiltona v F1

Inženýři závodního oddělení Porsche vylepšili speciál LMP1, se kterým tovární jezdci třikrát zvítězili v závodě 24 hodin Le Mans. Byl z toho velice zajímavý čas na okruhu ve Spa!

Zní to neuvěřitelně, ale je to tak. Speciál LMP1 Porsche 919 Hybrid, který značka nasadila v minulosti do 33 závodů a v nich zaznamenala 17 vítězství, mimo jiné i tři ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans, se vydal na rozlučkové turné. Hned první zastávkou byl slavný okruh v belgickém Spa. Na něm pak pilot Neil Jani zajel nový rekord kola.

Jeho čas 1:41,77 sekundy je téměř o osm desetin sekundy lepší, než který  zajel v Mercedesu F1 při kvalifikaci na loňskou Velkou cenu Belgie Lewis Hamilton.

Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Porsche 919 pro Le Mans má nejúčinnější motor značky v historii

Porsche ale auto oproti specifikaci využívané ve vytrvalostní sérii Le Mans poměrně zásadně vylepšilo. Pohonná jednotka byla vyladěna na výkon 720 koňských sil, což je o 220 více, než je povoleno v Le Mans. Navíc je nyní vůz rozšířený a má třeba větší zadní přítlačné křídlo. Ve Spa tak vůz byl schopen vyvinout rychlost až 359 kilometrů v hodině.

"Je to rozhodně nejrychlejší vůz, který jsem kdy řídil," svěřil se Neil Jani. A potvrzují to i další čísla. Oproti loňskému kvalifikačnímu času se 919 hybrid na více než sedm kilometrů dlouhém okruhu ve Spa zlepšil v jednom kole o dvanáct sekund.

Další možnost vidět Porsche 919 hybrid Evo v akci bude 12. května na severní smyčce okruhu Nürburgring před začátkem tamější čtyřiadvacetihodinovky.

Porsche 944 (1982 – 1991): Nejovladatelnější auto všech dob

Porsche 944 (1982 – 1991): Nejovladatelnější auto všech dob

Diváci si ho budou moci prohlédnout také na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu v polovině července. Pak přijdou zastávky na severoamerickém kontinentu. Konkrétně na Festivalu Porsche v Brands Hatch 2. září a Porsche Rennsport Reunion v Laguna Seca Monterey o posledním zářijovém víkendu.

Nakonec zřejmě zamíří do firemního muzea Porsche ve Stutgartu.

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků